ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - «ΖΗΜΕΝΣ»
Ψάχνουν «φόρμουλα» για να προχωρήσουν οι συμβάσεις
Η αντιμετώπιση του θέματος των προμηθειών της «Ζήμενς» σε διάφορα έργα, η ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, η διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική και η οδική ασφάλεια ήταν τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων της κυβέρνησης.
Ως προς το πρώτο θέμα, όπως προκύπτει και από τις σχετικές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα, η κυβέρνηση φαίνεται να αναζητεί μια «φόρμουλα» έτσι ώστε να προχωρήσουν οι συμβάσεις με τη συγκεκριμένη εταιρεία, τη στιγμή που συνεχίζεται η έρευνα για το σκάνδαλο με τις μίζες. Ο υπουργός, προφανώς για να ρίξει «στάχτη στα μάτια» του λαού, αφού τίποτε δεν μπορεί να διασφαλίσει τη διαφάνεια, σε ένα σύστημα που από τη φύση του είναι συνυφασμένο με τη διαπλοκή, την αδιαφάνεια, τις μίζες, τα σκάνδαλα και τις συναλλαγές «κάτω από το τραπέζι», ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να πάρει κάποια μέτρα. Ειδικότερα παρουσίασε ως μέτρο κατά της διαφθοράς διάταξη σύμφωνα με την οποία όποιος μετέχει στις δημοπρατήσεις των έργων θα δεσμεύεται με ένα «σύμφωνο ακεραιότητας», προκειμένου «να αποδεικνύει την καλή του πίστη»! Αν μετά από έρευνα διαπιστωθεί - πρόσθεσε - «έστω και εκ των υστέρων, ότι με χρήση άνομων μέσων κέρδισε κάποιος ένα διαγωνισμό, τότε θα προβλέπεται συγκεκριμένη κύρωση, η οποία θα βαρύνει απολύτως τον ανάδοχο που χρησιμοποίησε αυτά τα μέσα».
Πάντως, όπως δήλωσε ο υπουργός, τις οριστικές αποφάσεις στο θέμα αυτό θα λάβει το υπουργικό συμβούλιο, αφού θα έχει προηγηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη, ενώ πρόσθεσε ότι η συζήτηση θα είναι και νομική και πολιτική.
Ως προς τα υπόλοιπα θέματα που απασχόλησαν την Επιτροπή:
Παρουσιάστηκε μία έκθεση για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική, σύμφωνα με την οποία το υπάρχον σύστημα αντέχει για 4,5 χρόνια. Για τις κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν το διάστημα αυτό «για την επόμενη μέρα», η Επιτροπή έριξε το μπαλάκι στον Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής.
Συζητήθηκε η έναρξη διαδικασίας για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, έτσι ώστε σε 2,5 χρόνια, τουλάχιστον τα δύο τρίτα των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία βέβαια θα είναι εξίσου πανάκριβα.
πηγή: Ριζοσπάστης