Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Από τα διόδια στο ενοίκιο - Αλλάζει το μοντέλο παραχώρησης στα μεγάλα έργα;

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Πέμπτη, Νοεμβρίου 05, 2015

«Σανίδα» σωτηρίας για να απελευθερωθούν πολύτιμοι πόροι για νέα έργα χαρακτηρίζουν στο υπουργείο Υποδομών την δυνατότητα χρηματοδότησης μεγάλων έργων από το πακέτο Γιούνκερ, που προϋποθέτει συμμετοχή ιδιωτών στα έργα με ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας από ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.
Η κυβέρνηση εμφανίζεται ιδιαίτερη θερμή στην....
υλοποίηση υποδομών όπου το δημόσιο αντί να εκχωρήσει την είσπραξη διοδίων όπως έκανε μέχρι σήμερα, θα καταβάλλει στους ιδιώτες ένα ενοίκιο. Όπως διευκρίνισε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης, αναφερόμενος στην κατασκευή της γραμμής 4, την λειτουργία του μετρό θα εξακολουθήσει να έχει η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με το δημόσιο να καταβάλλει στον ανάδοχο του έργου ένα ενοίκιο, τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας.
Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με το ηλεκτρονικό εισιτήριο έργο που επιθυμία της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς καθώς θα συνδυάσει με την νέα τιμολογιακή πολιτική στον τομέα των αστικών μεταφορών. Αξιοσημείωτο είναι ότι έναντι ενοικίου προκηρύχθηκαν πέρσι πολλά έργα στην Γηραιά Ήπειρο, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί τη νέα τάση στα ΣΔΙΤ και σε άλλες χώρες που επιδιώκουν οι πολίτες να μην πληρώνουν ακριβά διόδια.
Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προχθές μεταξύ του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Βέρνερ Χόγερ και του υπουργού Υποδομών, αναφέρθηκε ότι έχει διαμορφωθεί ένα πολύ θετικό κλίμα ανάμεσα στις δύο πλευρές που θα επιτρέψει την ένταξη στο μαμούθ πρόγραμμα Γιούνκερ της γραμμής 4 του μετρό από Άλσος Βείκου έως Ευαγγελισμό. Η αισιοδοξία για την κατασκευή του έργου ενισχύεται και από την αύξηση του ποσοστού χρηματοδότησης για έργα μετρό από 50% σε 75%. Εάν τελικά προχωρήσει ο σχεδιασμός αυτός, με πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το υπουργείο Υποδομών θα έχει εξασφαλίσει ζωτικό χώρο για άλλα νέα έργα.
Σήμερα για έργα υποδομών από το νέο ΕΣΠΑ προβλέπονται πόροι 4,5 δισ. ευρώ, από τα οποία δεσμευμένα από παλιά έργα είναι περίπου 2 έως 2,5 δισ. ευρώ. Εάν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του μετρό 4 στο πρόγραμμα και αφαιρεθούν και οι μεγάλοι οδικοί άξονες που στόχος είναι να επιταχύνουν ρυθμούς για να τελειώσουν κατά το μεγαλύτερο μέρος τους το Μάρτιο του 2017 οπότε κλείνει λογιστικά το ΕΣΠΑ 2007-2013, μπορούν να εξοικονομηθούν οι πόροι αυτοί και να πέσουν σε νέα έργα.

πηγή
  • Blogroll

  • Blog Archive