Αγαπητή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,
Σας στέλνουμε την απάντησή μας στο σχετικό δημοσίευμα των ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ στο φύλλο του περασμένου Σαββάτου (http://files.eleftheria.gr/pdf/%7B13918320-1365-42A6-B421-8F16F04C96C8%7D_3-7-2010-FYLLO1.pdf)
Σχετικά με την τύχη άλλων τέτοιων εταιρειών δείτε την Ελευθεροτυπία (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ) στις 4/7/10, κι ίσως αντιληφθείτε κι εσείς τους συνειρμούς της εταιρίας.
Δυο μεγάλα ευρωπαϊκά κανάλια θα προβάλλουν πολύ σύντομα το κίνημά μας, ως ενδεικτικό της κατάστασης που αναπτύσσεται στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής χρεοκοπίας.
Για τους 380 εργαζόμενους της εταιρίας από την τοπική κοινωνία και το δικό τους δράμα, σας παραπέμπουμε στη σχετική μας ανάρτηση: http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/07/1.html
Θα παρακαλούσαμε να δημοσιεύσετε την απάντησή μας στη σελ 1 και 17, αν είναι εφικτό, στο αυριανό σας φύλλο.
Για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία μη διαστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Χατζηγιάννης
697-2004219
Σας στέλνουμε την απάντησή μας στο σχετικό δημοσίευμα των ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ στο φύλλο του περασμένου Σαββάτου (http://files.eleftheria.gr/pdf/%7B13918320-1365-42A6-B421-8F16F04C96C8%7D_3-7-2010-FYLLO1.pdf)
Σχετικά με την τύχη άλλων τέτοιων εταιρειών δείτε την Ελευθεροτυπία (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ) στις 4/7/10, κι ίσως αντιληφθείτε κι εσείς τους συνειρμούς της εταιρίας.
Δυο μεγάλα ευρωπαϊκά κανάλια θα προβάλλουν πολύ σύντομα το κίνημά μας, ως ενδεικτικό της κατάστασης που αναπτύσσεται στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής χρεοκοπίας.
Για τους 380 εργαζόμενους της εταιρίας από την τοπική κοινωνία και το δικό τους δράμα, σας παραπέμπουμε στη σχετική μας ανάρτηση: http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/07/1.html
Θα παρακαλούσαμε να δημοσιεύσετε την απάντησή μας στη σελ 1 και 17, αν είναι εφικτό, στο αυριανό σας φύλλο.
Για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία μη διαστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Χατζηγιάννης
697-2004219
Αρνιέμαι, αρνιέμαι, αρνιέμαι
να είσαι συ και να μην είμαι εγώ
που τη δική μου μοίρα διαφεντεύεις
με τη δική μου γη και το νερό.
Αρνιέμαι, αρνιέμαι, αρνιέμαι
να βλέπω πια το δρόμο μου κλειστό
αρνιέμαι να 'χω σκέψη που σωπαίνει
να περιμένει μάταια τον καιρό.
Η ποίηση, λένε αυτοί που ξέρουν και την εκτιμούν, είναι αφοπλιστική.
Το ποίημα του Ιάκωβου Καμπανέλλη θα ήταν αρκετό να αποτελεί από μόνο του μια πλήρης απάντηση στα όσα ισχυρίζεται η εταιρεία ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ, δια χειρός της υπευθύνου δημοσίων σχέσεων κ.Ζαβριδου (Ελευθερία 3/7/10).
Σε κλίμα πανικού και απόγνωσης από το διογκούμενο κύμα αμφισβήτησης της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες, το κίνημα κατά των διοδίων έχει όντως τρομάξει από τη δυναμική του και το κυριότερο με την αποτελεσματικότητά του. Παράλληλα, τα δυσάρεστα νέα για το μέλλον των εκχωρήσεων δημόσιων έργων (ΑΕΓΕΚ, Προοδευτική, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ) που καταλήγουν στις τράπεζες, δανειστές των εταιριών, δημιουργούν ένα πρόσθετο λόγο ανησυχίας. Το γεγονός ότι ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, δηλώνει ότι οι ανησυχίες δεν αφορούν μόνο τις εταιρίες διοδίων αλλά ολόκληρη την Ευρώπη.
Αμφισβητώντας την ευαισθησία όλων αυτών που διαφεντεύουν τη μοίρα μας και αυτών που τα κέρδη είναι η ζωή τους, είμαστε αναγκασμένοι να υπερασπιστούμε τα αυτονόητα:
1. Όλη η πρώτη παράγραφος τη εταιρείας εξηγεί τη νομιμότητα του έργου και πως ο θεσμός των συμβάσεων παραχωρήσεων εφαρμόζεται ευρέως σε παγκόσμιο επίπεδο από τα τέλη του 1970.
Όσον αφορά την παραχώρηση, καλό θα ήταν να γίνει κατανοητό πως έχει παραχωρηθεί το ΕΘΝΙΚΟ οδικό δίκτυο. Ο εθνικός χαρακτήρας του οδικού δικτύου φτάνει από μόνος του να δικαιολογήσει την άρνηση πληρωμής εκ μέρους των χρηστών της. Η δε παγκόσμια εφαρμογή αυτού του συστήματος τόσα χρόνια πριν, μόνο λύπη μπορεί να μας προκαλέσει μιας και αργήσαμε τόσα χρόνια για διαφωτιστούμε για τον «εκσυγχρονισμό» που πρέπει να υποστούμε μέσω της αφαίμαξης του εισοδήματός μας.
Φρόνιμο θα ήταν όμως να ενημερώσουμε για όλες τις παγκόσμιες πρωτοτυπίες που έχουμε ως εκσυγχρονισμένο έθνος:
Α) Για παράδειγμα πως είμαστε οι πρώτοι σε παγκόσμιο επίπεδο που προπληρώνουμε ένα έργο που ΘΑ κατασκευαστεί.
Β) Πως είμαστε οι πρώτοι σε παγκόσμιο επίπεδο όπου το αντίτιμο των διοδίων δεν έχει χαρακτήρα απόσβεσης, δηλαδή δεν μειώνεται το ύψος του αντιτίμου με την πάροδο των χρόνων όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
Γ) Πως ενώ σε όλο τον κόσμο μόλις γίνει απόσβεση του κόστους κατασκευής ενός δρόμου οι σταθμοί διοδίων αποσύρονται, ενώ εδώ ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια μετά τη βροχή όλο και περισσότεροι σταθμοί.
Δ) Πως έχουμε την παγκόσμια πρωτιά να πληρώνουμε πανάκριβα διόδια και πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας που ισοδυναμούν πλέον με ολόκληρους μισθούς.
2) Με περίσσιο ζήλο, η ανακοίνωση καλύπτει με έναν μανδύα νομιμότητας όλο το χαράτσωμα που έχει υποβάλει το κράτος μέσω των εταιριών τον λαό εδώ και αρκετούς μήνες και χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό ενημερωνόμαστε πως το χαράτσι θα έχει ισχύ τουλάχιστον για 30 χρόνια.
Και όλα αυτά με μια χωρίς προηγούμενο επίθεση που καθημερινά δέχεται όλος ο εργαζόμενος πληθυσμός στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας κεκτημένα, σε όλους τους όρους της επιβίωσής μας.
Γι αυτό από την αρχή του αγώνα μας, παρά την ανάγκη να μιλήσουμε την «νομικήν γλώσσαν», την οποία εξ’ ανάγκης μελετήσαμε (βλ. www.epitropesdiodiastop.blogspot.com), υποστηρίζουμε πως το θέμα των διοδίων είναι καθαρά κοινωνικό και πολιτικό και πως η επίκληση «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό» έχει μπει δια παντός στο χρονοντούλαπο της μαύρης ιστορίας αυτού του τόπου.
Ούτε φυσικά η επίκληση των συναλλακτικών ηθών μπορεί να σώσει τα επιχειρήματά, όταν τα «νέα συναλλακτικά ήθη» που καθιερώθηκαν από τις ιδιωτικές εταιρείες διοδίων, σημαίνουν τον αποκλεισμό των πολιτών από τη χρήση του εθνικού οδικού δικτύου εξαιτίας των μοναδικών κριτηρίων που τίθενται, που είναι η χρηματοδότηση ενός έργου, η αποπληρωμή των τραπεζιτών και φυσικά η κερδοφορία των κοινοπραξιών.
3) Πλατιά λαϊκά στρώματα αντέδρασαν, συστρατεύθηκαν με το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και το έκαναν πράξη. Υψώσαμε το ανάστημα μας και δηλώνουμε πως δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να περιχαρακώσει την ζωή μας πίσω από μπάρες.
Ο ισχυρισμός ότι ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να δηλώσει τα στοιχεία του όταν αρνείται την καταβολή του αντιτίμου βασίζεται στο εγχειρίδιο λειτουργίας του έργου που έχει εκδώσει …η κοινοπραξία.
Απαντάμε ρητά και κατηγορηματικά πως κανένα εταιρικό εγχειρίδιο δεν μπορεί να υποκαταστήσει το σύνταγμα της χώρας, ακόμα κι αν το έργο έχει παραχωρηθεί στην εταιρία από το κράτος.
Δεν υφίσταται κανένα δικαίωμα να ζητούνται προσωπικά δεδομένα των πολιτών και πρέπει να γίνει αντιληπτό πως στις εταιρείες παραχωρήθηκε η κατασκευή ενός έργου και όχι η αστυνόμευση της ζωής μας.
4) Η διαρκής αναφορά και επίκληση για παρέμβαση της αστυνομίας αποδεικνύει ότι όταν δεν υφίσταται κοινωνική συναίνεση, ο μόνος «δημοκρατικός» δρόμος είναι η καταστολή.
Προς το παρόν οι αστυνομικές αρχές και οι κατά τόπους επικεφαλείς της τροχαίας (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), δηλώνουν τόσο την άρνηση τους να μετατραπούν από δημόσια όργανα, σε υπαλλήλους των εταιριών διοδίων, επικαλούμενοι παράλληλα το νομικό κώλυμα που δεν επιτρέπει την εμπλοκή τους σε μια αστική διαφορά, όπως είναι η περίπτωση άρνησης καταβολής του αντιτίμου των διοδίων.
Η στάση τους ίσως να οφείλεται και στο γεγονός ότι δεν θέλουν να ανοίξουν ένα μέτωπο εκατοντάδων χιλιομέτρων, κατά μήκος όλου του οδικού άξονα ή μπορεί να έχουν γνώση της εξέγερσης των λαϊκών μαζών κατά μήκος των εθνικών οδών της Αργεντινής κατά την αντίστοιχη περίοδο της χρεοκοπίας της.
Τέλος σχετικά με τις απειλές κατά των «παραβατών», που δεν έχουν άλλο σκοπό από τον εκφοβισμό και την τρομοκράτηση των ανυπότακτων πολιτών, οργισμένων όχι μόνο για τα διόδια αλλά για όλες τις μπάρες και τους φραγμούς που τίθενται στη ζωή μας από τις κυβερνήσεις, τις τρόικες και τις ιδιωτικές εταιρίες, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι το φυτίλι της κοινωνικής έκρηξης δεν το ανάψαμε εμείς αλλά οι εταιρίες των διοδίων, οι τραπεζίτες που τις δανείζουν και οι κυβερνήσεις που χρεοκόπησαν τη χώρα.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
9-7-2010
να είσαι συ και να μην είμαι εγώ
που τη δική μου μοίρα διαφεντεύεις
με τη δική μου γη και το νερό.
Αρνιέμαι, αρνιέμαι, αρνιέμαι
να βλέπω πια το δρόμο μου κλειστό
αρνιέμαι να 'χω σκέψη που σωπαίνει
να περιμένει μάταια τον καιρό.
Η ποίηση, λένε αυτοί που ξέρουν και την εκτιμούν, είναι αφοπλιστική.
Το ποίημα του Ιάκωβου Καμπανέλλη θα ήταν αρκετό να αποτελεί από μόνο του μια πλήρης απάντηση στα όσα ισχυρίζεται η εταιρεία ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ, δια χειρός της υπευθύνου δημοσίων σχέσεων κ.Ζαβριδου (Ελευθερία 3/7/10).
Σε κλίμα πανικού και απόγνωσης από το διογκούμενο κύμα αμφισβήτησης της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες, το κίνημα κατά των διοδίων έχει όντως τρομάξει από τη δυναμική του και το κυριότερο με την αποτελεσματικότητά του. Παράλληλα, τα δυσάρεστα νέα για το μέλλον των εκχωρήσεων δημόσιων έργων (ΑΕΓΕΚ, Προοδευτική, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ) που καταλήγουν στις τράπεζες, δανειστές των εταιριών, δημιουργούν ένα πρόσθετο λόγο ανησυχίας. Το γεγονός ότι ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, δηλώνει ότι οι ανησυχίες δεν αφορούν μόνο τις εταιρίες διοδίων αλλά ολόκληρη την Ευρώπη.
Αμφισβητώντας την ευαισθησία όλων αυτών που διαφεντεύουν τη μοίρα μας και αυτών που τα κέρδη είναι η ζωή τους, είμαστε αναγκασμένοι να υπερασπιστούμε τα αυτονόητα:
1. Όλη η πρώτη παράγραφος τη εταιρείας εξηγεί τη νομιμότητα του έργου και πως ο θεσμός των συμβάσεων παραχωρήσεων εφαρμόζεται ευρέως σε παγκόσμιο επίπεδο από τα τέλη του 1970.
Όσον αφορά την παραχώρηση, καλό θα ήταν να γίνει κατανοητό πως έχει παραχωρηθεί το ΕΘΝΙΚΟ οδικό δίκτυο. Ο εθνικός χαρακτήρας του οδικού δικτύου φτάνει από μόνος του να δικαιολογήσει την άρνηση πληρωμής εκ μέρους των χρηστών της. Η δε παγκόσμια εφαρμογή αυτού του συστήματος τόσα χρόνια πριν, μόνο λύπη μπορεί να μας προκαλέσει μιας και αργήσαμε τόσα χρόνια για διαφωτιστούμε για τον «εκσυγχρονισμό» που πρέπει να υποστούμε μέσω της αφαίμαξης του εισοδήματός μας.
Φρόνιμο θα ήταν όμως να ενημερώσουμε για όλες τις παγκόσμιες πρωτοτυπίες που έχουμε ως εκσυγχρονισμένο έθνος:
Α) Για παράδειγμα πως είμαστε οι πρώτοι σε παγκόσμιο επίπεδο που προπληρώνουμε ένα έργο που ΘΑ κατασκευαστεί.
Β) Πως είμαστε οι πρώτοι σε παγκόσμιο επίπεδο όπου το αντίτιμο των διοδίων δεν έχει χαρακτήρα απόσβεσης, δηλαδή δεν μειώνεται το ύψος του αντιτίμου με την πάροδο των χρόνων όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
Γ) Πως ενώ σε όλο τον κόσμο μόλις γίνει απόσβεση του κόστους κατασκευής ενός δρόμου οι σταθμοί διοδίων αποσύρονται, ενώ εδώ ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια μετά τη βροχή όλο και περισσότεροι σταθμοί.
Δ) Πως έχουμε την παγκόσμια πρωτιά να πληρώνουμε πανάκριβα διόδια και πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας που ισοδυναμούν πλέον με ολόκληρους μισθούς.
2) Με περίσσιο ζήλο, η ανακοίνωση καλύπτει με έναν μανδύα νομιμότητας όλο το χαράτσωμα που έχει υποβάλει το κράτος μέσω των εταιριών τον λαό εδώ και αρκετούς μήνες και χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό ενημερωνόμαστε πως το χαράτσι θα έχει ισχύ τουλάχιστον για 30 χρόνια.
Και όλα αυτά με μια χωρίς προηγούμενο επίθεση που καθημερινά δέχεται όλος ο εργαζόμενος πληθυσμός στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας κεκτημένα, σε όλους τους όρους της επιβίωσής μας.
Γι αυτό από την αρχή του αγώνα μας, παρά την ανάγκη να μιλήσουμε την «νομικήν γλώσσαν», την οποία εξ’ ανάγκης μελετήσαμε (βλ. www.epitropesdiodiastop.blogspot.com), υποστηρίζουμε πως το θέμα των διοδίων είναι καθαρά κοινωνικό και πολιτικό και πως η επίκληση «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό» έχει μπει δια παντός στο χρονοντούλαπο της μαύρης ιστορίας αυτού του τόπου.
Ούτε φυσικά η επίκληση των συναλλακτικών ηθών μπορεί να σώσει τα επιχειρήματά, όταν τα «νέα συναλλακτικά ήθη» που καθιερώθηκαν από τις ιδιωτικές εταιρείες διοδίων, σημαίνουν τον αποκλεισμό των πολιτών από τη χρήση του εθνικού οδικού δικτύου εξαιτίας των μοναδικών κριτηρίων που τίθενται, που είναι η χρηματοδότηση ενός έργου, η αποπληρωμή των τραπεζιτών και φυσικά η κερδοφορία των κοινοπραξιών.
3) Πλατιά λαϊκά στρώματα αντέδρασαν, συστρατεύθηκαν με το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και το έκαναν πράξη. Υψώσαμε το ανάστημα μας και δηλώνουμε πως δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να περιχαρακώσει την ζωή μας πίσω από μπάρες.
Ο ισχυρισμός ότι ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να δηλώσει τα στοιχεία του όταν αρνείται την καταβολή του αντιτίμου βασίζεται στο εγχειρίδιο λειτουργίας του έργου που έχει εκδώσει …η κοινοπραξία.
Απαντάμε ρητά και κατηγορηματικά πως κανένα εταιρικό εγχειρίδιο δεν μπορεί να υποκαταστήσει το σύνταγμα της χώρας, ακόμα κι αν το έργο έχει παραχωρηθεί στην εταιρία από το κράτος.
Δεν υφίσταται κανένα δικαίωμα να ζητούνται προσωπικά δεδομένα των πολιτών και πρέπει να γίνει αντιληπτό πως στις εταιρείες παραχωρήθηκε η κατασκευή ενός έργου και όχι η αστυνόμευση της ζωής μας.
4) Η διαρκής αναφορά και επίκληση για παρέμβαση της αστυνομίας αποδεικνύει ότι όταν δεν υφίσταται κοινωνική συναίνεση, ο μόνος «δημοκρατικός» δρόμος είναι η καταστολή.
Προς το παρόν οι αστυνομικές αρχές και οι κατά τόπους επικεφαλείς της τροχαίας (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), δηλώνουν τόσο την άρνηση τους να μετατραπούν από δημόσια όργανα, σε υπαλλήλους των εταιριών διοδίων, επικαλούμενοι παράλληλα το νομικό κώλυμα που δεν επιτρέπει την εμπλοκή τους σε μια αστική διαφορά, όπως είναι η περίπτωση άρνησης καταβολής του αντιτίμου των διοδίων.
Η στάση τους ίσως να οφείλεται και στο γεγονός ότι δεν θέλουν να ανοίξουν ένα μέτωπο εκατοντάδων χιλιομέτρων, κατά μήκος όλου του οδικού άξονα ή μπορεί να έχουν γνώση της εξέγερσης των λαϊκών μαζών κατά μήκος των εθνικών οδών της Αργεντινής κατά την αντίστοιχη περίοδο της χρεοκοπίας της.
Τέλος σχετικά με τις απειλές κατά των «παραβατών», που δεν έχουν άλλο σκοπό από τον εκφοβισμό και την τρομοκράτηση των ανυπότακτων πολιτών, οργισμένων όχι μόνο για τα διόδια αλλά για όλες τις μπάρες και τους φραγμούς που τίθενται στη ζωή μας από τις κυβερνήσεις, τις τρόικες και τις ιδιωτικές εταιρίες, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι το φυτίλι της κοινωνικής έκρηξης δεν το ανάψαμε εμείς αλλά οι εταιρίες των διοδίων, οι τραπεζίτες που τις δανείζουν και οι κυβερνήσεις που χρεοκόπησαν τη χώρα.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
9-7-2010