Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Με τη διαχείριση, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών εμπλέκονται διάφορες εταιρίες. Ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες εισπράττουν σημαντικά ποσά, έχοντας αναλάβει και μια σειρά υποχρεώσεων απέναντι στους χρήστες, οι οποίοι χρυσοπληρώνουν τη χρήση του κεντρικού οδικού άξονα της χώρας.


Επειδή είμαι από τους τακτικούς χρήστες του συγκεκριμένου δρόμου οφείλω να επισημάνω ότι αυτές οι κερδοφόρες εταιρίες (τουλάχιστον από τη χρήση του άξονα) και προφανώς οι κρατικές υπηρεσίες που εμπλέκονται με την ορθή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου (Θεός να τον κάνει...) δεν κάνουν ούτε ....
τα στοιχειώδη για την ασφαλή μετακίνηση των χρηστών.

Για όλους εκείνους που πληρώνουν περισσότερα από 30 ευρώ για κάθε μετακίνησή τους μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης μόνο για τα διόδια.

Επισημαίνω μόνο τα στοιχειώδη, διότι οι ελλείψεις είναι πολλές περισσότερες. Και βάζω στο ισοζύγιο μόνο τα χρήματα των διοδίων και όχι τα υπόλοιπα...

Ο άξονας Αθηνών – Θεσσαλονίκης σε πολύ μεγάλο ποσοστό (δεν ξέρω αν είναι υπερβολικό να πω περίπου στο 50%) είναι αφώτιστος. Όποιος ταξιδεύει νύχτα κινδυνεύει. Η ορατότητα σε πάρα πολλά σημεία είναι περιορισμένη και φυσικά δεν υπάρχει ηλεκτροφωτισμός. Σε συνδυασμό με την κατεστραμμένη σε πολύ μεγάλο μήκος διαγράμμιση, ο κίνδυνος είναι προφανής.

Στον άξονα εκτελούνται μονίμως έργα. Έργα συντήρησης, έργα κατασκευής, έργα πάντως που σε κάνουν να απορείς εάν αυτός ο άξονας κάποια στιγμή, σε κάποια συγκυρία, θα είναι καθαρός από εργοτάξια. Μέχρι σήμερα δεν είχα την τύχη να τον δω ανοιχτό σε όλο το μήκος του.

Προφανώς και ασφαλτοστρώσεις απαιτούνται να γίνονται συχνά, λόγω χρήσης. Είναι επαρκείς; Είναι οι μόνες που συνιστούν αυτό το μεγάλο αριθμό έργων; Όχι. Εργοτάξια παρατημένα, πινακίδες για να μας θυμίζουν ότι κάποτε υπήρχε ΥΠΕΧΩΔΕ, προειδοποιήσεις για έργα που δεν εκτελούνται και πάει λέγοντας.

Ο άξονας επίσης δεν έχει ολοκληρωθεί ποτέ. Φαντάζομαι ότι κάποια στιγμή το διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας θα αποκτήσει μια αδιάκοπη συνέχεια. Κάποτε...

Και επίσης θα διορθωθούν και τα όρια ταχύτητας, θα ολοκληρωθούν οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, θα περιοριστούν οι απροσδόκητες είσοδοι και έξοδοι, που εγκυμονούν κινδύνους.

Αν ήταν ένας δρόμος με τον οποίο είναι επιφορτισμένες οι υπηρεσίες μόνο της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης δε θα γκρίνιαζα. Θα απέδιδα όλη αυτή την κατάσταση στην οικονομική αδυναμία τους, που είναι δεδομένη, στην έλλειψη προσωπικού, σε χίλιους δυο ανασταλτικούς παράγοντες, που στις περισσότερες περιπτώσεις δε δικαιολογούν απλώς, αλλά αιτιολογούν τα προβλήματα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως πληρώνουμε και πληρώνουμε αδρά όλοι οι πολίτες τις μετακινήσεις μας. Πληρώνουμε ένα απίστευτα μεγάλο ποσό και αξίζουμε να κυκλοφορούμε στο δρόμο με ασφάλεια και μια σχετική άνεση. Δεν απολαμβάνουμε ούτε τα στοιχειώδη. Και ήθελα να ξέρω οι ελεγκτικές υπηρεσίες δεν μπορούν να βάλουν χέρι σε αυτές τις εταιρίες που εισπράττουν όλα αυτά τα χρήματα των πολιτών για να μπει μια καλύτερη τάξη, να βελτιωθούν οι συνθήκες πάνω στην οδική ραχοκοκαλιά της χώρας;

Εκτός πάλι αν ζητάω πολλά, διότι ακούω δικαιολογίες περί μείωσης της κίνησης και συνεπώς μείωσης των εσόδων από τα διόδια. Καλά, δε συμφωνήσαμε και αριθμό μετακινουμένων για να υπάρχει η στοιχειώδης συντήρηση. Και τέλος πάντων αν κάποιους δεν τους συμφέρει ή δεν μπορούν καλή τύχη σε άλλους δρόμους.

Δεν είναι ανάγκη να θυμηθούμε με τραγικό τρόπο τις ελλείψεις στον άξονα ΠΑΘΕ. Γι' αυτό μια βόλτα καταγραφής των προβλημάτων από τους αρμόδιους θα ήταν αρκετή νομίζω για να στείλουν ένα ραπόρτο στους αρμόδιους για τη συντήρηση και να βελτιωθεί έστω σε ένα βαθμό η κατάσταση.

Κοστίζει 66 ευρώ σε διόδια και περί τα 180 σε βενζίνη. Πονάει;

Πηγή: voria.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive