Στο βυθό της θάλασσας βρίσκεται πιθανότατα το αεροσκάφος της AirAsia, το οποίο εκτελούσε την πτήση QZ8501, σύμφωνα με τον επικεφαλής των υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας.
Ο Μπαμπάνγκ Σοελιστίο τόνισε ότι η υπόθεση βασίζεται στις συντεταγμένες του αεροπλάνου, τη στιγμή που χάθηκε η επαφή μαζί του.
Η δεύτερη ημέρα έρευνας για το Airbus A320-200, το οποίο εξαφανίστηκε μαζί με τους... 162 επιβαίνοντές του την Κυριακή πετώντας προς τη Σιγκαπούρη, ολοκληρώθηκε ήδη.
Ο χώρος στον οποίο αναζητείται το αεροσκάφος θα διευρυνθεί την Τρίτη.
Οι πιλότοι είχαν αιτηθεί αλλαγή πορείας, λόγω κακών καιρικών συνθηκών, ωστόσο δεν απέστειλαν κανένα σήμα κινδύνου πριν χαθούν από τα ραντάρ.
«Βασισμένοι στις συντεταγμένες που μας έχουν δοθεί και στην εκτίμηση μας για το σημείο στο οποίο κατέπεσε το αεροσκάφος, η υπόθεση μας είναι ότι το αεροσκάφος βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας», σημείωσε ο κ. Σοελίστιο,
Η νέα, διευρυμένη περιοχή ερευνών θα περιλάβει το Δυτικό Καλιμαντάν, στο νησί του Μπόρνεο, καθώς και τις νοτιότερες περιοχές των τδάτων ανοικτά του νησιού Μπελιτούνγκ.
Οι καιρικές συνθήκες τη Δευτέρα ήταν πολύ καλές, ωστόσο τα ελικόπτερα που συμμετέχουν στις έρευνες δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για νυκτερινή έρευνα.
Η έρευνα θα επικεντρωθεί σε κηλίδες πετρελαίου οι οποίες εντοπίστηκαν τη Δευτέρα, μολονότι δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι σχετίζονται με το αεροσκάφος.
Ορισμένα πλοία συνεχίζουν την αναζήτηση και τη νύκτα.
Ο αντιπρόεδρος της Ινδονησίας Τζουσούφ Καλλά τόνισε νωρίτερα ότι 30 πλοία και 15 αεροσκάφη συμμετέχουν στην έρευνα, ενώ κάθε πλοίο, ακόμη και αλιευτικό, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή, καλείται να βοηθήσει.
Η πτήση QZ8501 είχε ξεκινήσει από την Σουραμπάγια στην ανατολική Τζάβα στις 05:35 τοπική ώρα της Κυριακής (00.35 ώρα Ελλάδος) και αναμενόταν να φθάσει στη Σιγκαπούρη στις 08:30 (02:30 ώρα Ελλάδος).
Ο πιλότος ζήτησε άδεια στις 06:24 τοπική ώρα να ανέβει σε ύψος 38.000 ποδών (11.000 μέτρων) για να αποφύγει τα πυκνά σύννεφα.
Ινδονήσιοι αξιωματούχοι σημειώνουν ότι το αίτημα δεν μπορούσε να γίνει άμεσα δεκτό, λόγω εναέριας κίνησης, ωστόσο το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ πριν οι πιλότοι δώσουν οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση.
Ο επικεφαλής της AirAsia Τόνι Φερνάντες τόνισε ότι αυτό που συνέβη είναι «ο χειρότερός εφιάλτης» του.
Το αεροσκάφος είχε παραδοθεί το 2008, είχε πετάξει 13.600 φορές, συμπληρώνοντας 23.000 hours και πέρασε τον τελευταίο κύκλο συντήρησης τον Νοέμβριο.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 155 επιβάτες, εκ των οποίων 137 ενήλικες, 17 παιδιά και ένα βρέφος.
Οι περισσότεροι ήταν Ινδονήσιοι, ωστόσο ένας εξ αυτών ήταν πολίτης Ηνωμένου Βασιλείου, ένας Μαλαισιανός, ένας από τη Σιγκαπούρη, ενώ τρεις ήταν Νοτιοκορεάτες.
naftemporiki.gr