Αφιερωμένο στην κατάργηση των διοδίων
Πραγματοποίησε ομιλία με καλεσμένο τον Αθανάσιο Γεωργιλά μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού των επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια
Το κίνημα των διοδίων, η μετατροπή των δημόσιων αγαθών σε εμπόρευμα και οι μελλοντικές επιδιώξεις της Εγνατίας Οδού Α.Ε., απασχόλησαν την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Οκτωβρίου στις 7.00 μμ στον ελευθεριακό κοινωνικό χώρο "Adelante" (Αγ. Γεωργίου 36), στα πλαίσια του 6ου αντιεξουσιαστικού φεστιβάλ Κομοτηνής, με ομιλητή τον Αθανάσιο Γεωργιλά μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού των επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/.
Η Αντιεξουσιαστική Κίνηση Κομοτηνής διοργάνωσε την εκδήλωση με στόχο αυτή να μετατραπεί σε λαϊκή συνέλευση όπου δίνεται το βήμα του δημόσιου λόγου και πράξης στους πολίτες. Όσον αφορά τη θέση της για τα διόδια και την Εγνατία Οδό σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής, «Τα δημόσια αγαθά, έτσι όπως αντιλαμβανόμασταν μέχρι σήμερα τους δημόσιους και κυρίως τους εθνικούς δρόμους. Και η ελεύθερη μετακίνηση πολιτών έτσι όπως προσδιορίζετε στο άρθρο 5 του συντάγματος. Είναι δύο έννοιες που το ελληνικό κράτος έρχεται σήμερα να τις αποδημήσει και να τις τοποθετήσει στη σφαίρα του ανύπαρκτου. Από το 2007 η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο Σουφλιά έδωσε σε ιδιωτικές εταιρίες ξένων και ελληνικών κεφαλαίων το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια με αντάλλαγμα την δημιουργία, επέκταση και συντήρηση των αυτοκινητόδρομων. Σήμερα δεν ευθύνεται πλέον το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) για τους εθνικούς δρόμους, αλλά οι περιβόητες συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (γνωστές ως ΣΔΙΤ). Το αποτέλεσμα είναι οι ιδιωτικές εταιρίες ως νέοι ληστές των δρόμων να φυτρώνουν ανά κάθε 50 χλμ σταθμούς είσπραξης διοδίων με τέλη διέλευσης που ακριβαίνουν ανά εξάμηνο, (από 17/11 τα διόδια Μαλγάρων θα αυξηθούν στο 2,80 ευρώ ενώ αυξήσεις – φωτιά της τάξεως του 40% έρχονται από τις αρχές του 2011 στα διόδια της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε. βάση των συμβάσεων που τις έχει παραχωρήσει το ελληνικό δημόσιο)».
Όσον αφορά την Εγνατία Οδό Α.Ε. η ανακοίνωση της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Κομοτηνής, αναφέρει, «είναι μια ανώνυμος εταιρία την οποία δημιούργησε το κράτος με σκοπό στο μέλλον να την αντιμετώπιση όπως κάθε ΔΕΚΟ. Να την χαρίσει δηλαδή σε ιδιωτικά κεφάλαια. Η Εγνατία Α.Ε. έχει από το κράτος το δικαίωμα της εκμετάλλευσης των διοδίων με αντάλλαγμα την υποχρέωσης της να κατασκευάσει και να συντηρεί την Εγνατία οδό. Η εταιρία αυτή κατασκεύασε την Εγνατία οδό ένα δρόμο με χρηματοδότηση στο 60% από την ευρωπαϊκή ένωση, με χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου και με δάνεια από τις ευρωπαϊκές τράπεζες. Το κόστος του αυτοκινητοδρόμου με ομολογία της εταιρίας κόστισε 1,1 δις ευρώ. Από τα δημοσιεύματα που αναδείξαν την αλληλογραφία Σουφλιά - Παπαθανασίου, γίνετε η ομολογία ότι η εταιρία έχει υπερχρεωθεί σε τράπεζες με ποσό που πλησιάζει τα 2 δις ευρώ κατατάσσοντας την σε κόκκινο πανί για τις τράπεζες, ενώ την ίδια στιγμή που δεν καταβάλει το ΦΠΑ στο κράτος έχει αναλάβει να κατασκευάζει πλήθος δημοσίων έργων που θα έπρεπε να είναι έργο την τοπικής αυτοδιοίκησης και του δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτού είναι η πλήρης πτώχευση και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος προς χάρη της επιβίωσης μια εταιρίας. Εδώ μπαίνει το πρώτο ερώτημα αν τελικά τα κέρδη από τα διόδια που υπολογίζουν θα καλύπτουν εντέλει τα έξοδα για την συντήρηση του δρόμου ή για τις μαύρες τρύπες της εταιρίας. Εμείς οι πολίτες της βορείου Ελλάδας στους 30 πλευρικούς και μετωπικούς ηλεκτρονικούς σταθμούς που θέλει η Εγνατία Α.Ε. να βάλει θα πληρώνουμε τους δρόμους που κυκλοφορούμε ή τα μετοχικά της ποσοστά; Η Εγνατία Οδός ισχυρίζεται ότι τα έξοδα για την συντήρηση του δρόμου είναι 100 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Ο υπουργός Μαγκριώτης είχε πει ότι είναι 40 εκατομμύρια-μπάχαλο δηλαδή! (και οι δύο με δηλώσεις τους στο ίδιο δημοσιογραφικό κανάλι). Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κέρδη των εταιριών είναι αστρονομικά. Μέσα στο 2009 τα χλμ όπου «περπατήσανε» αμάξια στην Εγνατία ήταν κοντά στα 3 δις χλμ με αυξητική τάση 30% κάθε χρόνο. Με χλμ χρέωση των 4 λεπτών ανά χλμ που θέλει να βάλει η εταιρία τα έσοδα της θα αποτελέσουν υπερκέρδος και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν το κόστος συντήρησης του εθνικού δρόμου που τον πληρώνουμε με την φορολογία μας έτσι κι αλλιώς.
Οι επιτροπές αγώνα παλεύουν για την πλήρη κατάργηση των διοδίων με κεντρικά συνθήματα «Ελεύθεροι δρόμοι και χώροι για όλους», ένα σύνθημα που διαβάζεται κι ανάποδα, «Όλοι στους δρόμους για την ελευθερία». Οι επιτροπές λειτουργούν με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας εξυπηρετώντας το κοινό αγώνα ενάντια στα διόδια. Χωρίς συμμετοχή σε εκλογικούς συνδυασμούς, κομματικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Η θέση των Επιτροπών είναι ξεκάθαρη: Ελεύθεροι δρόμοι και χώροι για όλους. Δηλαδή δεν θέλουμε διόδια πουθενά, ούτε τα δημόσια, ούτε πιο φθηνά, ούτε να φύγουν από εμάς και να πάνε στον γείτονα. Φτάνει πια με τους φόρους! Φτάνει πια με την ιδιωτικοποίηση δημόσιων αγαθών», καταλήγει ανακοίνωση της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Κομοτηνής.
πηγή: Ο ΧΡΟΝΟΣ
Πραγματοποίησε ομιλία με καλεσμένο τον Αθανάσιο Γεωργιλά μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού των επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια
Το κίνημα των διοδίων, η μετατροπή των δημόσιων αγαθών σε εμπόρευμα και οι μελλοντικές επιδιώξεις της Εγνατίας Οδού Α.Ε., απασχόλησαν την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Οκτωβρίου στις 7.00 μμ στον ελευθεριακό κοινωνικό χώρο "Adelante" (Αγ. Γεωργίου 36), στα πλαίσια του 6ου αντιεξουσιαστικού φεστιβάλ Κομοτηνής, με ομιλητή τον Αθανάσιο Γεωργιλά μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού των επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/.
Η Αντιεξουσιαστική Κίνηση Κομοτηνής διοργάνωσε την εκδήλωση με στόχο αυτή να μετατραπεί σε λαϊκή συνέλευση όπου δίνεται το βήμα του δημόσιου λόγου και πράξης στους πολίτες. Όσον αφορά τη θέση της για τα διόδια και την Εγνατία Οδό σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής, «Τα δημόσια αγαθά, έτσι όπως αντιλαμβανόμασταν μέχρι σήμερα τους δημόσιους και κυρίως τους εθνικούς δρόμους. Και η ελεύθερη μετακίνηση πολιτών έτσι όπως προσδιορίζετε στο άρθρο 5 του συντάγματος. Είναι δύο έννοιες που το ελληνικό κράτος έρχεται σήμερα να τις αποδημήσει και να τις τοποθετήσει στη σφαίρα του ανύπαρκτου. Από το 2007 η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο Σουφλιά έδωσε σε ιδιωτικές εταιρίες ξένων και ελληνικών κεφαλαίων το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια με αντάλλαγμα την δημιουργία, επέκταση και συντήρηση των αυτοκινητόδρομων. Σήμερα δεν ευθύνεται πλέον το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) για τους εθνικούς δρόμους, αλλά οι περιβόητες συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (γνωστές ως ΣΔΙΤ). Το αποτέλεσμα είναι οι ιδιωτικές εταιρίες ως νέοι ληστές των δρόμων να φυτρώνουν ανά κάθε 50 χλμ σταθμούς είσπραξης διοδίων με τέλη διέλευσης που ακριβαίνουν ανά εξάμηνο, (από 17/11 τα διόδια Μαλγάρων θα αυξηθούν στο 2,80 ευρώ ενώ αυξήσεις – φωτιά της τάξεως του 40% έρχονται από τις αρχές του 2011 στα διόδια της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε. βάση των συμβάσεων που τις έχει παραχωρήσει το ελληνικό δημόσιο)».
Όσον αφορά την Εγνατία Οδό Α.Ε. η ανακοίνωση της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Κομοτηνής, αναφέρει, «είναι μια ανώνυμος εταιρία την οποία δημιούργησε το κράτος με σκοπό στο μέλλον να την αντιμετώπιση όπως κάθε ΔΕΚΟ. Να την χαρίσει δηλαδή σε ιδιωτικά κεφάλαια. Η Εγνατία Α.Ε. έχει από το κράτος το δικαίωμα της εκμετάλλευσης των διοδίων με αντάλλαγμα την υποχρέωσης της να κατασκευάσει και να συντηρεί την Εγνατία οδό. Η εταιρία αυτή κατασκεύασε την Εγνατία οδό ένα δρόμο με χρηματοδότηση στο 60% από την ευρωπαϊκή ένωση, με χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου και με δάνεια από τις ευρωπαϊκές τράπεζες. Το κόστος του αυτοκινητοδρόμου με ομολογία της εταιρίας κόστισε 1,1 δις ευρώ. Από τα δημοσιεύματα που αναδείξαν την αλληλογραφία Σουφλιά - Παπαθανασίου, γίνετε η ομολογία ότι η εταιρία έχει υπερχρεωθεί σε τράπεζες με ποσό που πλησιάζει τα 2 δις ευρώ κατατάσσοντας την σε κόκκινο πανί για τις τράπεζες, ενώ την ίδια στιγμή που δεν καταβάλει το ΦΠΑ στο κράτος έχει αναλάβει να κατασκευάζει πλήθος δημοσίων έργων που θα έπρεπε να είναι έργο την τοπικής αυτοδιοίκησης και του δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτού είναι η πλήρης πτώχευση και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος προς χάρη της επιβίωσης μια εταιρίας. Εδώ μπαίνει το πρώτο ερώτημα αν τελικά τα κέρδη από τα διόδια που υπολογίζουν θα καλύπτουν εντέλει τα έξοδα για την συντήρηση του δρόμου ή για τις μαύρες τρύπες της εταιρίας. Εμείς οι πολίτες της βορείου Ελλάδας στους 30 πλευρικούς και μετωπικούς ηλεκτρονικούς σταθμούς που θέλει η Εγνατία Α.Ε. να βάλει θα πληρώνουμε τους δρόμους που κυκλοφορούμε ή τα μετοχικά της ποσοστά; Η Εγνατία Οδός ισχυρίζεται ότι τα έξοδα για την συντήρηση του δρόμου είναι 100 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Ο υπουργός Μαγκριώτης είχε πει ότι είναι 40 εκατομμύρια-μπάχαλο δηλαδή! (και οι δύο με δηλώσεις τους στο ίδιο δημοσιογραφικό κανάλι). Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κέρδη των εταιριών είναι αστρονομικά. Μέσα στο 2009 τα χλμ όπου «περπατήσανε» αμάξια στην Εγνατία ήταν κοντά στα 3 δις χλμ με αυξητική τάση 30% κάθε χρόνο. Με χλμ χρέωση των 4 λεπτών ανά χλμ που θέλει να βάλει η εταιρία τα έσοδα της θα αποτελέσουν υπερκέρδος και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν το κόστος συντήρησης του εθνικού δρόμου που τον πληρώνουμε με την φορολογία μας έτσι κι αλλιώς.
Οι επιτροπές αγώνα παλεύουν για την πλήρη κατάργηση των διοδίων με κεντρικά συνθήματα «Ελεύθεροι δρόμοι και χώροι για όλους», ένα σύνθημα που διαβάζεται κι ανάποδα, «Όλοι στους δρόμους για την ελευθερία». Οι επιτροπές λειτουργούν με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας εξυπηρετώντας το κοινό αγώνα ενάντια στα διόδια. Χωρίς συμμετοχή σε εκλογικούς συνδυασμούς, κομματικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Η θέση των Επιτροπών είναι ξεκάθαρη: Ελεύθεροι δρόμοι και χώροι για όλους. Δηλαδή δεν θέλουμε διόδια πουθενά, ούτε τα δημόσια, ούτε πιο φθηνά, ούτε να φύγουν από εμάς και να πάνε στον γείτονα. Φτάνει πια με τους φόρους! Φτάνει πια με την ιδιωτικοποίηση δημόσιων αγαθών», καταλήγει ανακοίνωση της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Κομοτηνής.
πηγή: Ο ΧΡΟΝΟΣ