Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Της Αργυρώς Μπρατσιώτη*


Πριν λίγες βδομάδες, κατοχυρώθηκε με νόμο το δικαίωμα των ανέργων στη δωρεάν μετακίνηση με τα ΜΜΜ. 
Επειδή τα ευχάριστα νέα δε διαδίδονται γρήγορα όπως τα δυσάρεστα, πολλοί άνεργοι το έμαθαν κάπως αργά, όταν είχαν ήδη βγάλει τη μηνιαία κάρτα των 30€ για τον Ιούλιο. 
 Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν κι ο Α.Γ., χρόνια φίλος μου και νομοταγής μέχρι αηδίας.
 Όταν πήγα να βγάλω τη δική μου μηνιαία κάρτα στην πλατεία Αμερικής (εγώ δεν είμαι άνεργη-προς το παρόν τουλάχιστον), έμαθα από τον υπάλληλο, ότι οι άνεργοι πλέον μετακινούνται ελεύθερα και όσοι έβγαλαν κάρτα, μπορούν να πάνε εκεί που την έβγαλαν και να κάνουν αίτηση για ακύρωσή της και επιστροφή των 30€. 
Αμέσως τηλεφώνησα στον Α.Γ. ο οποίος, περιχαρής, έσπευσε να κάνει αίτηση. 
Ο υπάλληλος, που την...

παρέλαβε (αρχές Ιουλίου), του είπε, ότι θα τον ειδοποιήσουν.
 Κάποια στιγμή μετά από μέρες, ο Α.Γ. μου είπε, ότι δεν είχε νέα και του πρότεινα να το ψάξει το θέμα. 
Κατέληξε, λοιπόν στον ΟΑΣΑ, οδός Μετσόβου 15, να ρωτάει κάποια υπάλληλο σχετικά με την αίτησή του και να παίρνει την αφοπλιστική απάντηση, ότι δε γίνεται τίποτα και αν πάρει κάποια χρήματα στο τέλος του μήνα, θα είναι τα μισά. 
Όπως μου εμπιστεύτηκε απογοητευμένος, ένιωσε ότι η υπάλληλος απέφυγε να τον εξυπηρετήσει για να μην το διαδώσει και σε άλλους ανέργους.
 Μου κίνησε την περιέργεια και, μετά από μερικές μέρες, πήγα στα γραφεία του ΟΑΣΑ και ρώτησα για το θέμα κάποιον υπάλληλο, ο οποίος μου απάντησε, ότι χρήματα δεν επιστρέφονται, γιατί ήδη ο ΟΑΣΑ έχει ζημιωθεί αρκετά με τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. 
Του ζήτησα να μου δείξει κάποιο έγγραφο με το νόμο, που απαγορεύει την επιστροφή χρημάτων και αρνήθηκε. 
Όπως έβγαινα από το κτήριο, κάποιος άλλος υπάλληλος μου είπε να ρωτήσω και στα γραφεία της ΟΣΥ, Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης. 
Μια μέρα μετά, μίλησα τηλεφωνικά με τον κύριο Νικόλαο Αηδόνη, Τμηματάρχη Τμήματος Διαχείρισης Κουπονιών ΟΣΥ, ο οποίος, ευτυχώς, υπήρξε αρκετά διαφωτιστικός. 
Του αφηγήθηκα ό,τι είχε προηγηθεί, δίνοντας έμφαση στο γεγονός, ότι ο υπάλληλος στα γραφεία του ΟΑΣΑ δε μου έδειξε το νόμο. 
Μου είπε, ότι νόμος δεν υπάρχει. 
Ο ίδιος έχει επιστρέψει σε ανέργους τα χρήματα των κουπονιών που αναλογούν στην ΟΣΥ, γιατί αυτό είναι αυτονόητο και για τα αυτονόητα νόμος δε χρειάζεται.
 Η ΣΤΑΣΥ, όμως, με την οποία έχει το πρόβλημα ο Α.Γ., ακολούθησε άλλη τακτική, βάζοντας αυθαίρετα τον κόσμο σε διαδικασία αιτήσεων και, μετά, εξίσου αυθαίρετα, αρνείται να επιστρέψει χρήματα στους ανέργους. 
Νόμο δε μου έδειξαν, γιατί νόμος δεν υπάρχει λοιπόν και όποιος ενδιαφέρεται να το ψάξει παραπέρα και να διεκδικήσει το αυτονόητο, μπορεί να πάει στα γραφεία της ΣΤΑΣΥ, στο σταθμό του Κεραμεικού.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Όποιος σκέφτηκε τη διαδικασία με τις αιτήσεις των ανέργων, που θα κατέληγαν ούτως ή άλλως στα σκουπίδια, έχει πολύ και ιδιαίτερο χιούμορ. 
Τόσο, που θα μπορούσε να μας δανείσει, γιατί το δικό μας χιούμορ έχει εξαντληθεί.
 Καλό Αύγουστο να’χουμε…

* Η Αργυρώ Μπρατσιώτη είναι Οδοντίατρος  και μέλος του  Κινήματος  Δεν Πληρώνω
  • Blogroll

  • Blog Archive