Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016

Ιδιωτικά λεωφορεία με χρήματα του Δημοσίου

Posted by ΝΕΟΛΑΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Πέμπτη, Αυγούστου 25, 2016

Ιδιωτικός, αλλά... κρατικοδίαιτος είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), που προχώρησε...
σε στάση πληρωμών προς τους εργαζομένους από τον Ιούνιο, με το «επιχείρημα» ότι καθυστερούν τον οβολόν τους τα δημόσια ταμεία.

Από στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκύπτει ότι η κρατική επιδότηση ανά επιβάτη στις «ιδιωτικές» αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί σε 80 λεπτά, όταν στα δημόσια λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας είναι 20 λεπτά.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ υποστηρίζει ότι προσφέρει υψηλές υπηρεσίες, ωστόσο έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών («Εφ.Συν.» 16/1/2015) αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών χαρακτηρίζει κακή και πολύ κακή τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.

Μόνον με το άρθρο 30 του νόμου 4313, που ψηφίστηκε στα μέσα Δεκεμβρίου του 2014 και ενώ ήταν δεδομένο ότι η χώρα βαδίζει σε εκλογές, επικυρώθηκε κοινή υπουργική απόφαση με την οποία έγιναν δεκτές αποφάσεις της Διαιτησίας και δόθηκαν στον ΟΑΣΘ πρόσθετες επιδοτήσεις 175 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2010-2014, ενώ είχαν προβλεφθεί και άλλα 144,4 εκατ. ευρώ για τα επόμενα έτη έως το 2017!
Αστρονομικό ποσό

Με τη συμπληρωματική συμφωνία των συναρμόδιων υπουργών Χρ. Σταϊκούρα και Μιχ. Παπαδόπουλου με τη διοίκηση του Οργανισμού, το συνολικό ύψος των κρατικών επιδοτήσεων προς τον ΟΑΣΘ για την περίοδο 2007-2013 εκτοξεύτηκε στα 910 εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας πήρε 980 εκατ. ευρώ.

Η μέση ετήσια επιδότηση των «ιδιωτικών» συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε στα 130 εκατ. ευρώ, για να καλυφθεί η εξυπηρέτηση γραμμών συνολικού μήκους 42 εκατ. χλμ., ενώ στην ΟΣΥ (λεωφορεία-τρόλεϊ) για 143 εκατ. χλμ. ήταν 140 εκατ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ έλαβε σχεδόν την ίδια ενίσχυση για λιγότερο από το ένα τρίτο του συγκοινωνιακού έργου, που αναλογεί σε 50.000 ευρώ ανά εργαζόμενο στην εταιρεία, όταν στην Αττική διαμορφώνονται στα 16.000 ευρώ!

Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, με την ίδια νομοθετική ρύθμιση τακτοποιήθηκαν καθυστερούμενες οφειλές του Οργανισμού προς τα ασφαλιστικά ταμεία που ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι για την περίοδο 1/1/2012-30/6/2014 διένειμε μέρισμα προς τους μετόχους ύψους 42 εκατ. ευρώ.

Εχει ενδιαφέρον η έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, που έγινε σε πολύ μεγάλο δείγμα (8.784 πολίτες).

Το 72% χρησιμοποιούσαν τις συγκοινωνίες για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Από αυτούς το 64% χαρακτηρίζει κακή και πολύ κακή τη συχνότητα των δρομολογίων, το 82% έχει την ίδια άποψη για την άνεση μετακίνησης, ενώ το 89% έθεσε σοβαρό θέμα για τη σχέση ποιότητας υπηρεσιών-τιμής εισιτηρίου, παρά τη γενναία κρατική επιδότηση.
Από το 1957


Ο ΟΑΣΘ είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και ιδρύθηκε το 1957 για να παρέχει αστικές συγκοινωνίες στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης με βάση συμβάσεις που συνάπτει με το Δημόσιο.

Στη συμφωνία του 2008 προβλέπεται παράταση της σύμβασης δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό.

Διαθέτει 424 ακέραιες μετοχές, από τις οποίες οι 346 είναι κατανεμημένες σε περίπου 1.900 αυτοκινητιστές, 29 ανήκουν στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 24 στο νομικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ και 25 στον συνεταιρισμό των εργαζομένων στον Οργανισμό.

Απασχολεί περίπου 2.600 εργαζομένους, διαθέτει 83 γραμμές, από τις οποίες 4 σε συνεργασία με το τοπικό ΚΤΕΛ, που εξυπηρετούνται από 544 λεωφορεία από τα 618 του συνολικού στόλου.


Από τα στοιχεία που δίνει ο ΟΑΣΘ, μετακινούνται περίπου 167 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.


































efsyn
  • Blogroll

  • Blog Archive