Η τελευταία εικόνα που
είχα το μεσημέρι της Τετάρτης φεύγοντας από το Κόκκινο, ήταν το
φοβισμένο πρόσωπο του Τζέιμς Φράνκο στην τηλεόραση.
Πριν καν ψάξω, είχα καταλάβει.
Κατηγορούμενος κι αυτός για σεξουαλική παρενόχληση.
Ο Τζέιμς Φράνκο, νέος, όμορφος, ταλαντούχος, είχε μόλις...
βραβευθεί στις Χρυσές Σφαίρες και φορούσε μάλιστα την κονκάρδα «time's up!», για να δείξει την συμπαράστασή του, στον αγώνα των γυναικών του Χόλλυγουντ κατά της σεξουαλικής τους εκμετάλλευσης από ισχυρούς άνδρες της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Ο Τζέιμς Φράνκο δεν συγκαταλέγεται στους «ισχυρούς» αλλά αυτό δεν έχει πλέον καμία σημασία. Μία ηθοποιός ανάρτησε στο τουίττερ ότι την είχε σεξουαλικά εκμεταλλευθεί, πριν από χρόνια. Αμέσως μετά κατέβασε την ανάρτησή της αλλά αυτό επίσης δεν έχει καμία σημασία. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, βρέθηκε ανακρινόμενος και απολογούμενος σε γνωστό τηλεοπτικό σώου, αργά την ίδια νύχτα. Αρνήθηκε οποιαδήποτε κατηγορία, είπε ότι κάποτε είχε συνεργαστεί με την κοπέλα σε κάποιο θεατρικό έργο και έχει τις καλύτερες εντυπώσεις γι' αυτήν. Το φοβισμένο του πρόσωπο, ίσως να ήταν ένδειξη ενοχής, ίσως απόδειξη ότι αυτό που ξεκίνησε ως εξυγίανση και διεκδίκηση σεβασμού, έχει εξελιχθεί σε νέο κυνήγι μαγισσών.
Λίγο αργότερα, είδα ότι στη χορεία των κατηγορουμένων εντάχθηκε και ο Μάικλ Ντάγκλας, αφού μια άλλη γυναίκα θυμήθηκε ότι 32 χρόνια πριν, ο ηθοποιός αυνανίστηκε μπροστά της. Ο Ντάγκλας εμφανώς θορυβημένος αρνήθηκε οτιδήποτε, αλλά τα μηχανάκια του ιντερνετ είχαν ήδη ανάψει.
Ακολούθησε ένα βίντεο που κάνει το γύρο του αμερικανικού διαδικτύου, και στο οποίο ένας τύπος χαστουκίζει τον Χάρβευ Γουάινστην, σε ένα εστιατόριο στην Αριζόνα, βρίζοντάς τον, ενώ ο φίλος του τραβάει βίντεο. Ο πάλαι ποτέ κραταιός παραγωγός αφού απολύθηκε από την εταιρεία του και τον χώρισε η γυναίκα του έχει καταφύγει σε ένα κέντρο αποτοξίνωσης στην Αριζόνα.
Είναι ένα δείγμα μόνο, μέσα σε ένα απόγευμα της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Αμερική του Τραμπ. Ενός κινήματος που ξεκίνησε από τις καταγγελίες μιας Ιταλίδας ηθοποιού, της Αζια Αρζέντο και εξελίχθηκε σε χιονοστιβάδα κατά του Γουάινστην αλλά και κατά πάντων των αρσενικών, αφού μερικές πασίγνωστες και άπειρες άγνωστες ηθοποιοί, γραμματείς, σκριπτ γκερλ κλπ, προσέθεσαν τις δικές τους ανάλογες εμπειρίες. Και εγένετο το διάσημο πλέον «me too».
Εχει ιδιαίτερη σημασία νομίζω, να αναφέρω τα αλλεπάλληλα άρθρα της Ντύλαν Φάρροου, κόρης του Γούντυ Αλεν και της Μία Φάρροου, με τα οποία εγκαλεί το κίνημα «me too» θεωρώντας ότι εξαιρεί τον πατέρα της από τον αποκλεισμό και την καταισχύνη, αφού η ίδια (η μητέρα της για την ακρίβεια) έχει καταγγείλει ότι ο Γούντυ την κακοποίησε σεξουαλικά.
Οι καταγγελίες έγιναν όταν ο Αλεν εγκατέλειψε τη Μία Φάρροου και έφυγε με την θετή κόρη τους, Σουν Γι Πρεβέν με την οποία ζει έκτοτε. Η Ντύλαν Φάρροου που έγινε δικηγόρος εξειδικευμένη σε θέματα κακοποίησης, εγκαλεί όλες τις γυναίκες ηθοποιούς που δέχονται να παίξουν στις ταινίες του Γούντυ Αλλεν και προσωπικά την Κέιτ Μπλάνσετ, την Κέιτ Γουίνσλετ κ.ά. Μία από αυτές, η Γκρέτα Γκέργουικ, που η ταινία της Ladybird κέρδισε Χρυσή σφαίρα καλύτερης ταινίας, δήλωσε μετά την απονομή ότι μετάνοιωσε πικρά που δούλεψε με τον Γούντυ Αλλεν και δεν θα ξαναπαίξει ποτέ σε ταινία του.
Σε αυτό το σημείο ας σημειώσουμε κι έναν άλλο, βαρύνουσας σημασίας, Φάρροου στην υπόθεση «Me too». Πρόκειται για τον 30χρονο Ρόναν Φάρροου, γιο επίσης του Γούντυ Αλλεν και της Μία, ο οποίος έχει και αυτός το επώνυμο της μητέρας του.
Η Μία Φάρροου έκανε χθες δηλώσεις ότι φοβάται για την ασφάλεια του γιού της. Διότι ο Ρόναν Φάρροου είναι ο δημοσιογράφος του NewYorker, που μετέτρεψε την καταγγελία της Αρζέντο σε μεγάλο θέμα, παίρνοντας συνεντεύξεις από μερικές ακόμα γυναίκες (10 Οκτωβρίου του 2017).
Κοινή συνισταμένη των καταγγελιών, ότι η σεξουαλική κακοποίηση είχε συμβεί δεκαετίες πριν. Οτι τα θύματα «βρέθηκαν» σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου μόνες με τον Γουάινστην, ότι δεν αντιστάθηκαν και το μετανιώνουν σ' όλη τους τη ζωή και ότι αποφάσισαν να μιλήσουν τώρα για να μπει τέλος σε αυτή την κατάσταση (ναι, διάβασα τις συνεντεύξεις). Ειδικά η Αζια Αρζέντο, που καταγγέλλει το σοβαρότερο, βιασμό δηλαδή, παραδέχεται πως συνέχισε για χρόνια, να έχει σχέσεις με τον παραγωγό, να βγαίνουν, τη γνώρισε στη μητέρα του, της πλήρωνε διάφορα έξοδα κλπ.
Αλλά και οι διάσημες που μίλησαν τώρα (Αντζελίνα Ζολί, Γκουίνεθ Πάλτροου, Ραζάνα Αρκέτ) ήταν όλες τότε κοριτσάκια τρομαγμένα. Καμία δεν δήλωσε ότι του πέταξε ένα τασάκι π.χ. στα μούτρα και αποχώρησε από το δωμάτιο...
Μαυροντυμένες σφαίρες
Από την έρευνα-ρεπορτάζ του Ρόναν Φάρροου, από τον περασμένο Οχτώβρη δηλαδή, μια χιονοστιβάδα καταγγελιών έχει σαρώσει το Χόλλυγουντ, και όποιος δεν εντάσσεται στην καμπάνια «me too» είναι εχθρός.
Έτσι φτάσαμε να δούμε αφίσες της Μέρυλ Στριπ στους δρόμους, με μαύρη ταινία στα μάτια και τη φράση «She knew», επειδή η σπουδαία ηθοποιός είπε ότι δεν ήξερε για τις «δραστηριότητες» του Γουάινστην. Θορυβήθηκα. Ο νέος Μακαρθισμός είναι εδώ, σκέφθηκα.
Πηγή: Στο Κόκκινο
Πριν καν ψάξω, είχα καταλάβει.
Κατηγορούμενος κι αυτός για σεξουαλική παρενόχληση.
Ο Τζέιμς Φράνκο, νέος, όμορφος, ταλαντούχος, είχε μόλις...
βραβευθεί στις Χρυσές Σφαίρες και φορούσε μάλιστα την κονκάρδα «time's up!», για να δείξει την συμπαράστασή του, στον αγώνα των γυναικών του Χόλλυγουντ κατά της σεξουαλικής τους εκμετάλλευσης από ισχυρούς άνδρες της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Ο Τζέιμς Φράνκο δεν συγκαταλέγεται στους «ισχυρούς» αλλά αυτό δεν έχει πλέον καμία σημασία. Μία ηθοποιός ανάρτησε στο τουίττερ ότι την είχε σεξουαλικά εκμεταλλευθεί, πριν από χρόνια. Αμέσως μετά κατέβασε την ανάρτησή της αλλά αυτό επίσης δεν έχει καμία σημασία. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, βρέθηκε ανακρινόμενος και απολογούμενος σε γνωστό τηλεοπτικό σώου, αργά την ίδια νύχτα. Αρνήθηκε οποιαδήποτε κατηγορία, είπε ότι κάποτε είχε συνεργαστεί με την κοπέλα σε κάποιο θεατρικό έργο και έχει τις καλύτερες εντυπώσεις γι' αυτήν. Το φοβισμένο του πρόσωπο, ίσως να ήταν ένδειξη ενοχής, ίσως απόδειξη ότι αυτό που ξεκίνησε ως εξυγίανση και διεκδίκηση σεβασμού, έχει εξελιχθεί σε νέο κυνήγι μαγισσών.
Λίγο αργότερα, είδα ότι στη χορεία των κατηγορουμένων εντάχθηκε και ο Μάικλ Ντάγκλας, αφού μια άλλη γυναίκα θυμήθηκε ότι 32 χρόνια πριν, ο ηθοποιός αυνανίστηκε μπροστά της. Ο Ντάγκλας εμφανώς θορυβημένος αρνήθηκε οτιδήποτε, αλλά τα μηχανάκια του ιντερνετ είχαν ήδη ανάψει.
Ακολούθησε ένα βίντεο που κάνει το γύρο του αμερικανικού διαδικτύου, και στο οποίο ένας τύπος χαστουκίζει τον Χάρβευ Γουάινστην, σε ένα εστιατόριο στην Αριζόνα, βρίζοντάς τον, ενώ ο φίλος του τραβάει βίντεο. Ο πάλαι ποτέ κραταιός παραγωγός αφού απολύθηκε από την εταιρεία του και τον χώρισε η γυναίκα του έχει καταφύγει σε ένα κέντρο αποτοξίνωσης στην Αριζόνα.
Είναι ένα δείγμα μόνο, μέσα σε ένα απόγευμα της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Αμερική του Τραμπ. Ενός κινήματος που ξεκίνησε από τις καταγγελίες μιας Ιταλίδας ηθοποιού, της Αζια Αρζέντο και εξελίχθηκε σε χιονοστιβάδα κατά του Γουάινστην αλλά και κατά πάντων των αρσενικών, αφού μερικές πασίγνωστες και άπειρες άγνωστες ηθοποιοί, γραμματείς, σκριπτ γκερλ κλπ, προσέθεσαν τις δικές τους ανάλογες εμπειρίες. Και εγένετο το διάσημο πλέον «me too».
Εχει ιδιαίτερη σημασία νομίζω, να αναφέρω τα αλλεπάλληλα άρθρα της Ντύλαν Φάρροου, κόρης του Γούντυ Αλεν και της Μία Φάρροου, με τα οποία εγκαλεί το κίνημα «me too» θεωρώντας ότι εξαιρεί τον πατέρα της από τον αποκλεισμό και την καταισχύνη, αφού η ίδια (η μητέρα της για την ακρίβεια) έχει καταγγείλει ότι ο Γούντυ την κακοποίησε σεξουαλικά.
Οι καταγγελίες έγιναν όταν ο Αλεν εγκατέλειψε τη Μία Φάρροου και έφυγε με την θετή κόρη τους, Σουν Γι Πρεβέν με την οποία ζει έκτοτε. Η Ντύλαν Φάρροου που έγινε δικηγόρος εξειδικευμένη σε θέματα κακοποίησης, εγκαλεί όλες τις γυναίκες ηθοποιούς που δέχονται να παίξουν στις ταινίες του Γούντυ Αλλεν και προσωπικά την Κέιτ Μπλάνσετ, την Κέιτ Γουίνσλετ κ.ά. Μία από αυτές, η Γκρέτα Γκέργουικ, που η ταινία της Ladybird κέρδισε Χρυσή σφαίρα καλύτερης ταινίας, δήλωσε μετά την απονομή ότι μετάνοιωσε πικρά που δούλεψε με τον Γούντυ Αλλεν και δεν θα ξαναπαίξει ποτέ σε ταινία του.
Σε αυτό το σημείο ας σημειώσουμε κι έναν άλλο, βαρύνουσας σημασίας, Φάρροου στην υπόθεση «Me too». Πρόκειται για τον 30χρονο Ρόναν Φάρροου, γιο επίσης του Γούντυ Αλλεν και της Μία, ο οποίος έχει και αυτός το επώνυμο της μητέρας του.
Η Μία Φάρροου έκανε χθες δηλώσεις ότι φοβάται για την ασφάλεια του γιού της. Διότι ο Ρόναν Φάρροου είναι ο δημοσιογράφος του NewYorker, που μετέτρεψε την καταγγελία της Αρζέντο σε μεγάλο θέμα, παίρνοντας συνεντεύξεις από μερικές ακόμα γυναίκες (10 Οκτωβρίου του 2017).
Κοινή συνισταμένη των καταγγελιών, ότι η σεξουαλική κακοποίηση είχε συμβεί δεκαετίες πριν. Οτι τα θύματα «βρέθηκαν» σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου μόνες με τον Γουάινστην, ότι δεν αντιστάθηκαν και το μετανιώνουν σ' όλη τους τη ζωή και ότι αποφάσισαν να μιλήσουν τώρα για να μπει τέλος σε αυτή την κατάσταση (ναι, διάβασα τις συνεντεύξεις). Ειδικά η Αζια Αρζέντο, που καταγγέλλει το σοβαρότερο, βιασμό δηλαδή, παραδέχεται πως συνέχισε για χρόνια, να έχει σχέσεις με τον παραγωγό, να βγαίνουν, τη γνώρισε στη μητέρα του, της πλήρωνε διάφορα έξοδα κλπ.
Αλλά και οι διάσημες που μίλησαν τώρα (Αντζελίνα Ζολί, Γκουίνεθ Πάλτροου, Ραζάνα Αρκέτ) ήταν όλες τότε κοριτσάκια τρομαγμένα. Καμία δεν δήλωσε ότι του πέταξε ένα τασάκι π.χ. στα μούτρα και αποχώρησε από το δωμάτιο...
Μαυροντυμένες σφαίρες
Από την έρευνα-ρεπορτάζ του Ρόναν Φάρροου, από τον περασμένο Οχτώβρη δηλαδή, μια χιονοστιβάδα καταγγελιών έχει σαρώσει το Χόλλυγουντ, και όποιος δεν εντάσσεται στην καμπάνια «me too» είναι εχθρός.
Έτσι φτάσαμε να δούμε αφίσες της Μέρυλ Στριπ στους δρόμους, με μαύρη ταινία στα μάτια και τη φράση «She knew», επειδή η σπουδαία ηθοποιός είπε ότι δεν ήξερε για τις «δραστηριότητες» του Γουάινστην. Θορυβήθηκα. Ο νέος Μακαρθισμός είναι εδώ, σκέφθηκα.
Πηγή: Στο Κόκκινο