Στο Νομαρχιακό τα διόδια
Τρίτη, 27 Ιούλιος 2010
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Συζήτηση για τα διόδια που δημιουργούνται ή πρόκειται να δημιουργηθούν εντός των ορίων του νομού Φθιώτιδας περιελάμβανε το σημερινό Νομαρχιακό Συμβούλιο. Να οργανωθούν για να αντιδράσουν κάλεσε τους πολίτες ο Νότης Μαριάς, συνειδητή η ψήφος όσων ψήφισαν τις συμβάσεις επεσήμανε ο Τάσος Χρονάς, δεν γίνεται να καταργηθούν τα διόδια ξεκαθάρισε ο Θανάσης Χειμάρας.
Μεταξύ άλλων οι επικεφαλείς των παρατάξεων, αλλά και ο Αντινομάρχης Περικλής Καραΐσκος τόνισαν τα εξής:
Νότης Μαριάς: «Οι πολίτες πρέπει να οργανωθούν για να αντιδράσουν. Όταν πρωτοτέθηκε το θέμα αρκετοί συνάδελφοί μας και πολίτες υποτίμησαν το γεγονός. Υφίσταται αρχικά ένα πρόβλημα με πλευρικά στο Μώλο. Πως θα βάλεις τα μετωπικά χωρίς να έχεις ολοκληρώσει το παράπλευρο οδικό δίκτυο; Θέση μας είναι η ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών της περιφέρειας. Επί της ουσίας σημαίνει κατάργηση των διοδίων. Το κράτος συνεχίζει να εισπράττει από τα διόδια. Υπάρχουν σκέψεις τέτοια έσοδα από διόδια, επιθυμούν σε επίπεδο ΔΝΤ να μην καταργηθούν και να προσέξει το κράτος να μην χάσει αυτά τα έσοδα και να μην τα εκχωρήσει σε τρίτους. Έχουμε να κάνουμε με ψήφο συμβάσεων από το ελληνικό κοινοβούλιο από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Έχουμε ένα ελπιδοφόρο κίνημα πολιτών που αντιδρά, όπως και αυτοδιοικήσεις στην Αθήνα που αντιδρούν. Αυτό είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα. Μπορούμε να δώσουμε και έναν νομικό αγώνα έστω κι αν οι πιθανότητες να κερδίσουμε είναι λίγες. Άρα θεωρώ ότι υποτιμήσαμε και την νομική προσβολή της υπόθεσης. Το θέμα πρέπει πλέον να τεθεί σε μια περιφερειακή διάσταση. Να υπάρξει περιφερειακή στρατηγική και συντονισμός των αυτοδιοικήσεων. Απέναντί μας έχουμε πλέον και το καθεστώς της τρόικας. Πρέπει να δούμε και τα λάθη μας. Κάναμε σε επίπεδο Νομαρχίας ό,τι έπρεπε; Μπροστά μας έχουμε και τον Ε65 που θα μπουν και ‘κει διόδια. Θα παλέψουμε μια διαφορετική προσέγγιση; Κινητοποιήσαμε τους πολίτες; Πριν τρία χρόνια που τα λέγαμε αυτά πολλοί γελάγανε. Μιας και λήγει η θητεία μας θα πρέπει να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και μέσα από εκεί να δούμε αν συνεχίζουμε την ίδια τακτική, και στη βάση αυτή θα έχει αξία αυτή η συζήτηση. Θεωρώ ότι ο αγώνας τώρα ξεκινά».
Τάσος Χρονάς: «Τα διόδια είναι συνέχεια εκμετάλλευσης του λαού στον τομέα της κίνησης και συνδέεται με τις συμβάσεις παραχώρησης των έργων. Δεν πιστεύω ότι έκαναν λάθος όταν ψήφισαν. Ήταν συνειδητή η επιλογή και εξυπηρέτησαν τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Θυμηθείτε τι μας έλεγαν εδώ η κ. Μπατζελή και η κ. Αντωνίου. Θα έπρεπε να πούμε ότι χρεώνουν στους εργαζόμενους τα πάντα. Η κρίση προχωρά, οι ανισότητες μεγαλώνουν και είμαστε μπροστά ίσως και σε πρωτόγνωρες διαδικασίες. Μη θεωρήσετε ότι ο λαός δεν θα αντιδράσει. Το επίπεδο, η προετοιμασία και η ιδεολογία θα παίξει ρόλο. Σήμερα έχουν χάσει το νόημα οι λέξεις. Υποτίθεται ότι έχουμε σοσιαλιστική κυβέρνηση και παίρνει τάχα πρόσκαιρα μέτρα. Ευθύνες έχει και η ΝΔ για την κατάσταση που ήρθαμε εδώ. Είναι βαθιά πολιτικές οι εκλογές που έρχονται».
Περικλής Καραΐσκος: «Υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία που δεν προσαρμόστηκε στο ελληνικό Δίκαιο. Υπάρχει νόμος απ’ το ’97 που λέει ότι οι κάτοικοι που διαμένουν παράπλευρα δεν καταβάλουν αντίτιμο. Δεν έχει καμία αρμοδιότητα η τροχαία να κάνει παρέμβαση. Είναι υποχρεωμένη η υπάλληλος να πάρει μόνο τον αριθμό της κυκλοφορίας και αν καθυστερεί να ανοίξει η μπάρα μπορεί μόνος του να τη σηκώσει».
Θανάσης Χειμάρας: «Δεν γίνεται να καταργηθούν τα διόδια και το έψαξα τι γίνεται και σε διπλανούς νομούς. Συμφωνώ μόνο με τον κ. Χρονά. Το θέμα είναι πολιτικό. Όλες οι εγκρίσεις των συμβάσεων στην Ελλάδα προωθούνται και στην ΕΕ. Έχουν ψηφιστεί από τρία κόμματα της Ελλάδας. Η επιβολή της χρέωσης 0,04 ευρώ ανά χλμ. Έγινε απ’ το ΠΑΣΟΚ και το διατήρησε η επόμενη. Σε άλλες χώρες της ΕΕ είναι πιο ακριβά. Η ελληνική τιμή ανά χλμ. Στην Ελλάδα είναι πιο φτηνή. Στο μέλλον ο οδηγός θα πληρώνει μόνο για τα χλμ. Που διανύει, κάτι που δεν εφαρμόζεται ακόμη. Καθορίστηκαν όλα τα διόδια από τις συμβάσεις. Τρεις είναι στη Φθιώτιδα και δύο στη Λάρισα. Καμία στη Μαγνησία. Αυτό δεν βλέπω να μπορεί να εφαρμοστεί πριν απ’ το 2012. όσοι δεν θέλουν να πληρώνουν μπορούν να χρησιμοποιούν το εναλλακτικό αλλά αυτό δεν είναι ολοκληρωμένο. Η κατασκευή του προβλέπεται απ’ τις συμβάσεις παραχώρησης. Το δημόσιο προβλέπεται να εισπράττει το 60%. Η μείωση της τιμής δεν μπορεί να γίνει πριν το 2012. Όσοι αφήνουν υπονοούμενα για επαναδιαπραγμάτευση μάς κοροϊδεύουν. Πρότασή μου να εφοδιαστούν με κάρτα ελεύθερης διέλευσης οι κάτοικοι, κάτι που προβλέπει ο Νόμος 2539. Να επεκταθεί αυτό σε όλους τους κατοίκους του νομού. Μπορούμε να το διεκδικήσουμε, άσχετα αν δεν θα το κερδίσουμε. Εξετάσαμε και τη δυνατότητα νομικής προσφυγής, μελετήσαμε και την προσφυγή της Νομαρχίας Ανατολικής Ανατολικής Αττικής αλλά οι νομικοί μας εισηγήθηκαν ότι δεν πρόκειται να κερδίσουμε κάτι».
Σχολιο των Επιτροπών:
Γιατι δεν γινεται να καταργηθουν τα διοδια;
Μηπως επειδη εγιναν οι συμβασεις παραχωρησεις με νομο του κρατους;
Εδώ καταργηθηκαν σε μια νυχτα ασφαλιστικα και εργασιακα δικαιωματα καταχτημενα απο δεκαδες χρονια!
Εδω νομοι που οριζαν τους μισθους,τα δωρα, τα εφαπαξ και τις συνταξεις αλλαξαν ή καταργηθηκαν απο την ιδια κυβερνηση που λεει οτι πρεπει να μας γδαρουν και το τομαρι μας, με τα πανακριβα διοδια, τις βενζινες και οχι μονο.
Επειδη , λεει, ειναι νομος του κρατους.
Οι νομοι γινονται για να εξυπηρετουν το καλο της κοινωνιας, γιαυτο οι αδικοι νομοι αλλαζουν.
Με την βοηθεια , βεβαια, ολων μας.
Γιατι αν δεν φωναξω εγω, δεν φωναξεις και συ δεν μας ακουν.
Και δυστυχως βαρυκοος δεν ηταν μονο ο Σουφλιας, που υπεγραψε την συμβαση των διοδιων.