Χρήματα του ΕΣΠΑ δίνονταν στους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων επειδή είχε μειωθεί η κίνηση και τα έσοδα των διοδίων, αποκάλυψε ο Γιώργος Σταθάκης μιλώντας στη Βουλή κατά την διάρκεια επερώτησης της ΝΔ για τα δημόσια έργα.
«Υπήρξε μία δημιουργική λογιστική.
Π.χ. υπήρχαν ποσά των διοδίων που υστερούσαν των αναμενομένων, τα οποία αντικαταστάθηκαν με χρήματα του ΕΣΠΑ. Υπήρχαν δημιουργικά τρυκ», τόνισε.
Ο υπουργός Οικονομίας αναφέρθηκε στην πορεία της διαπραγμάτευσης λέγοντας ότι «σεβόμαστε την λαϊκή εντολή, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία συμφωνία που θα απεμπλέξει το σύστημα. Κάνουμε υποχωρήσεις σε πολλά θέματα, αλλά θα καταλήξουμε σε μία....
συμφωνία επωφελή και για τα δύο μέρη».
Επεσήμανε ότι αμέσως μετά την συμφωνία θα ενεργοποιηθεί το πακέτο Γιούνκερ, κάτι που αναμένεται να γίνει τέλη Ιουνίου: «με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η χώρα θα είναι έτοιμη να υποβάλλει τις προτάσεις της για έργα απολύτως συμβατά».
Μετά τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και ο υπουργός Οικονομίας προανήγγειλε ότι θα αλλάξει η σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ξεκαθαρίζοντας ότι «οι ισχύουσες συμβάσεις θα βελτιωθούν αισθητά υπέρ του δημοσίου συμφέροντος» αλλά η Γερμανία θα πάρει τα αεροδρόμια,όπως είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Αναφερόμενος στο κυβερνητικό έργο ο Γ. Σταθάκης κατηγόρησε την ΝΔ ότι «παραμένει στην στρατηγική της καταστροφολογίας. Ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη, ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί το ΕΣΠΑ και ότι πάγωσαν τα πάντα». Όμως, συνέχισε, «τίποτε από τα 3 καταστροφολογικά σενάρια δεν έχει συμβεί. Δεν κατέρρευσε το τραπεζικό σύστημα. Δεν κατέρρευσαν τα δημόσια έσοδα, πάνε καλά πιο καλά από τους προηγούμενους μήνες. Δεν κατέρρευσε η οικονομία, αλλά η μείωση είναι οριακή».
«Ο τρόπος που η κυβέρνηση διαχειρίζεται τα πράγματα δεν μπορεί να παράξει σήμα ότι θα σταματήσουν την επόμενη εβδομάδα τα έργα όπως λέτε. Υπάρχουν προβλήματα αλλά εδώ είμαστε για να τα λύνουμε», υπογράμμισε ο Υπουργός Οικονομίας.
«Υπήρξε μία δημιουργική λογιστική.
Π.χ. υπήρχαν ποσά των διοδίων που υστερούσαν των αναμενομένων, τα οποία αντικαταστάθηκαν με χρήματα του ΕΣΠΑ. Υπήρχαν δημιουργικά τρυκ», τόνισε.
Ο υπουργός Οικονομίας αναφέρθηκε στην πορεία της διαπραγμάτευσης λέγοντας ότι «σεβόμαστε την λαϊκή εντολή, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία συμφωνία που θα απεμπλέξει το σύστημα. Κάνουμε υποχωρήσεις σε πολλά θέματα, αλλά θα καταλήξουμε σε μία....
συμφωνία επωφελή και για τα δύο μέρη».
Επεσήμανε ότι αμέσως μετά την συμφωνία θα ενεργοποιηθεί το πακέτο Γιούνκερ, κάτι που αναμένεται να γίνει τέλη Ιουνίου: «με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η χώρα θα είναι έτοιμη να υποβάλλει τις προτάσεις της για έργα απολύτως συμβατά».
Μετά τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και ο υπουργός Οικονομίας προανήγγειλε ότι θα αλλάξει η σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ξεκαθαρίζοντας ότι «οι ισχύουσες συμβάσεις θα βελτιωθούν αισθητά υπέρ του δημοσίου συμφέροντος» αλλά η Γερμανία θα πάρει τα αεροδρόμια,όπως είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Αναφερόμενος στο κυβερνητικό έργο ο Γ. Σταθάκης κατηγόρησε την ΝΔ ότι «παραμένει στην στρατηγική της καταστροφολογίας. Ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη, ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί το ΕΣΠΑ και ότι πάγωσαν τα πάντα». Όμως, συνέχισε, «τίποτε από τα 3 καταστροφολογικά σενάρια δεν έχει συμβεί. Δεν κατέρρευσε το τραπεζικό σύστημα. Δεν κατέρρευσαν τα δημόσια έσοδα, πάνε καλά πιο καλά από τους προηγούμενους μήνες. Δεν κατέρρευσε η οικονομία, αλλά η μείωση είναι οριακή».
«Ο τρόπος που η κυβέρνηση διαχειρίζεται τα πράγματα δεν μπορεί να παράξει σήμα ότι θα σταματήσουν την επόμενη εβδομάδα τα έργα όπως λέτε. Υπάρχουν προβλήματα αλλά εδώ είμαστε για να τα λύνουμε», υπογράμμισε ο Υπουργός Οικονομίας.