Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

Ο Ζαχίρ είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένας ακόμα παίκτης σε reality

Posted by ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΡΑΤΣΙΩΤΗ Τετάρτη, Ιανουαρίου 23, 2019
Εδώ και περίπου μία εικοσαετία, στην χώρα ασχολούμαστε με τα reality shows, είτε γιατί προσφέρουν ίντριγκα, είτε απλώς για να γελάσουμε από...
την απίστευτη καλτίλα που τα χαρακτηρίζει. Πάντως ασχολούμαστε μονίμως αρνητικά.

Το Masterchef έκανε πρεμιέρα την Δευτέρα, και στο δεύτερο επεισόδιο, αυτό της Τρίτης, εμφανίστηκε ως διαγωνιζόμενος ο 28χρονος Ζαχίρ από το Αφγανιστάν, που ζει στην Ελλάδα 13 χρόνια. Ο Ζαχίρ ξέσπασε μπροστά στην κάμερα για τα όσα έχει περάσει στην ζωή του, σαν να είχε ανάγκη να μιλήσει για αυτά δημοσίως, να τα μάθουν όλοι.

Γεννήθηκε το 1990 στο Αφγανιστάν και το μεγάλο του όνειρο από μικρός ήταν να γίνει μάγειρας!
Οι γονείς του τον έστειλαν στα 10 του χρόνια στο Ιράν, όπου δούλεψε σε οικοδομή από παιδάκι, παρόλο που το σώμα του δεν άντεχε, έμεινε σε κέντρο κράτησης και έφαγε άγριο ξύλο από την αστυνομία. Στην συνέχεια εκείνος αποφάσισε να έρθει στην Ελλάδα. Εδώ πήγε στο σχολείο και παράλληλα δούλευε, ενώ κοιμόταν σε παγκάκι...

Υπό αυτές τις συνθήκες και με χιλιάδες δυσκολίες κατάφερε να τελειώσει το Γυμνάσιο και να μπει σε μία κρατική σχολή μαγειρικής, που τόσο ήθελε, μέσα σε ένα σύστημα που κάθε άλλο παρά τον βοηθούσε να πετύχει.  Μετά ο Ζαχίρ ήρθε αντιμέτωπος με το απάνθρωπο πρόσωπο κάποιων εργοδοτών, οι οποίοι του φέρθηκαν με τον χειρότερο τρόπο εξαιτίας την καταγωγής του..

«Ήταν πάρα πολύ δύσκολο να βρω δουλειά. Μία φορά με ρώτησαν ‘από πού είμαι’. Είπα από το Αφγανιστάν και μου είπε ‘εγώ δεν είμαι μ@@@κας να βάλω Αφγανό στο μαγαζί μου’. Ντράπηκα εκεί για τον εαυτό μου. Ντράπηκα γιατί είμαι Αφγανός. Εγώ δεν μπορώ να πω σε έναν άνθρωπο δεν σε παίρνω στη δουλειά γιατί είσαι Αφγανός ή γιατί είσαι μαύρος. Εγώ πρέπει να δω την ομορφιά των ανθρώπων, από μέσα τους».

Οι δυσκολίες της ζωής του δεν σταμάτησαν όμως ούτε εκεί.  Το 2009 ο πόλεμος στο Αφγανιστάν έφτασε στο χωριό του.  Έτσι έχασε τον πατέρα και την αδερφή του και ο ίδιος έχει πλέον όνειρο να καταφέρει να ξαναδεί την μητέρα του... Ο Ζαχίρ δήλωσε ότι θέλει να αποδείξει ότι «δεν είμαι εγώ ένας Αφγανός, που νομίζεις εσύ ότι είμαι εγκληματίας. Εγώ είμαι ένας Αφγανός, που έχω ταλέντο».

 Οι κριτές συγκινημένοι άκουσαν την ιστορία του και τον πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, όμως όχι εξαιτίας της ζωής που είχε μέχρι σήμερα, αλλά επειδή το άξιζε, όπως δήλωσαν! Κουτσόπουλος: «Την ποδιά θα στη δώσουμε γιατί αυτό που δοκιμάσαμε μας άρεσε. Το άλλο που άκουσα με έκανε να αισθανθώ πάρα πάρα πολύ μικρός...». Μακάρι μέσω του διαγωνισμού, να έρθει σύντομα η μέρα που οι εργοδότες που του έλεγαν «εγώ δεν είμαι μ@@@κας να βάλω Αφγανό στο μαγαζί μου», θα τον παρακαλάνε να δουλέψει για αυτούς.
















ripes



  • Blogroll

  • Blog Archive