Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016

Πως γίνεται στο Ταλίν της Εσθονίας να έχουν δωρεάν συγκοινωνίες και όλα να πάνε πρίμα;

Posted by ΝΕΟΛΑΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Παρασκευή, Οκτωβρίου 21, 2016
Mπορεί στην Αθήνα η μηνιαία κάρτα για τις συγκοινωνίες να κοστίζει 30 ευρώ, στο Ταλίν της Εσθονίας είναι δωρεάν....


Το 2013 ο δήμαρχος του Ταλίν, ο Edgar Savisaar, ενάντια σε όσους τον κατηγόρησαν για λαϊκισμό και για σχεδιασμό που δεν μπορεί να λειτουργήσει, κατάφερε και έκανε δωρεάν τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλης του.

Τρια χρόνια μετά ο Savisaar έχει παυθεί των καθηκόντων του, κατηγορούμενος για διαφθορά, παρ’ όλα αυτά, η πόλη έμεινε πιστή στις δωρεάν μετακινήσεις, καθώς πηγές από την δημαρχεία λένε ότι όχι μόνο δεν χάνονται χρήματα, άλλα ο δήμος κερδίζει με το δωρεάν σύστημα μεταφορών, περίπου 20.000.000 ευρώ τον χρόνο.

Για να χρησιμοποιήσει κανείς τα ΜΜΜ του Ταλίν, θα πρέπει να εγγραφεί σαν δημότης της πόλης, αυτό σημαίνει ότι ο δήμος, για κάθε εγγεγραμμένο δημότη παίρνει από το κράτος 1000 ευρώ ετησίως. Κατόπιν το μόνο που χρειάζονται οι δημότες είναι μια ηλεκτρονική κάρτα των 2 ευρώ και έχουν δωρεάν συγκοινωνίες.

Από τότε που ξεκίνησε η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων, έχουν εγγραφεί εξτρά 25.000 δημότες στην πόλη που μέχρι τότε είχε 416.000. Εκεί βρίσκεται και η κόντρα του δήμου με την κυβέρνηση, καθώς όσο περισσότεροι Εσθονοί εγγράφονται  δημότες στο Ταλίν, τόσα περισσότερα χρήματα χάνονται από τους τριγύρω δήμους.

Το όλο project δεν έγινε εν μια νυκτί, αλλά πήρε περίπου έναν χρόνο προετοιμασίας. Οι Εσθονοί “μάζεψαν” τεχνογνωσία από την πόλη Hasselt του Βελγίου που διέθετε για 16 χρόνια δωρεάν συγκοινωνία και από την γαλλική πόλη Aubagne, άλλα καμία από τις δυο δεν είχε το μέγεθος του Ταλίν. Μέτα από τα 3 χρόνια λειτουργίας του πρότζεκτ, έχουν ζητήσει τεχνογνωσία από το Ταλίν, μια πόλη της Κίνας με 14.000.000 κάτοικους και το Βουκουρέστι.

Σύμφωνα με τον τον Dr Cats ερευνητή απ’ το πανεπιστήμιο Delft της Ολλανδίας, ο κόσμος που χρησιμοποιεί Μ.Μ.Μ έναντι των αυτοκίνητων έχει αυξηθεί κατά 8%, επίσης το 90% των δημοτών του Ταλίν δηλώνουν ευχαριστημένοι που έχουν δωρεάν Μ.Μ.Μ.

Πάντως η μεγαλύτερη χρήση των μέσων δεν έχει μειώσει την κίνηση των αυτοκίνητων, ούτε υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχει βοηθήσει την μετακίνηση φτωχών και άνεργων πολιτών.

Τα μόνα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει το πρότζεκτ σύμφωνα με τον Dr Cats, είναι ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης, μπορεί να μην υπάρχουν αρκετά χρήματα για συντήρηση των οχημάτων και επίσης οι δείκτες νέων εγγεγραμμένων στον δήμο πέφτουν, από 10.000 νέους εγγεγραμμένους τον χρόνο, όταν άρχισε το πρόγραμμα με τις δωρεάν μετακινήσεις, εφέτος έχουν γραφτεί μόνο 4.000 νέοι δημότες.

Ο Allan Aluka, υπεύθυνος επικοινωνίας του πρότζεκτ, είναι θετικός ως προς την επιβίωση του προγράμματος

    Έχουμε βάλει και λεφτά από το κέρδος μας στο να φτιάξουμε το δίκτυο μας και τώρα ετοιμάζουμε και μια νέα γραμμή τραμ που θα πηγαίνει από το Ταλίν στο αεροδρόμιο μέσα σε 15 λεπτά











luben
  • Blogroll

  • Blog Archive