Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2016

ΟΡΓΙΟ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΑΤΡΑΣ

Posted by Β.Π. Τετάρτη, Δεκεμβρίου 14, 2016
Σε πλήρη λειτουργία πλην πέντε σημείων που θα παραδοθούν το Φθινόπωρο του 2017, θα είναι στις αρχές Απριλίου, η Κορίνθου – Πατρών μήκους 210 χιλιομέτρων, με το συνολικό κόστος του έργου, να προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.
Στην δαπάνη του αυτοκινητοδρόμου που συμμετέχουν οι Vinci, Hochtief, J&P Αβαξ, ‘Ακτωρ και ΓΕΚ-Τέρνα θα πρέπει να υπολογιστούν οι αποζημιώσεις που δόθηκαν εις διπλούν στους ...
εργολάβους τα τελευταία χρόνια, συν το κατασκευαστικό κόστος που ανέρχεται σε 1,487 εκ. ευρώ και διαμορφώνει το πιο ακριβό έργο από τις συμβάσεις παραχώρησης.
Στις αποζημιώσεις, περιλαμβάνονται οι δαπάνες του ελληνικού δημοσίου πριν και μετά την επανεκκίνηση των έργων το 2013 αλλά και εκείνες που συμφωνήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι για την ολοκλήρωση των τεσσάρων οδικών αξόνων στα οποία συμπεριλήφθηκε και πριμ επιτάχυνσης.
Με βάση το σχεδιασμό, για το Φθινόπωρο του 2017 μεταφέρονται τέσσερα τμήματα διασταύρωσης με το σιδηρόδρομο (Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα, Ρίο), συνολικού μήκους 9 χιλιομέτρων. Για το ίδιο διάστημα προσδιορίζεται και η ολοκλήρωση των εργασιών στο Καμάρι της Αρχαίας Κορινθίας λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών. Από την Ολυμπία Οδό, τονίζουν ότι εντός διμήνου θα είναι έτοιμο να παραδοθεί το κομμάτι από Κιάτο έως Ξυλόκαστρο μήκους 14 χλμ. ενώ μέχρι τον Μάρτιο θα έχει ολοκληρωθεί και τμήμα των κλάδων του κόμβου του Ρίο.
Ο οδικός άξονας που αποτέλεσε την μεγαλύτερη πληγή του εθνικού δικτύου, με εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα, αποκτά τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, που η λειτουργική του παράδοση θα συνοδευτεί και με την αναπροσαρμογή των διοδίων. Με βάση την σύμβαση, με το τέλος της κατασκευαστικής περιόδου (περίοδος Τ1), αλλάζει η τιμολόγηση των τριών σταθμών που θα λειτουργήσουν την Άνοιξη, στην Κορίνθου-Πατρών, με την προσθήκη ενός νέου μετωπικού σταθμού (Ελαιώνας) και έξι πλευρικών διοδίων.
Σύμφωνα με στελέχη της Ολυμπίας Οδού, το κόστος διοδίων του νέου αυτοκινητοδρόμου θα αναθεωρηθεί προς τα πάνω καθώς μέχρι σήμερα οι οδηγοί πληρώνουν χαμηλότερα διόδια, εξαιτίας ότι το έργο είναι υπό κατασκευή. Το κόστος των τριών σταθμών που θα καλύψουν την διαδρομή των 120 χιλιομέτρων (από Αρχαία Κόρινθο έως την παράκαμψη των Πατρών) θα τιμολογείται με 0,64 ευρώ ανά χιλιόμετρο και θα κοστίζει περίπου 7,50 ευρώ. Συνολικά για τα 210 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου που περιλαμβάνει την αναβάθμιση του Ελευσίνα -Αρχαία Κόρινθος μήκους 63,2 χλμ. και την ευρεία παράκαμψη Πατρών μήκους 18,3 χλμ. θα διαμορφωθεί στις αρχές Απριλίου στα 11,50 ευρώ από 6,40 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχα, προβλέπεται να μειωθεί το διόδιο στο σταθμό του Ρίου στα 2,20 ευρώ από 2,50 ευρώ που ισχύει σήμερα. Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού κ. Κώστα Παπανδρέου, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στο Ελευσίνα-Κόρινθος είναι 20.000 οχήματα. Κατά την θερινή περίοδο και τις μέρες αιχμής ο αριθμός μπορεί να φτάσει και τα 65.000 οχήματα.
Αντίστοιχα, στην Κορίνθου-Πατρών που αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του αυτοκινητοδρόμου που βρίσκεται σε πλήρη ανακατασκευή, η μέση ημερήσια κυκλοφορία ανέρχεται σε 7.000 οχήματα και τις μέρες αιχμής στα 22.000. Τα φορτηγά αντιστοιχούν στο 12% της συνολικής κυκλοφορίας. Ο κ. Παπανδρέου απέφυγε να κάνει προβλέψεις για τις μελλοντικές κυκλοφορίες με το σύνολο της παράδοσης του έργου.
Όπως ανάφερε, κατά την παρουσίαση του έργου σε δημοσιογράφους, τα μοντέλα κυκλοφορίας έχουν αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια και έφερε ως παράδειγμα το Κόρινθος-Τρίπολη -Καλαμάτα. Για το έργο, υπήρχε αρχικά η εκτίμηση ότι με την ολοκλήρωσή του, η κυκλοφορία θα αυξανόταν κατά 10 έως 15%. Όμως, οι προβλέψεις δεν επιβεβαιώθηκαν καθώς η δυναμική του δρόμου εμφανίζεται πολύ διαφορετική. Η κυκλοφορία της Ολυμπίας Οδού μέχρι το 2013 είχε χάσει το 40% της κίνησης. Από το 2013 μέχρι σήμερα, δεν υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις και η κυκλοφορία εμφανίζεται σταθεροποιημένη. Η Ολυμπία Οδός περιλαμβάνει 380 μεγάλα τεχνικά έργα (σήραγγες, γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις). Ο δρόμος διαθέτει 12 σήραγγες μήκους 16 χιλιομέτρων, με μεγαλύτερη εκείνη της Παναγοπούλας μήκους 4,3 χιλιομέτρων, όπου η χάραξη στο βουνό συναντάει την θάλασσα. Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας μετά από εκείνες του Δρίσκου και των Τεμπών.

Πηγή: newmoney
  • Blogroll

  • Blog Archive