Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Πόσο θα μας κοστίσει η Ολυμπία Οδός

Posted by Β.Π. Παρασκευή, Δεκεμβρίου 16, 2016

Σε πορεία ολοκλήρωσης μπαίνει η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού, η οποία αναδεικνύεται πλέον στο πιο ακριβοπληρωμένο έργο μεταξύ των συμβάσεων παραχώρησης.
Το κατασκευαστικό κόστος του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα..... 2 δισ. ευρώ, μαζί με τα διόδια που έχουν πληρώσει μέχρι σήμερα οι χρήστες, αλλά χωρίς να υπολογίζονται οι απαλλοτριώσεις.
Το πόσο σημαντικό είναι το έργο για τις μετακινήσεις, την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής, αναγνωρίζεται από όλες τις πλευρές, όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι σε οικονομικούς όρους, η Ολυμπία Οδός θα είναι το πιο δαπανηρό έργο, για το κράτος και τους χρήστες.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το συμβατικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται στα 1.487 εκατ. ευρώ. Στη δαπάνη αυτή όμως, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι αποζημιώσεις που δόθηκαν στον παραχωρησιούχο και στους εργολάβους τα τελευταία χρόνια.
Οπως είναι γνωστό, ο παραχωρησιούχος είχε λάβει ως αποζημίωση ποσό 91,1 εκατ. ευρώ για την καθυστέρηση στην ημερομηνία έναρξης παραχώρησης και ο κατασκευαστής, ποσό 130 εκατ. ευρώ σε διάφορες αποζημιώσεις.
Με τη συμφωνία επανεκκίνησης του έργου το 2013, προβλέφθηκε ως αναθεώρηση του κόστους κατασκευής, ένα ακόμα ποσό 93 εκατ., ενώ με τη συμφωνία Σπίρτζη, προστέθηκαν άλλα 214,8 εκατ. ευρώ, τα οποία μπορούν να αυξηθούν κατά 30 εκατ. ευρώ ακόμα.
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Οσον αφορά στα έσοδα από τα διόδια, η Ολυμπία Οδός έχει λάβει την περίοδο 2008-2015 συνολικά 574,3 εκατ. ευρώ (δεν υπάρχουν στοιχεία για το 2016), ενώ δεν συνυπολογίζονται και τα χρήματα που έχει δαπανήσει μέχρι σήμερα το κράτος για τις αποζημιώσεις απαλλοτριώσεων.
Με βάση τη σύμβαση, με το τέλος της κατασκευαστικής περιόδου (περίοδος Τ1) και την παράδοση του αυτοκινητόδρομου σε λειτουργική κυκλοφορία στο τέλος Μαρτίου του 2017, θα μπουν σε λειτουργία και όλοι οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που προβλέπονται για τα συνολικά 201,5 χλμ. του έργου παραχώρησης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
  • Blogroll

  • Blog Archive