Χωρίς δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για τη μείωση των διοδίων προχωρούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και τους εργολάβους, για τις συμβάσεις των πέντε αυτοκινητόδρομων.
Οι συζητήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη Μαρτίου, αλλά θα ακολουθήσουν συναντήσεις σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων των δύο πλευρών για τα νέα κείμενα, οι οποίες υπολογίζεται να διαρκέσουν περίπου έξι μήνες.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες απευθύνθηκε χθες η «Ε», δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν αν οι χαμηλότερες τιμές στα διόδια θα τεθούν σε εφαρμογή μέσα στον Απρίλιο ή αν οι οδηγοί θα χρειαστεί να περιμένουν το φθινόπωρο, οπότε υπολογίζεται να επικυρωθούν από τη Βουλή οι νέες συμβάσεις. Είναι ενδεικτικό ότι το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται να προσλάβει σύμβουλο που θα εξετάσει τα νέα δεδομένα και τα στοιχεία βιωσιμότητας των έργων.
Χρηματοδότηση
Το πιο ενθαρρυντικό νέο έρχεται από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία εμφανίζεται πρόθυμη να δανειοδοτήσει τη χώρα μας για τη χρηματοδότηση των έργων. Από την πλευρά των εργολάβων έχει ανακοινωθεί ότι οι 48 ελληνικές και ξένες τράπεζες, που έχουν αναλάβει τη χρηματοδότηση των έργων, έχουν αρχίσει από τον περασμένο Οκτώβριο να μειώνουν σταδιακά τις χορηγήσεις, με εξαίρεση τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης, με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει πολλά εργοτάξια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γαλλικής Vinci, επικεφαλής των έργων στην Αθηνών - Πατρών, η οποία, σε σύνολο 360 εργαζομένων που απασχολούσε στις σήραγγες κοντά στο Αίγιο, έχει απολύσει το τελευταίο τρίμηνο 125 άτομα και απειλεί να σταματήσει τα έργα ώς τον Απρίλιο αν το Δημόσιο δεν καλύψει τα ποσά που καθυστερούν οι τράπεζες.
Χ.ΤΖ.
πηγή: Ελευθεροτυπία