Stop στην Ιόνια Οδό!
(Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Η ΑΞΙΑ", 19-03-2011)
Εδώ και πολύ καιρό, από την πρώτη στιγμή, η "Α" έχει αναφερθεί στα προβλήματα που παρουσιάζει η Ιόνια Οδός, στις μεγάλες καθυστερήσεις που ήδη έχουν βγάλει το οδικό έργο εκτός χρονοδιαγράμματος, στην άρνηση των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν το project, όπως βέβαια και στον κίνδυνο να σταματήσουν οι εργασίες. Οσες βέβαια πραγματοποιούνταν, γιατί οι πληροφορίες εξαρχής έκαναν λόγο για τους "ρυθμούς χελώνας" που ακολουθούσαν. Κάτι που βέβαια ουδόλως εμπόδιζε τους εργολάβους, δηλαδή την κοινοπραξία της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και των Ισπανών εταίρων της, να προεισπράττουν διόδια στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, να ζητούν, και να πετυχαίνουν, την αύξηση του αντιτίμου διέλευσης και τη λειτουργία νέων σταθμών, να τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης από το υπ. Υποδομών, ακόμα και να απαιτούν την τοποθέτηση σταθμών σχεδόν μέσα στην πόλη!
Σταμάτησαν εδώ και 2 μήνες
Βέβαια, πάντα οι εργολάβοι φρόντιζαν να διαψεύδουν ότι υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στις εργασίες και μόνο πρόσφατα παραδέχθηκαν ότι τα έργα είναι ήδη 1 και 2 χρόνια πίσω, και αυτό με ευθύνη του Δημοσίου. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από επίσημα κυβερνητικά χείλη, οι εργασίες στην Ιόνια Οδό έχουν ανασταλεί εντελώς! Όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, προ ολίγων ημερών ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης, στη Βουλή, σε απάντησή του στην ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ., Σταύρου Καλογιάννη, πρώην υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις της Ιόνιας Οδού, όχι μόνο το έργο παρουσιάζει χρονική απόκλιση κατά περίπου ενάμιση χρόνο, καθώς έχει γίνει μόλις το 29% του έργου (έναντι 60% περίπου του προγραμματισμένου για εκτέλεση), αλλά η κοινοπραξία έχει προχωρήσει από 27/1/2011, δηλαδή εδώ και σχεδόν 2 μήνες, σε αναστολή των εργασιών με τη δικαιολογία ότι οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση! Στην ίδια δε απάντηση ο υφυπουργός σημειώνει ότι "σε καμία περίπτωση δεν τεκμηριώνεται δικαίωμα στον παραχωρησιούχο να αρνηθεί την εκτέλεση των έργων".
Γιατί προπληρώνονται τα διόδια;
Κατά συνέπεια, προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν το υπουργείο Υποδομών, η γενική γραμματεία Συγχρηματοδοτούμενων Έργων και η ίδια η κοινοπραξία ΝΕΑ ΟΔΟΣ που έχει αναλάβει την υλοποίηση της Ιόνιας Οδού προεισπράττοντας τα διόδια στο οδικό τμήμα "Μεταμόρφωση-Σκάρφεια", στις τοπικές κοινωνίες της Δυτικής Ελλάδας και της Βορειοανατολικής Αττικής, σε όλους τους πολίτες και τους οδηγούς. Είχε δικαίωμα να σταματήσει η κοινοπραξία τις εργασίες; Αν όχι, προβλέπονται κάποιες κυρώσεις; Τι σκοπεύουν να κάνουν γι' αυτό ο κ. Ρέππας και ο κ. Λαμπρόπουλος; Γιατί επιτρέπουν στην κοινοπραξία να προεισπράττει τα διόδια όταν έχει σταματήσει εντελώς εδώ και περίπου δύο μήνες συμβατικές της υποχρεώσεις;
Δεν θα ήταν δίκαιο για όσο διάστημα οι εργασίες είναι υπό αναστολή να έχει σταματήσει και η καταβολή διοδίου από τους οδηγούς; Και να μην προπληρώνονται τέλη διέλευσης μέχρι να ξαναπάρουν μπρος οι μπουλντόζες; Γιατί πρέπει οι πολίτες να επιβαρύνονται όταν οι εργολάβοι δεν είναι συνεπείς;
ΣΧΟΛΙΟ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ: ΟΛΟΣ Ο ΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΤΕΩΝΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΣΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΡΟΥΦΑΝΕ ΤΟ ΑΙΜΑ.
ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΕΣ ΒΔΕΛΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΙΝΑΧΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ ΑΦΟΥ ΤΟΥΣ ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ, ΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΤΑ ΤΕΛΗ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΤΕΛΗ ΥΠΡ ΤΕΟ ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΡΙΑ κλπ. ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΘΕΙ, ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΡΩΘΕΙ ΜΕ ΛΕΦΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΑΔΩΝ ΜΑΣ. ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!