Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Κλειστά τα Τέμπη, «μάχη» στον Αγιόκαμπο!

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Σάββατο, Οκτωβρίου 16, 2010

ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ ΧΘΕΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ - ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 10 ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ - Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΤΩΣΗ ΒΡΑΧΟΥ ΣΕ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟ ΦΟΡΤΗΓΟ!

Κλειστά τα Τέμπη, «μάχη» στον Αγιόκαμπο!

Ολονύχτιες προσπάθειες για να κρατηθεί ανοιχτός ο παραλιακός δρόμος που δοκιμάζεται από τα ρέματα * Ποιους παρακαμπτηρίους μπορούν να χρησιμοποιούν οι οδηγοί *Ελεγχοι από ειδικούς γεωλόγους –αλπινιστές


ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο, 16 Οκτωβρίου 2010



Σοκ στη Θεσσαλία και όχι μόνο, από την είδηση της προσωρινής διακοπής, για σήμερα Σάββατο, της κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών που έλαβε χθες βράδυ η εταιρία «Αιγαίος», μετά από εισήγηση της αστυνομίας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, μετά το ατύχημα που σημειώθηκε χθες το μεσημέρι σε διερχόμενο φορτηγό από πτώση βράχου. Σαν να μην έφθανε αυτό όμως, σοβαρά προβλήματα παρουσιάστηκαν από νωρίς χθες το βράδυ και στον παραλιακό δρόμου του Αγιοκάμπου , όπου , λόγω των έντονων βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών, δημιουργήθηκαν σημαντικά προβλήματα στο οδόστρωμά του, που κατακλύστηκε από λάσπες, χώματα και άλλα φερτά υλικά σε ορισμένα σημεία του, ιδιαίτερα στην περιοχή της Παλιουργιάς.Επι ποδός τέθηκαν αμέσως οι τοπικές δημοτικές ,αστυνομικές και άλλες αρχές, και με κατάλληλα μηχανήματα, έδιναν μάχη, αρχικά για να καθαρίσουν το δρόμο και μετά να τον κρατήσουν ανοιχτό και ασφαλή, καθώς άρχιζε δειλά –δειλά να πυκνώνει η κίνηση εξ αιτίας του κλεισίματος των Τεμπών. Να σημειωθεί πάντως ότι λίγο μετά τις 11 το βράδυ , ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης, δήλωσε στην ΕΤ3 ότι ο παραλιακός δρόμος Αγιοκάμπου έκλεισε, χωρίς πάντως να είχε πράγματι συμβεί κάτι τέτοιο. Και εν πάσει περιπτώσει, οι τοπικές αρχές , όπως πχ ο δήμαρχος Μελιβοίας Αντ. Γκουντάρας, έδιναν από νωρίς τη μάχη τους…
Πιο συγκεκριμένα:
Η κυκλοφορία στην κοιλάδα των Τεμπών διεκόπη στις 10 χθες βράδυ – και για 24 ώρες - με τους άντρες της αστυνομίας να εκτρέπουν την κυκλοφορία από τους κόμβους του Πλατυκάμπου και της Γυρτώνης.
Η είδηση ξυπνά δυσάρεστες μνήμες και φέρνει στο μυαλό όλων την πολύμηνη περιπέτεια που έζησε όλη η χώρα από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι τον Μάιο του 2010 από τη διακοπή κυκλοφορίας, προκειμένου να απομακρυνθούν οι επικίνδυνοι βράχοι, μετά τη μοιραία πτώση που στοίχισε τη ζωή στον Ιταλό μηχανικό της εταιρίας.
Όλα ξεκίνησαν χθες το μεσημέρι, στην κοιλάδα των Τεμπών, όταν από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα, όταν αποκολλήθηκε μικρός βράχος, μεγέθους περίπου 40x40x40 εκ., ο οποίος κατέληξε σε διερχόμενο φορτηγό προκαλώντας ελαφρές υλικές ζημιές. Το ευτύχημα είναι ότι ο οδηγός του φορτηγού, ο οποίος είναι υπεργολάβος της εταιρίας Αιγαίου, στην προσπάθειά του να αποφύγει την πτώση βράχου πέρασε στιγμιαία στο αντίθετο ρεύμα, αλλά εκείνη την ώρα δεν περνούσε κάποιο άλλο όχημα.
Το ατύχημα σημειώθηκε επί του οδοστρώματος της παλαιάς Εθνικής Οδού στην Κοιλάδα των Τεμπών, λίγο πριν τη γέφυρα Στομίου, στο ρεύμα προς Θεσ\νίκη (στο δεύτερο πάρκινγκ, πριν αυτό της Πηγής) και αμέσως σήμανε συναγερμός τόσο στην τροχαία, όσο και στους ανθρώπους της «Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου». Το όχημα που ενεπλάκη απομακρύνθηκε άμεσα και λίγα λεπτά αργότερα δόθηκε ο δρόμος στην κυκλοφορία.
Σύμφωνα με την αστυνομία «εκείνη την ώρα από το σημείο περνούσε ένα φορτηγό, το οποίο παρέσυρε τον βράχο με αποτέλεσμα να σκιστεί το λάστιχο του οχήματος, χωρίς, όμως, ευτυχώς, να προκληθεί τροχαίο ατύχημα ή να πάθει κάτι ο οδηγός, ενώ στο σημείο του ατυχήματος δεν υπήρχε προστατευτικό πλέγμα».
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ
Στην αρχική ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρονταν πως «το φαινόμενο διερευνάται», ενώ στη δεύτερη που ακολούθησε αργά χθες βράδυ και αφού προηγήθηκαν συνεχείς συσκέψεις σε Αστυνομία και Περιφέρεια και τηλεφωνικές επαφές με το Υπουργείο Υποδομών στην Αθήνα ανακοινώθηκε πως «ύστερα από την αρχική αξιολόγηση του συμβάντος και λαμβάνοντας υπόψη τα αναμενόμενα έντονα καιρικά φαινόμενα, αποφασίστηκε σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές η διακοπή της κυκλοφορίας εντός της κοιλάδας έως ότου ολοκληρωθεί σήμερα Σάββατο, η διεξοδική επιθεώρηση της περιοχής από ειδικούς γεωλόγους – αλπινιστές. Επίσης αναστέλλεται η είσπραξη διοδίων στο τμήμα του έργου που επηρεάζεται από τον αποκλεισμό, ήτοι στους ακόλουθους Σταθμούς Διοδίων: Μακρυχωρίου, πλευρικό Μακρυχωρίου, πλευρικούς Γυρτώνης και Πυργετού».
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα ισχύσουν κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού του παραπάνω τμήματος και οι παρακαμπτήριες οδοί, θα ανακοινωθούν από την αστυνομία, ενώ θα τοποθετηθεί άμεσα επί του αυτοκινητοδρόμου η απαραίτητη πληροφοριακή σήμανση.
ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΕΤΡΗΣΕ
Η απόφαση κρίθηκε αναμενόμενη, καθώς κανείς αρμόδιος δεν θέλει να ρισκάρει επανάληψη των περσινών γεγονότων. Υπενθυμίζεται πως πριν την περσινή φονική κατολίσθηση στα Τέμπη με τον Ιταλό νεκρό, είχε προηγηθεί μικρή πτώση βράχου, η οποία δεν ανησύχησε τους αρμοδίους. Λίγες μέρες μετά σημειώθηκε το μοιραίο που στοίχησε τη ζωή στον Ιταλό μηχανικό, ο οποίος είχε πάει στο σημείο για να ελέγξει την κατάσταση των βράχων.
Ακολούθησε η αναγκαστική διακοπή κυκλοφορίας, η οποία κράτησε μέχρι τις 5 Μαΐου 2010 και έκοψε τη χώρα στα δύο ταλαιπωρώντας ολόκληρη την Ελλάδα. Χρειάστηκε η συνδρομή 32 αναρριχητών ελβετικής εταιρίας και 50 ατόμων βοηθητικού προσωπικού, οι οποίοι για 16 εβδομάδες εργάστηκαν για να τοποθετήσουν κατά μήκος της κοιλάδας προστατευτικούς φράκτες και δίχτυα. Από την πολύμηνη διακοπή κυκλοφορίας, η ζημιά που υπέστησαν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στην ευρύτερη περιοχή των Τεμπών ήταν μεγάλη, ενώ εκκρεμεί η προσφυγή τους στη δικαιοσύνη κατά της εταιρίας για διαφυγόντα κέρδη.
ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΟΙ
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε χθες βράδυ η Αστυνομική Διεύθυνση Λάρισας διευκρινίζεται «ότι από ώρα 22.00΄ της 15-10-2010 και μέχρι ώρα 22:00 της 16-10-2010, απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων εντός της Κοιλάδας των Τεμπών, λόγω εκτελέσεως εργασιών προς αποκατάσταση του προβλήματος, λόγω κατολισθήσεων. Μέχρι την αποπεράτωση των παραπάνω εργασιών, για την οποία θα εκδοθεί νέο Δελτίο, η κυκλοφορία θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:
(1). Τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και τα τουριστικά λεωφορεία, θα εκτρέπονται:
α. Από τον ανισόπεδο κόμβο Νίκαιας [Χ/Θ 346+300 Π.Α.Θ.Ε], προς την περιφερειακή οδό Λάρισας-Τρικάλων και στη συνέχεια μέσω Ε.Ο. Λάρισας –Τρικάλων –Καλαμπάκας-Γρεβενών, θα εισέρχονται στην Εγνατία Οδό.
β . Από τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης [Χ/Θ 365+550 Π.Α.Θ.Ε.], όπου θα συνεχίζουν στην Επαρχιακή Οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνα-Κοζάνης-Εγνατία οδό και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος κλειδί Ημαθίας.
(2). Τα Ι.Χ.Ε. και τα φορτηγά έως 3,5 τόνων και τα λεωφορεία ΚΤΕΛ, θα εκτρέπονται από τον κόμβο του Πλατυκάμπου [Χ/Θ 349+396 Π.Α.Θ.Ε.] προς Αγιά και μέσω της Ε.Ο. Λάρισας-Αγιάς-Αγιοκάμπου-Βελίκας-Κόκκινο Νερό-Στόμιο-Ομόλιο, θα εισέρχονται στον Αυτοκινητόδρομο προς Θεσσαλονίκη από δ/ση Στομίου [Χ/Θ 390+700 Π.Α.Θ.Ε.].
Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα:
(1). Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και τα τουριστικά λεωφορεία θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδί Ημαθίας [Χ/Θ 474+500 Π.Α.Θ.Ε.] προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και από εκεί:
(α). Είτε, μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε.
(β). Είτε, μέσω Ε.Ο. Κοζάνης –Γρεβενών –Καλαμπάκας-Τρικάλων -Λάρισας και εν συνεχεία διά της περιφερειακής οδού Λάρισας-Τρικάλων, θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. από τον ανισόπεδο κόμβο Νίκαιας.
(2). Όλα τα Ι.Χ.Ε. τα φορτηγά μέχρι 3,5, τόνους και τα λεωφορεία ΚΤΕΛ, που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται στο ύψος της Δ/σης Στομίου καιθα ακολουθούν τη διαδρομή Ομόλιο-Στόμιο-Κόκκινο νερό –Βελίκα-Αγιόκαμπο-Αγιά-Κόμβο Πλατυκάμπου-Π.Α.Θ.Ε.
γ. Εξαιρούνται απ’ τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου διευκολύνεται η κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής, απ’ την οποία διέρχεται η εναλλακτική διαδρομή του Ανατολικού άξονα(παραλιακή Αγιοκάμπου), καθώς και κατοίκων των Δήμων Κάτω Ολύμπου και Ευρυμενών:
Φορτηγά, για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο, αναγκών τοπικού ως άνω χαρακτήρα (λ.χ. τροφοδοσία τοπικών επιχειρήσεων, τουριστικών καταλυμάτων κ.λπ., συλλογή γάλακτος με βυτιοφόρα γαλακτοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, εφοδιασμός κτηνοτροφικών μονάδων με ζωοτροφές κ.ά.)» καταλήγει η ανακοίνωση.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
  • Blogroll

  • Blog Archive