Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Την έντονη δυσφορία τους για την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από φορτηγά, εξέφρασαν, σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, εκπρόσωποι του κλάδου Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών ....
Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), Πέτρος Σκουλικίδης, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών (ΠΟΕΜΙΦΑ), Γιώργος Παπούλιας, και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας - Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας, Βασίλης Τζιμοράγκας, χαρακτήρισαν αντισυνταγματική την απαγόρευση, ζητώντας την αναστολή και τροποποίησή της, αφήνοντας ακόμη ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ κατήγγειλε την κυβέρνηση για αθέτηση υποσχέσεων, σχετικά με πιθανή μείωση διοδίων. «Όχι μόνο τα διόδια δεν μειώθηκαν, αλλά μας απαγόρευσαν τη χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου», είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, και ο πρόεδρος της ΠΟΕΜΙΦΑ υπογράμμισε, ότι τα διόδια είναι εξοντωτικά για την αστική μεταφορά.
Για παράδειγμα, ένα δρομολόγιο Αθήνα - Οινόφυτα, το οποίο έχει κόμιστρο 70 ευρώ, ο μεταφορέας καλείται να πληρώσει 16,40 ευρώ για διόδια στον σταθμό του Αγ. Στεφάνου (με επιστροφή). «Εάν στα διόδια, βάλετε και τα λειτουργικά κόστη, όπως τα καύσιμα, καταλαβαίνετε με πόσο συμπιεσμένα τιμολόγια λειτουργεί ο κλάδος, ο οποίος μαστίζεται από υψηλή ανεργία» σημείωσε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας - Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας, υποστήριξε ότι «όταν τρενάρονται τα φορτηγά, ουσιαστικά καταργείται η ανάπτυξη», τονίζοντας παράλληλα ότι η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου οδηγεί σε μαρασμό, όχι μόνο τα φορτηγά, αλλά και δεκάδες άλλες επιχειρήσεις.
Πάντως, όπως όλοι υποστήριξαν, η απαγόρευση της χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δυσχεραίνει και αποκλείει την εκτέλεση μεταφορικού έργου, επιβαρύνοντας 27.000 δημόσιους μεταφορείς, με κόστη τα οποία αδυνατούν να υποστηρίξουν.
Παράλληλα, εξαναγκάζει τους μεταφορείς να διέρχονται μόνο από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους, για καθαρά εισπρακτικούς λόγους, και παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, ούτε από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, αλλά ούτε από το δίκαιο της ΕΕ.
Με την απόφαση αυτή, όπως κατήγγειλαν, κεντρικά οδικά δίκτυα, που εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες της χώρας πάνω από 100 χρόνια, όπως η ΠΕΟ Αθηνών-Κορίνθου, Ελευσίνας-Θήβας, Καβάλας- Ξάνθης, μετατράπηκαν ξαφνικά σε «Παραλλαγμένο Οδικό Δίκτυο», το οποίο - υποτίθεται - χρησιμοποιούνταν μόνο για την αποφυγή καταβολής τελών διοδίων.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν από τους μεταφορείς που φορτώνουν, π.χ. από το Θριάσιο, να μην χρησιμοποιούν το κεντρικό οδικό δίκτυο Ελευσίνας-Θήβας, που είναι τα μισά χιλιόμετρα, αλλά επιβάλλουν τη διαδρομή μέσω της ΝΕΟ, μόνο για την καταβολή διοδίων, αδιαφορώντας για την επιβάρυνση του ήδη επιβαρυμένου οδικού δικτύου της Δυτικής Αθήνας, που χρησιμοποιούν τα χιλιάδες φορτηγά που έχουν προορισμό τη Βόρειο Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή σε περίπτωση παράβασης, προβλέπονται εξοντωτικά πρόστιμα, ύψους 1.000 ευρώ, τα οποία καταβάλλονται επιτόπου και σε αντίθετη περίπτωση και μέχρις αποδείξεως καταβολής του προστίμου, το όχημα ακινητοποιείται. Σε περίπτωση μάλιστα ακινητοποίησης οχήματος, σημειώνουν ότι πέραν της προσωπικής τους απώλειας (εσόδων) πλήττεται το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς δεν τηρούνται οι χρόνοι παράδοσης προϊόντων, μεταφόρτωσης σε άλλα μέσα κτλ.
Κλείνοντας, δεν παρέλειψαν να υπενθυμίσουν ότι μια σειρά κλάδων (ΚΕΕ, ΕΒΕΑ, ΕΕΘ, ΕΒΕΠ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ) έχει σταθεί στο πλευρό τους ζητώντας την απόσυρση του μέτρου.
  • Blogroll

  • Blog Archive