της Μαριάννας Τζάννε
Τις εκκρεμότητες με τους εργολάβους, κλείνει η κυβέρνηση εγκρίνοντας με δύο πρόσφατες αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στην διαύγεια την καταβολή 63,9 εκ. ευρώ στην Κεντρική Οδό που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Ξυνιάδα -Τρίκαλα.
Πρόκειται για το τεμαχισμένο έργο του Ε65 μήκους 78 χλμ. το οποίο έχει αναλάβει η ΓΕΚ-Τέρνα και για το οποίο με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού κ. Χρίστου Σπίρτζη εγκρίθηκαν στις ...
αρχές του μήνα διαδοχικά κονδύλια 42,8 εκ. ευρώ και 21,1 εκ. ευρώ αντίστοιχα.
Πρόκειται για την εξόφληση της 5ης καταβολής της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου συνολικού ύψους 196 εκ. ευρώ και αντίστοιχα της 6ης καταβολής της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής ύψους 138 εκ. ευρώ όπως αυτή αποφασίστηκε με την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης στα τέλη του 2013.
Η κυβέρνηση δια του αρμόδιου υπουργού κ. Σπίρτζη συνεχίζει να επιμένει στην επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, συντασσόμενη με την λογική μιας παράλληλης, με την ολοκλήρωση των έργων διαπραγμάτευσης. Η υπογραφή άλλωστε των δύο ανωτέρω αποφάσεων, την ώρα που η χώρα μένει από ρευστό, επιβεβαιώνει τις προθέσεις να τηρηθούν οι προβλέψεις των αναθεωρημένων συμβάσεων, προκειμένου να αποφευχθεί ένας νέος κύκλος αποζημιώσεων που θα δημιουργήσει κινδύνους και στην ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
Σύμφωνα με την εταιρεία η απόφαση για την καταβολή της χρηματοδοτική συμβολής του Δημοσίου έχει εγκριθεί, δεν έχει ολοκληρωθεί όμως η εκταμίευση.
Βασικό μέλημα του υπουργείου είναι ο εξορθολογισμός των διοδίων, σχεδιασμός που προβλέπεται να συνδυαστεί με νέα τιμολογιακή πολιτική σε ότι αφορά τις ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες και τους μόνιμους κατοίκους αλλά και ένα είδος αναλογικής χρέωσης που ονομάζει υβριδικό σύστημα διοδίων. Επιπλέον, προγραμματίζει την προσθήκη στα διόδια δείκτη με βάση την πορεία της οικονομίας, από τον οποίο θα καθορίζονται οι τιμές. Οι εργολάβοι πάντως και οι τράπεζες δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία με την οποία το υπουργείου Υποδομών θα προσέλθει στην νέα φάση διαπραγμάτευσης που επιδιώκει. Όπως σημειώνουν αλλαγές στα διόδια μπορούν να γίνουν αλλά μόνο κατά την περίοδο λειτουργίας, όταν δηλαδή θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.
Τις εκκρεμότητες με τους εργολάβους, κλείνει η κυβέρνηση εγκρίνοντας με δύο πρόσφατες αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στην διαύγεια την καταβολή 63,9 εκ. ευρώ στην Κεντρική Οδό που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Ξυνιάδα -Τρίκαλα.
Πρόκειται για το τεμαχισμένο έργο του Ε65 μήκους 78 χλμ. το οποίο έχει αναλάβει η ΓΕΚ-Τέρνα και για το οποίο με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού κ. Χρίστου Σπίρτζη εγκρίθηκαν στις ...
αρχές του μήνα διαδοχικά κονδύλια 42,8 εκ. ευρώ και 21,1 εκ. ευρώ αντίστοιχα.
Πρόκειται για την εξόφληση της 5ης καταβολής της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου συνολικού ύψους 196 εκ. ευρώ και αντίστοιχα της 6ης καταβολής της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής ύψους 138 εκ. ευρώ όπως αυτή αποφασίστηκε με την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης στα τέλη του 2013.
Η κυβέρνηση δια του αρμόδιου υπουργού κ. Σπίρτζη συνεχίζει να επιμένει στην επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, συντασσόμενη με την λογική μιας παράλληλης, με την ολοκλήρωση των έργων διαπραγμάτευσης. Η υπογραφή άλλωστε των δύο ανωτέρω αποφάσεων, την ώρα που η χώρα μένει από ρευστό, επιβεβαιώνει τις προθέσεις να τηρηθούν οι προβλέψεις των αναθεωρημένων συμβάσεων, προκειμένου να αποφευχθεί ένας νέος κύκλος αποζημιώσεων που θα δημιουργήσει κινδύνους και στην ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
Σύμφωνα με την εταιρεία η απόφαση για την καταβολή της χρηματοδοτική συμβολής του Δημοσίου έχει εγκριθεί, δεν έχει ολοκληρωθεί όμως η εκταμίευση.
Βασικό μέλημα του υπουργείου είναι ο εξορθολογισμός των διοδίων, σχεδιασμός που προβλέπεται να συνδυαστεί με νέα τιμολογιακή πολιτική σε ότι αφορά τις ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες και τους μόνιμους κατοίκους αλλά και ένα είδος αναλογικής χρέωσης που ονομάζει υβριδικό σύστημα διοδίων. Επιπλέον, προγραμματίζει την προσθήκη στα διόδια δείκτη με βάση την πορεία της οικονομίας, από τον οποίο θα καθορίζονται οι τιμές. Οι εργολάβοι πάντως και οι τράπεζες δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία με την οποία το υπουργείου Υποδομών θα προσέλθει στην νέα φάση διαπραγμάτευσης που επιδιώκει. Όπως σημειώνουν αλλαγές στα διόδια μπορούν να γίνουν αλλά μόνο κατά την περίοδο λειτουργίας, όταν δηλαδή θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.