της Μαριάννας Τζάννε στο Πρώτο ΘΕΜΑ
S.O.S. για το περιβάλλον
Φαίνεται ότι τα διόδια δεν είναι η μόνη δύσκολη άσκηση που καλούνται να λύσουν στην κυβέρνηση.
Εδώ και μήνες, δύο από τα μεγαλύτερα συγχρηματοδοτούμενα έργα (Κορίνθου-Πατρών και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας) επιβάλλεται για περιβαλλοντικούς λόγους να αλλάξουν χάραξη.
Ο στόχος στην μία περίπτωση είναι να προστατευτεί το οικοσύστημα του Καϊάφα στο Νομό Ηλείας και στην δεύτερη ο βιότοπος της καφέ αρκούδας στους νομούς Τρικάλων και Γρεβενών, όπως προβλέπουν άλλωστε και οι σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ και της Κομισιόν.
Ενώ όμως πάει καιρός από τότε που είναι γνωστές οι απαιτήσεις για αλλαγές στους αυτοκινητοδρόμους, οι τεχνικές εταιρείες δηλώνουν πλήρη άγνοια για το νέο σχεδιασμό, ο οποίος αυτό το διάστημα γίνεται αντικείμενο μιας νέας διαπραγμάτευσης μεταξύ κράτους, τραπεζών και υπουργείου στο χρηματοοικονομικό σκέλος.
Τα συναρμόδια υπουργεία (Περιβάλλοντος και Υποδομών) αποφεύγουν να μπουν στις λεπτομέρειες και κρατούν αποστάσεις στα περιβαλλοντικά θέματα από τις δύο προβληματικές συμβάσεις χωρίς να έχουν καταλήξει οριστικά από πού και πώς θα περάσουν οι νέοι δρόμοι.
Το επικρατέστερο σενάριο κατά ορισμένους εργολάβους είναι να εξαιρεθούν τα περίπου 20 χιλιόμετρα του Καϊάφα μιας και οι άλλες τεχνικές λύσεις θεωρούνται πολύ ακριβές για να προχωρήσουν.
Όσο για την καφέ Αρκούδα, έχει μεγαλύτερες ελπίδες να περιμένει προστασία από το νέο δήμαρχο Θεσσαλονίκης και ιδρυτή του Αρκτούρου κ. Γιάννη Μπουτάρη παρά από την πολιτεία.
Η τελευταία άλλωστε έχει αποδείξει ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν ότι αδιαφορεί για τα δεκάδες θύματα που χάνονται λόγω της πλημμελούς περίφραξης στην άσφαλτο της Εγνατίας.
S.O.S. για το περιβάλλον
Εδώ και μήνες, δύο από τα μεγαλύτερα συγχρηματοδοτούμενα έργα (Κορίνθου-Πατρών και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας) επιβάλλεται για περιβαλλοντικούς λόγους να αλλάξουν χάραξη.
Ο στόχος στην μία περίπτωση είναι να προστατευτεί το οικοσύστημα του Καϊάφα στο Νομό Ηλείας και στην δεύτερη ο βιότοπος της καφέ αρκούδας στους νομούς Τρικάλων και Γρεβενών, όπως προβλέπουν άλλωστε και οι σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ και της Κομισιόν.
Ενώ όμως πάει καιρός από τότε που είναι γνωστές οι απαιτήσεις για αλλαγές στους αυτοκινητοδρόμους, οι τεχνικές εταιρείες δηλώνουν πλήρη άγνοια για το νέο σχεδιασμό, ο οποίος αυτό το διάστημα γίνεται αντικείμενο μιας νέας διαπραγμάτευσης μεταξύ κράτους, τραπεζών και υπουργείου στο χρηματοοικονομικό σκέλος.
Το επικρατέστερο σενάριο κατά ορισμένους εργολάβους είναι να εξαιρεθούν τα περίπου 20 χιλιόμετρα του Καϊάφα μιας και οι άλλες τεχνικές λύσεις θεωρούνται πολύ ακριβές για να προχωρήσουν.
Όσο για την καφέ Αρκούδα, έχει μεγαλύτερες ελπίδες να περιμένει προστασία από το νέο δήμαρχο Θεσσαλονίκης και ιδρυτή του Αρκτούρου κ. Γιάννη Μπουτάρη παρά από την πολιτεία.
Η τελευταία άλλωστε έχει αποδείξει ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν ότι αδιαφορεί για τα δεκάδες θύματα που χάνονται λόγω της πλημμελούς περίφραξης στην άσφαλτο της Εγνατίας.