ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ τρίμηνο του 2011 τοποθέτησε το Υπουργείο Οικονομικών την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
Όπως αποκαλύπτει η «Ι», το Υπουργείο Υποδομών προκρίνει μια σύμβαση παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο των 670 χιλιομέτρων. Παλαιότερα, είχαν επικρατήσει εισηγήσεις να «σπάσει» η Εγνατία σε δύο ή ακόμη και σε τρία κομμάτια. Τώρα, ο σχεδιασμός φαίνεται ότι αλλάζει· προκρίνεται μία σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καλυφθούν ταχύτερα οι δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας.
Το 2008 η διοίκηση της Εγνατίας, με προτροπή του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, είχε συνάψει δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων, χωρίς την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους. Το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων προς τις τράπεζες κάλυπταν τα έσοδα από τα μελλοντικά διόδια.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, με αποτέλεσμα τραπεζικά ιδρύματα να «απειλήσουν» μέχρι και με κατάσχεση του αυτοκινητοδρόμου. Εξώδικα απέστειλαν και άλλοι οργανισμοί που χορήγησαν δάνεια, με εγγύηση τις εισπράξεις από τα διόδια και το ΦΠΑ.
Το σίριαλ με τα διόδια στην Εγνατία φτάνει στο τέλος του, μετά τις προειδοποιήσεις της Κομισιόν για παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αφού η χώρα μας είχε δεσμευτεί για τη λειτουργία του από τα τέλη του 2008.
Τους επόμενους 2-3 μήνες θα τοποθετηθούν 6 νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων. Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσουν διόδια σε Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά (Βενέτικος ποταμός), Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή. Οι προσωρινοί αυτοί σταθμοί θα πάψουν να λειτουργούν, όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.
πηγή: ισοτιμία
Όπως αποκαλύπτει η «Ι», το Υπουργείο Υποδομών προκρίνει μια σύμβαση παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο των 670 χιλιομέτρων. Παλαιότερα, είχαν επικρατήσει εισηγήσεις να «σπάσει» η Εγνατία σε δύο ή ακόμη και σε τρία κομμάτια. Τώρα, ο σχεδιασμός φαίνεται ότι αλλάζει· προκρίνεται μία σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καλυφθούν ταχύτερα οι δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας.
Το 2008 η διοίκηση της Εγνατίας, με προτροπή του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, είχε συνάψει δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων, χωρίς την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους. Το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων προς τις τράπεζες κάλυπταν τα έσοδα από τα μελλοντικά διόδια.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, με αποτέλεσμα τραπεζικά ιδρύματα να «απειλήσουν» μέχρι και με κατάσχεση του αυτοκινητοδρόμου. Εξώδικα απέστειλαν και άλλοι οργανισμοί που χορήγησαν δάνεια, με εγγύηση τις εισπράξεις από τα διόδια και το ΦΠΑ.
Το σίριαλ με τα διόδια στην Εγνατία φτάνει στο τέλος του, μετά τις προειδοποιήσεις της Κομισιόν για παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αφού η χώρα μας είχε δεσμευτεί για τη λειτουργία του από τα τέλη του 2008.
Τους επόμενους 2-3 μήνες θα τοποθετηθούν 6 νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων. Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσουν διόδια σε Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά (Βενέτικος ποταμός), Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή. Οι προσωρινοί αυτοί σταθμοί θα πάψουν να λειτουργούν, όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.
πηγή: ισοτιμία