Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Τα πανωπροίκια των Τεμπών

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Σάββατο, Φεβρουαρίου 05, 2011
Οι συμπληρωματικές συμβάσεις αφορούν και τα μεγάλα έργα, παρά το γεγονός ότι οι συμφωνίες έχουν την έγκριση της Βουλής και επομένως «κλειδωμένες» ως προς τον προϋπολογισμό, τις προθεσμίες παράδοσης των έργων και την περίοδο παραχώρησης στους εργολάβους.

Στην πράξη όλα μπορούν να αλλάξουν, με απλές υπουργικές αποφάσεις.
Χαρακτηριστικότερη είναι η περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός-Κλειδί, που αφορά κυρίως τα 24 χλμ., των Τεμπών. Δύο χρόνια μετά, με υπουργική απόφαση της 28ης Αυγούστου του 2009, εγκρίθηκε η χορήγηση επιπλέον 168 εκατ. ευρώ, κονδύλι που σχεδόν διπλασιάζει την κρατική συμβολή, γιατί αποκαλύφθηκε εκ των υστέρων ότι δεν είχε προβλεφθεί Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες! Με βάση τη σύμβαση, όσες ελλείψεις εντοπίζονται εκ των υστέρων βαρύνουν εξ ολοκλήρου το Δημόσιο. Οι σήραγγες στο συγκεκριμένο έργο πρέπει να δοθούν στην κυκλοφορία τον Σεπτέμβριο του 2012, αλλά ήδη οι εργολάβοι κάνουν λόγο για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και προαναγγέλλουν 12μηνη καθυστέρηση.

Οι αλλαγές σε βασικούς όρους των συμβάσεων είναι άλλωστε «ψωμοτύρι». Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης στην Αττική Οδό με βάση τη σύμβαση ήταν 23 χρόνια, αλλά στη συνέχεια με δύο υπουργικές αποφάσεις αυξήθηκε στα 24,7 χωρίς να ενημερωθούν οι πολίτες για την αλλαγή. Αλλωστε οι συμβάσεις περιέχουν όρους που δένουν τα χέρια του Δημοσίου. Και στους πέντε αυτοκινητόδρομους, που είναι υπό κατασκευή, προβλέπεται ότι οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας θα ολοκληρώνονταν σε 12 μήνες. Οι δεδομένες καθυστερήσεις επισύρουν απαιτήσεις εκ μέρους των εργολάβων που τις αποτιμούν σε 500 εκατ. ευρώ.

Χ.ΤΖ.

πηγή: Ελευθεροτυπία
  • Blogroll

  • Blog Archive