Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη
Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ) καταγγέλλει ένα πρωτοφανές περιστατικό ρατσιστικής
συμπεριφοράς από καθηγητή σε διαβητική μαθήτρια σχολείου της Βόρειας
Ελλάδας.
Σύμφωνα με τους γονείς της μαθήτριας, που απευθύνθηκαν στην....
ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός* με εξαιρετικά δηκτικό τόνο εξανάγκασε τη μαθήτρια να αποχωρήσει από τη σχολική αίθουσα προκειμένου να ελέγξει την τιμή του σακχάρου της ή να λάβει ενέσιμη ινσουλίνη.
Ως επιχείρημα για τη συγκεκριμένη συμπεριφορά, ο καθηγητής επικαλέστηκε πως η μέτρηση του σακχάρου ή η χορήγηση ινσουλίνης σε κοινό χώρο αποσπά την προσοχή των παιδιών και τα ωθεί στα ναρκωτικά. Η στάση του εκπαιδευτικού προκαλεί «όχι μόνο αίσθημα ντροπής και στεναχώρια στην ίδια τη μαθήτρια, αλλά επιπλέον προάγει την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό στη μαθητική κοινότητα», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ και συνεχίζει:
«Το σχολείο έχει την ευθύνη ως κοινωνικοποιητικός μηχανισμός να διδάσκει πρότυπα συμπεριφοράς, αξίες και κανόνες, να αίρει προκαταλήψεις και να προωθεί κοινωνικές αρετές και ευαισθησίες. Το ζήτημα που τίθεται εν προκειμένω σύμφωνα με το Σύλλογο είναι ότι οι συμπεριφορές που φέρεται να εκδηλώνονται στο σχολικό περιβάλλον υποθάλπουν και μπορούν να τροφοδοτήσουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού –bullying.
Θεωρούμε ότι οι συμπεριφορές που καταγγέλλονται ότι παρατηρήθηκαν στο συγκεκριμένο σχολείο δεν ήταν κοινωνικά ενδεδειγμένες και ευθυγραμμισμένες με τους σκοπούς που πρέπει να επιτελεί η σχολική μονάδα».
Καταλήγοντας η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ διερωτάται «εάν θα αντιμετωπιζόταν με αντίστοιχο τρόπο ένα λιποθυμικό υπογλυκαιμικό ή υπεργλυκαιμικό σοκ ενός πάσχοντος μαθητή, συνέπεια της παράλειψης μέτρησης ή χορήγησης ινσουλίνης» και σημειώνει:
«Περιστατικά, όπως αυτό, θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι μεμονωμένα και δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν παύουν όμως να είναι από κάθε άποψη απαράδεκτα και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ανάλογο τρόπο από τους υπεύθυνους».
* Τα στοιχεία του σχολείου και του εκπαιδευτικού είναι στη διάθεση οποιουδήποτε αρμόδιου φορέα
Σύμφωνα με τους γονείς της μαθήτριας, που απευθύνθηκαν στην....
ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός* με εξαιρετικά δηκτικό τόνο εξανάγκασε τη μαθήτρια να αποχωρήσει από τη σχολική αίθουσα προκειμένου να ελέγξει την τιμή του σακχάρου της ή να λάβει ενέσιμη ινσουλίνη.
Ως επιχείρημα για τη συγκεκριμένη συμπεριφορά, ο καθηγητής επικαλέστηκε πως η μέτρηση του σακχάρου ή η χορήγηση ινσουλίνης σε κοινό χώρο αποσπά την προσοχή των παιδιών και τα ωθεί στα ναρκωτικά. Η στάση του εκπαιδευτικού προκαλεί «όχι μόνο αίσθημα ντροπής και στεναχώρια στην ίδια τη μαθήτρια, αλλά επιπλέον προάγει την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό στη μαθητική κοινότητα», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ και συνεχίζει:
«Το σχολείο έχει την ευθύνη ως κοινωνικοποιητικός μηχανισμός να διδάσκει πρότυπα συμπεριφοράς, αξίες και κανόνες, να αίρει προκαταλήψεις και να προωθεί κοινωνικές αρετές και ευαισθησίες. Το ζήτημα που τίθεται εν προκειμένω σύμφωνα με το Σύλλογο είναι ότι οι συμπεριφορές που φέρεται να εκδηλώνονται στο σχολικό περιβάλλον υποθάλπουν και μπορούν να τροφοδοτήσουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού –bullying.
Θεωρούμε ότι οι συμπεριφορές που καταγγέλλονται ότι παρατηρήθηκαν στο συγκεκριμένο σχολείο δεν ήταν κοινωνικά ενδεδειγμένες και ευθυγραμμισμένες με τους σκοπούς που πρέπει να επιτελεί η σχολική μονάδα».
Καταλήγοντας η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ διερωτάται «εάν θα αντιμετωπιζόταν με αντίστοιχο τρόπο ένα λιποθυμικό υπογλυκαιμικό ή υπεργλυκαιμικό σοκ ενός πάσχοντος μαθητή, συνέπεια της παράλειψης μέτρησης ή χορήγησης ινσουλίνης» και σημειώνει:
«Περιστατικά, όπως αυτό, θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι μεμονωμένα και δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν παύουν όμως να είναι από κάθε άποψη απαράδεκτα και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ανάλογο τρόπο από τους υπεύθυνους».
* Τα στοιχεία του σχολείου και του εκπαιδευτικού είναι στη διάθεση οποιουδήποτε αρμόδιου φορέα