Κυριακή, 3 Ιουλίου 2016

Πάνω από 50.000 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με την αίτηση στο χέρι

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Κυριακή, Ιουλίου 03, 2016
Πάνω από 50.000 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με την αίτηση στο χέρι περιμένουν από μέρα σε μέρα την πρόσκληση από το Υπουργείο Παιδείας για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση. Όσον αφορά την εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών, οι πίνακες φέτος -με βάση νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα- τελούν υπό ....
την εποπτεία του ΑΣΕΠ το οποίο θα εξετάσει και τις ενστάσεις.
Η υπουργική απόφαση που θα περιέχει την προκήρυξη πρέπει υποχρεωτικά να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, οπότε η διαδικασία καθυστερεί ακόμη και το πιθανότερο είναι να εκδοθεί στο τέλος της επόμενης εβδομάδας βδομάδας.
Τελικά οι εγκύκλιοι-λόγω διαδικαστικών προβλημάτων- θα είναι ξεχωριστές για τη γενική και την ειδική αγωγή. Πρώτα θα εκδοθεί της γενικής και θα ακολουθήσει της ειδικής.
Στην Εγκύκλιο ορίζονται οι προθεσμίες, τα δικαιολογητικά, ο τρόπος ελέγχου τους, ο αριθμός των δηλώσεων προτίμησης, η διαδικασία κατάρτισης και οριστικοποίησης των πινάκων αναπληρωτών και ωρομισθίων, τα όργανα πρόσληψης και τοποθέτησης.
Φέτος οι αιτήσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στο opsyd.sch.gr. Για τη διαδικασία εγγραφής απαιτείται προσωπικός λογαριασμός πρόσβασης στο TAXISNET.
Εαν ο υποψήφιος δεν έχει προσωπικούς κωδικούς TAXISNET θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την έκδοσή τους.

Οι προσλήψεις αναπληρωτών φέτος

Φέτος οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα είναι σαφώς λιγότερες από την περσινή χρονιά.
Θυμίζουμε ότι το σχολικό έτος 2015/16 προσλήφθηκαν από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο περίπου 22.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (διαφόρων κατηγοριών), ενώ έμεινα και περίπου 3.000 κενά.
Αν σε αυτούς τους αριθμούς προστεθούν και οι εκπαιδευτικοί που παραιτήθηκαν λόγω συνταξιοδότησης, ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών κενών ξεπερνάει τις 26.000.
Ωστόσο, οι αλλαγές που νομοθετήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας «εξοικονομούν», σε πρώτη φάση, σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μορφωτικών αναγκών, περίπου 7- 8.000 εκπαιδευτικούς από το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο.
Μιλάμε για τον τρίτο «κόφτη» αφού προηγήθηκαν η Άννα Διαμαντοπούλου με την εξαφάνιση περίπου 1000 σχολικών μονάδων μέσω συγχωνεύσεων και κλεισιμάτων και ο Κ. Αρβανιτόπουλος μέσω της διαθεσιμότητας 2.000 εκπαιδευτικών και της αύξησης του ωραρίου κατά δυο ώρες στους καθηγητές.
Το καμπανάκι δεν χτυπά μόνο για τους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που θα βρεθούν χωρίς δουλειά, αλλά και για τους μόνιμους που δεν θα καλύπτουν ωράριο σε ένα σχολείο ή θα καταργηθεί η ειδικότητά τους.
Είναι φανερό ότι οι αλλαγές στη σχολική εκπαίδευση από το 2011 και μετά βασικό στόχο είχαν και έχουν τις περικοπές προσωπικού.
Σε κάθε περίπτωση τα θύματα των παρεμβάσεων τη νέα σχολική χρονιά θα είναι κυρίως χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που θα μείνουν στα «αζήτητα» αλλά και χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί που θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε περισσότερα σχολεία.
Παρόλα αυτά, είναι επίσης φανερό ότι είναι αμφίβολο αν ο νέος αυτός "κόφτης" θα καταφέρει να καλύψει τα κενά των σχολείων. Ήδη επιχειρείται να «σφίξουν» οι μαθητές στα τμήματα, να «ελαστικοποιηθούν» ακόμη περισσότερο οι εκπαιδευτικοί, να «ξεχειλώσουν» οι αναθέσεις μαθημάτων.
Γιατί, όπως επαναλαμβάνεται μονότονα "βρισκόμαστε σε κρίση" και "όλοι πρέπει να προσφέρουν τον οβολό τους" στην προσπάθεια να κρατηθεί γερά δεμένο στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη και των περικοπών και των μηδενικών διορισμών το δημόσιο σχολείο.

Μόλις 1.350 αιτήσεις για συνταξιοδότηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας φέτος έκαναν τελικά αίτηση για συνταξιοδότηση μόλις 1.350 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σύσταση οργανικών θέσεων

Στην τελική φάση βρίσκεται, σύμφωνα με τον αιρετό του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας κ. Δημήτρη Μπράτη, η σύσταση σε σχολεία των 1686 οργανικών θέσεων των κοινών ειδικοτήτων.
Είναι θέμα ημερών η δημοσίευση της σχετικής απόφασης και είναι βέβαιο ότι θα δοθούν για τις τοποθετήσεις που θα κάνουν τα ΠΥΣΠΕ, μετά τις μεταθέσεις. Προσπάθεια γίνεται και για τη σύσταση, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, των 2198 οργανικών θέσεων των μη κοινών ειδικοτήτων, χωρίς όμως ως τώρα να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Σχολεία 2ης Ευκαιρίας: Ακόμα να προκηρυχτούν θέσεις

Θεσμός με ιδιαίτερη κοινωνική σημασία είναι τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ) και εκπαιδευτικοί, που εργάζονται στο συγκεκριμένο τομέα, μας μετέφεραν τις ανησυχίες τους για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί την τελευταία περίοδο.
Όπως αναφέρουν ακόμα δεν έχουν προκηρυχτεί θέσεις υποδιευθυντών, μόνιμων εκπαιδευτικών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια τάση υποβάθμισης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Κενές θέσεις, καθυστερήσεις, απαξίωση, έλλειψη χρηματοδότησης, ήταν μερικά από τα προβλήματα που υπήρξαν. Η φετινή σχολική χρονιά όμως, υπερέβη και τα όρια της λογικής και του αυτονόητου.
Γιατί είναι λογικό και αυτονόητο ότι ακόμα και στη χειρότερη περίπτωση, δεν είναι δυνατόν να αποστέλλονται οι ωρομίσθιοι καθηγητές σε ένα σχολείο τον ... Μάρτιο, όταν η σχολική χρονιά κοντεύει να τελειώσει. Είναι λογικό και αυτονόητο ότι ακόμα κι εάν υπάρχουν κάποια κενά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, η διοίκηση θα προσπαθήσει με όλες τις δυνάμεις της να τα καλύψει σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Πώς συνέβη αυτό; Οι διοικητικοί μηχανισμοί που είχαν την ευθύνη για τον τομέα αυτό, παρά τις συνεχείς οχλήσεις, διαμαρτυρίες, επιστολές εκπαιδευομένων, εκπαιδευτών, διευθυντών των Σχολείων, για λόγους ακατανόητους άφηναν τους μήνες να περνούν χωρίς να προκηρύσσουν τις θέσεις των ωρομισθίων  και στο τέλος, όταν η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, χρησιμοποίησαν... τους περσινούς πίνακες, όπως θα μπορούσαν να είχαν κάνει από τον Σεπτέμβριο και τοποθέτησαν στα σχολεία τους περσινούς καθηγητές!
Και σα να μην έφτανε αυτό, τιμώρησαν, αντί για τους εαυτούς τους, τα σχολεία καθώς παρέτειναν το σχολικό έτος και υποχρέωσαν εκπαιδευόμενους κι εκπαιδευτές να δουλεύουν και Σάββατα για να αναπληρώσουν τα κενά που με δική τους ανικανότητα προκλήθηκαν!

efsyn.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive