Τρίτη 22 Μαρτίου 2011


Προς όλους τους εργαζόμενους { και απολυμένους-ανέργους} στην κατασκευή ανάλογων δρόμων { Ιονία οδός-Ολυμπία Οδος-Ε65- ΠΑΘΕ κλπ}
Συνάδελφοι, Εργαζόμενοι και άνεργοι στα μεγάλα έργα και τους δρόμους:.

Ζούμε στην εποχή της κρίσης, του ΔΝΤ, του μνημονίου και της εξαφάνισης των εργασιακών δικαιωμάτων μας.

Είμαστε τα θύματα πολιτικών και πραχτικών που ακολουθήθηκαν εδώ και χρόνια.

Είμαστε αυτοί που πληρώνουμε την κρίση την οποία άλλοι δημιούργησαν καταληστεύοντας τον πλούτο που εμείς παράγουμε και κανείς τους ποτέ δεν πλήρωσε . Δουλέψαμε και δουλεύουμε στα μεγάλα έργα που πληρώνει ο Ελληνικός λαός για να θησαυρίζουν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες. Έργα που χρηματοδοτούνται από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια και από διόδια σε δρόμους ανύπαρκτους.

Τους τελευταίους μήνες εργοτάξια κλείνουν, εργαζόμενοι μένουν στον δρόμο και έργα παγώνουν. Όταν δουλεύαμε μας κρατούσαν 10 και 12 ώρες τη μέρα, 6 και 7 μέρες τη βδομάδα, για να παράγουμε κέρδη και υπεραξία ξοδεύοντας ασύδοτα την εργατική μας δύναμη. Τώρα μας πετάνε στο δρόμο σαν άχρηστα παλιοσίδερα.

Ήδη ο Ε65 η Ιονία οδός και η Ολυμπία Οδός απέλυσαν εργαζόμενους και σταμάτησαν ή υπολειτουργούν. Χιλιάδες εργαζόμενοι προστίθενται καθημερινά στη μεγάλη ουρά των ανέργων οι οποίοι ήδη έφτασαν το 1.000.000 χωρίς προοπτική εξεύρεσης εργασίας.
Οι τράπεζες που καταλήστεψαν ένα ολόκληρο λαό, αυτές που υπερχρέωσαν όλους μας με δάνεια, κάρτες και πλαστικούς παραδείσους, σταμάτησαν την χρηματοδότηση των έργων θεωρώντας τα «επισφαλή». Ο πραγματικός λόγος είναι η αύξηση των επιτοκίων από 2% σε 5%, και το ποσοστό κέρδους που αυτοί θα ήθελαν. Έτσι, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, εκβιάζουν απολύοντας εργαζόμενους.

Το υπουργείο υπενθυμίζει τις απαράδεκτες συμβάσεις που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά ξεχνά να μας πει πως και οι ίδιοι τις ψήφισαν στη βουλή και συνεχίζουν να τις εφαρμόζουν.

Συμβάσεις που επιτρέπουν στους κατασκευαστές- με λιγότερο από 10% στο συνολικό κόστος- να κατασκευάζουν δημόσια έργα που θα τα εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια και πλέον.

Συμβάσεις που προέβλεπαν απαλλοτριώσεις και λύσεις με αρχαιολογικούς χώρους και υπηρεσίες μέσα σε ένα χρόνο, κάτι που αποδείχθηκε αδύνατο και τώρα θα επιφέρει διεκδικήσεις αποζημιώσεων από τους κατασκευαστές.

Συμβάσεις που το 90% του κόστους θα πληρώσουμε όλοι εμείς πληρώνοντας διόδια σε δρόμους ήδη έτοιμους { τους Εθνικούς δρόμους} ή δρόμους ημιτελείς έως ανύπαρκτους, ή δρόμους καρμανιόλες.

Το υπουργείο μιλά για εκβιασμό των κατασκευαστών μα δεν κάνει το παραμικρό για να υποχρεώσει τις τράπεζες να συνεχίσουν την χρηματοδότηση που παράνομα σταμάτησαν παρά συνεχίζει να τις χρηματοδοτεί με νέα δις.

Συνάδελφοι,

Δουλεύουμε, όσοι δουλεύουμε, κάτω από άθλιες συνθήκες, εκβιαζόμενοι να κρατάμε το στόμα μας κλειστό για να διατηρήσουμε τις θέσεις μας στην δουλειά. Πολλοί από μας δουλεύουμε απλήρωτοι για πολλούς μήνες σε συνθήκες ανθυγιεινές και επικίνδυνες που ούτε λόγος να γίνεται για σεβασμό στους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Εργατικά εγκλήματα βαφτίζονται εργατικά ατυχήματα. Το περιβάλλον βιάζεται καθημερινά, κοίτες ποταμών καταστρέφονται, αγροτικοί και άλλοι παράπλευροι δρόμοι συντρίβονται από εργασίες που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές.

Αρμόδιοι ελεγκτικοί φορείς είτε δεν υπάρχουν, είτε υπολειτουργούν, είτε κάνουν τα στραβά μάτια.

«Εθνικοί εργολάβοι» προστατεύονται από τα ΜΑΤ για να συνεχίζουν τις παράνομες εργασίες τους. Ξένες εταιρείες συμπεριφέρονται σαν αποικιοκράτες, ενώ άλλοι, χωρίς να έχουν καν στήσει εργοτάξια, εισπράττουν διόδια για κατασκευές που ΔΕΝ πραγματοποιούν.

Αποφασίσαμε να συντονίσουμε την δράση μας για να σταματήσουμε τον όλεθρο και να διεκδικήσουμε:

1] Να σταματήσουν οι απολύσεις, να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι συνάδελφοι.

Να παίρνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, να υπάρχουν γιατροί εργασίας, να τηρούνται και να εφαρμόζονται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.



2] Να γίνουν οι δρόμοι, ως Εθνικοί δρόμοι με ελεύθερη, χωρίς διόδια, διέλευση για όλους.

Να τηρηθούν όλες οι περιβαλλοντολογικές και άλλες μελέτες και προδιαγραφές. Να αποκατασταθούν απ’ τιε εταιρίες οι ζημιές που έγιναν σε ποτάμια, σε αγροτικούς και άλλους δρόμους.

Ταμείο ανεργίας, όταν τελειώσουν τα έργα, με αύξηση του επιδόματος ανεργίας και να δίνεται μέχρι να βρει δουλειά ο άνεργος υπολογιζόμενος συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας.





Η λύση στο πρόβλημα δε βρίσκεται στην ιδιωτικοποίηση και στο ξεπούλημα των εθνικών μας οδών και των μεγάλων έργων, ούτε στη χρηματοδότηση των έργων από τα διόδια. Η λύση βρίσκεται στη δημιουργία ενιαίου Δημόσιου φορέα με εργατικό έλεγχο και ανοιχτό κοινωνικό έλεγχο. Έτσι θα διασφαλιστούν και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Έτσι θα σταματήσουν τα υπερκέρδη των εθνικών και διεθνών κατασκευαστικών ομίλων να τροφοδοτούν το επαχθές Δημόσιο χρέος και να φορτώνονται στις πλάτες του λαού.

Ο μόνος δρόμος που μας απέμεινε είναι ο δρόμος του αγώνα. Αγώνας για την αξιοπρέπεια μας, την επιβίωση μας και το μέλλον των παιδιών μας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, οικοδόμους, χειριστές, οδηγούς, τοπογράφους, μηχ/κούς, σ’ ένα ενιαίο πανεργατικό μέτωπο για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας, για τη δουλειά και το μεροκάματο, για τη διεύρυνση των κατακτήσεών μας.

Σωματείο εργαζομένων στην VINCI (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ) «Η ΓΑΛΑΡΙΑ» τηλ.6974 175 322

Σωματείο εργαζομένων στον Ε65 τηλ.6937 358 503

22/Μάρτη/2011
  • Blogroll

  • Blog Archive