Σε κάλεσμα προς εθελοντές εκπαιδευτικούς, ανέργους ή εν γένει αλληλέγγυους, στην προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά και να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από Σεπτέμβρη, σκέφτεται να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου, σταθερή στην πατριωτική άποψη που έχει εκφράσει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην εκπαίδευση την περίοδο της κρίσης, αλλά και μη θέλοντας να προβεί σε σκληρά μέτρα για την ήδη πιεσμένη εκπαιδευτική κοινότητα, θέλει να εξαντλήσει το... σχέδιο Β στη βάση της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.
«Ανεργοι καθηγητές θα μπορούσαν να εργαστούν για κάποιες ώρες στα σχολεία της γειτονιάς ή της ευρύτερης περιοχής, είτε με μια μικρή χρηματοδότηση είτε αφιλοκερδώς, ενώ καθοριστική θα μπορούσε να είναι η συμβολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων», έλεγε χθες ανώτατο στέλεχος του υπουργείου, παραπέμποντας στη βάση της αλληλεγγύης που έχει ήδη θέσει ο ίδιος ο υπουργός για τον χειρισμό του θέματος. Ακόμα και την αύξηση ωραρίου ο κ. Μπαλτάς περισσότερο την εντάσσει στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας -από καιρό με γενικές αναφορές, πλέον συγκεκριμένα- παρά στην πολιτική του υπουργείου.
Και... οβολός
Ηταν απολύτως ενδεικτική η πρόσφατη δήλωσή του στην ΕΡΤ όταν επισήμανε ότι «όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας, για να ξεπεραστεί η κρίση κι αν αναγκαστεί ένας δάσκαλος να κάνει 1-2 ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι ο καθένας θα το δεχτεί ως πραγματική συμβολή». Η υποδοχή, βέβαια, από τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν καλή και οι αντιδράσεις ήταν έντονες, με δεδομένη την αβεβαιότητα που συνοδεύει το ζήτημα των αναπληρωτών, αλλά και των μόνιμων διορισμών, των οποίων ο φημολογούμενος μικρός αριθμός (2.000-2.500) δεν κρίνεται ακόμα εφικτός.
Μόνη ευχάριστη εξέλιξη είναι το γεγονός ότι τα κενά φαίνεται να είναι λιγότερα από τις 20.000 που αρχικά υπολογίζονταν. Αυτές είναι τουλάχιστον οι ενδείξεις μετά την πρώτη επαφή που είχε -μέσω τηλεδιάσκεψης- η ηγεσία του υπουργείου με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι ενημέρωσαν ότι τα κενά είναι λιγότερα απ’ όσο ανέμεναν.
Καθαρή εικόνα πάντως για τις κενές θέσεις ανά μονάδα και ανά ειδικότητα θα έχουν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Η εξέλιξη αυτή δεν καθησυχάζει το υπουργείο Παιδείας, που ψάχνει κονδύλια για αναπληρωτές (είτε από ΕΣΠΑ είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό), που μέχρι στιγμής υπολογίζονται λίγο πάνω από 10.000.
Την ίδια ώρα, ούτε περισσότερες συμπτύξεις τμημάτων μπορεί να κάνει ούτε συγχωνεύσεις, ενώ ακόμα και η αύξηση ωραρίου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για εκπαιδευτικούς που ήδη εργάζονται παραπάνω και σε αρκετές περιπτώσεις μακριά από το σπίτι ή σε περισσότερα του ενός σχολεία.
Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτοί οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα εθελοντισμού από το υπουργείο, ακόμα κι αν το κάλεσμα έχει μια ποιοτική διαφορά απ’ αυτό του Ανδρέα Λοβέρδου, που ζητούσε εθελοντική υπηρεσία με ανταμοιβή μόρια που θα βοηθούσαν σε καλύτερη κατάταξη στους πίνακες, αν ποτέ γίνονταν προσλήψεις.
efsyn
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου, σταθερή στην πατριωτική άποψη που έχει εκφράσει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην εκπαίδευση την περίοδο της κρίσης, αλλά και μη θέλοντας να προβεί σε σκληρά μέτρα για την ήδη πιεσμένη εκπαιδευτική κοινότητα, θέλει να εξαντλήσει το... σχέδιο Β στη βάση της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.
«Ανεργοι καθηγητές θα μπορούσαν να εργαστούν για κάποιες ώρες στα σχολεία της γειτονιάς ή της ευρύτερης περιοχής, είτε με μια μικρή χρηματοδότηση είτε αφιλοκερδώς, ενώ καθοριστική θα μπορούσε να είναι η συμβολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων», έλεγε χθες ανώτατο στέλεχος του υπουργείου, παραπέμποντας στη βάση της αλληλεγγύης που έχει ήδη θέσει ο ίδιος ο υπουργός για τον χειρισμό του θέματος. Ακόμα και την αύξηση ωραρίου ο κ. Μπαλτάς περισσότερο την εντάσσει στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας -από καιρό με γενικές αναφορές, πλέον συγκεκριμένα- παρά στην πολιτική του υπουργείου.
Και... οβολός
Ηταν απολύτως ενδεικτική η πρόσφατη δήλωσή του στην ΕΡΤ όταν επισήμανε ότι «όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας, για να ξεπεραστεί η κρίση κι αν αναγκαστεί ένας δάσκαλος να κάνει 1-2 ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι ο καθένας θα το δεχτεί ως πραγματική συμβολή». Η υποδοχή, βέβαια, από τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν καλή και οι αντιδράσεις ήταν έντονες, με δεδομένη την αβεβαιότητα που συνοδεύει το ζήτημα των αναπληρωτών, αλλά και των μόνιμων διορισμών, των οποίων ο φημολογούμενος μικρός αριθμός (2.000-2.500) δεν κρίνεται ακόμα εφικτός.
Μόνη ευχάριστη εξέλιξη είναι το γεγονός ότι τα κενά φαίνεται να είναι λιγότερα από τις 20.000 που αρχικά υπολογίζονταν. Αυτές είναι τουλάχιστον οι ενδείξεις μετά την πρώτη επαφή που είχε -μέσω τηλεδιάσκεψης- η ηγεσία του υπουργείου με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι ενημέρωσαν ότι τα κενά είναι λιγότερα απ’ όσο ανέμεναν.
Καθαρή εικόνα πάντως για τις κενές θέσεις ανά μονάδα και ανά ειδικότητα θα έχουν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Η εξέλιξη αυτή δεν καθησυχάζει το υπουργείο Παιδείας, που ψάχνει κονδύλια για αναπληρωτές (είτε από ΕΣΠΑ είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό), που μέχρι στιγμής υπολογίζονται λίγο πάνω από 10.000.
Την ίδια ώρα, ούτε περισσότερες συμπτύξεις τμημάτων μπορεί να κάνει ούτε συγχωνεύσεις, ενώ ακόμα και η αύξηση ωραρίου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για εκπαιδευτικούς που ήδη εργάζονται παραπάνω και σε αρκετές περιπτώσεις μακριά από το σπίτι ή σε περισσότερα του ενός σχολεία.
Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτοί οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα εθελοντισμού από το υπουργείο, ακόμα κι αν το κάλεσμα έχει μια ποιοτική διαφορά απ’ αυτό του Ανδρέα Λοβέρδου, που ζητούσε εθελοντική υπηρεσία με ανταμοιβή μόρια που θα βοηθούσαν σε καλύτερη κατάταξη στους πίνακες, αν ποτέ γίνονταν προσλήψεις.
efsyn