Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Η Σουηδία καινοτομεί και στην μάθηση καθώς η κυβέρνηση έχει εισάγει μια νέα βελτιωμένη ψηφιακή πτυχή στο πρόγραμμα των σπουδών, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να...
εκπαιδεύσει τα παιδιά για το πως να χρησιμοποιούν την τεχνολογία από την τρυφερή τους ηλικία.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά από την πρώτη δημοτικού θα μαθαίνουν προγραμματισμό ενώ θα κάνουν και ειδικό μάθημα για το πώς να ξεχωρίζουν την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα TheLocal, επικαλούμενη δηλώσεις του υπουργού Παιδείας της χώρας, Γκουστάβ Φρίντολιν, η πρωτοβουλία έχει στόχο την έκθεση των παιδιών στην τεχνολογία από μικρή ηλικία.
«Αυτό σημαίνει ότι η Σουηδία προσεγγίζει το θέμα όπως θα έπρεπε», δήλωσε ο υπουργός σημειώνοντας πως:
«Η Σουηδία θα πρέπει να είναι μία χώρα όπου κάθε παιδί στο σχολείο θα είναι προετοιμασμένο για την επαγγελματική του σταδιοδρομία και η εκπαίδευση στον προγραμματισμό θα πρέπει να ξεκινά από νωρίς. Οι δεξιότητες που θα αποκτούν τα παιδιά, θα τους είναι χρήσιμες για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, τόσο στον προγραμματισμό όσο και σε άλλα επαγγέλματα, καθώς όλο και περισσότερες θέσεις εργασίας απαιτούν πλέον γνώση στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές».


Εκτός από τον προγραμματισμό, η πρωτοβουλία για βελτίωση των ψηφιακών ικανοτήτων των παιδιών θα περιλαμβάνει επίσης ειδική διδασκαλία, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν διαχωρισμό μεταξύ των αξιόπιστων και αναξιόπιστων πηγών ειδήσεων. Το ζήτημα του ελέγχου της αξιοπιστίας των πηγών είναι ιδιαίτερα επίκαιρο στη Σουηδία, και για να διδαχτούν τα παιδιά, επιστρατεύεται ακόμη και ο ήρωας κόμικ Bamse.
Όπως δήλωσε ο υπουργός: «Υπάρχει μια αφέλεια σχετικά με την κοινωνία της πληροφορίας, μια ιδέα, ότι όλη η γνώση είναι ένα κλικ μακριά και, ότι δε χρειάζεται να ξέρουμε τόσα όσα ξέραμε παλιά. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο:Χρειαζόμαστε βασικές γνώσεις ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής για να μην είμαστε θύματα εξαπάτησης και επιπλέον, πρέπει να καλλιεργήσουμε την κριτική μας ικανότητα για να ελέγχουμε τις πηγές μας, ξεκινώντας μια πρώτη δοκιμή από την ηλικία των δέκα. Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν τι μπορούν να εμπιστευτούν, ποια είναι η διαφορά μεταξύ μιας σοβαρής πηγής ενημέρωσης και μιας προπαγάνδας. Και να μπορούν επίσης να διαμορφώσουν μια σωστή εικόνα του τι είναι αληθές βάσει γεγονότων και όχι βάσει των λεγόμενων κάποιου που προσπαθεί να τους κάνει να σκεφτούν τα πράγματα με ένα συγκεκριμένο τρόπο».
Σημειώνεται πως οι μεταρρυθμίσεις στο πρόγραμμα σπουδών αναμένεται να ισχύσουν από τον Ιούλιο του 2018.






Πηγή: thelocal.se
  • Blogroll

  • Blog Archive