ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ!!
Η ανακοίνωση περί μείωσης των διοδίων από τον υπουργό της περιβόητης (ν)τροπολογίας περί παράβασης στον ΚΟΚ, μας αφήνει παγερά αδιάφορους.
(http://www.e-go.gr/news/
Η εισηγητική αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας Ρέππα αναφερόταν ρητά στην «αποκλίνουσα συμπεριφορά των πολιτών».
Για όλους τους αγωνιστές και τις αγωνίστριες του κινήματος κατά των διοδίων και της εκχώρησης των δημοσίων αγαθών σε ιδιώτες δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η αποκλίνουσα συμπεριφορά περιγράφεται επακριβώς στο παρακάτω απόσπασμα του υπουργού σε συνέντευξή του στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (6/2/2011), λίγες ημέρες πριν την κατάθεση της περιβόητης τροπολογίας:
«ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως απαιτείται αστυνομική λύση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Προέχει η απαξίωση της κοινωνικής αντίληψης του τζαμπατζή και η πολιτική κατάρρευση του ψευδομοιώματος προοδευτισμού που κάποιοι προβάλουν. Δεν πρόκειται να προσχωρήσουμε στο κίνημα του παραλογισμού που τον πλήρωσε η χώρα. Κάποιοι προτείνουν μείωση διοδίων και εισιτηρίων, αύξηση των μισθών, αύξηση των κρατικών επιδοτήσεων, μείωση της φορολογίας, αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών θεωρώντας έτσι πως βοηθούν τους πολίτες και τη χώρα να βγουν από την κρίση. Εμείς εκλεγήκαμε σε εκλογές για να κυβερνήσουμε. Δεν πήγαμε σε κάποιο διαγωνισμό για την ανάδειξη του «χαρυποττερότερου» Χάρυ Πόττερ! Το κάνουν άλλοι.»
Στην κοινή συνέντευξη Ρέππα, Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε ρητά ότι σκοπός της είσπραξης διοδίων από το κράτος είναι και η αποπληρωμή του δημόσιου χρέους στους εθνικούς και διεθνείς τοκογλύφους που χρεοκοπούν τη ζωή εκατομμυρίων.
Αυτή είναι η πραγματική υλική βάση (η χρεοκοπία της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας ήδη από το 2007) πίσω από την οποία, το ΠΑΣΟΚ υπερψήφισε ως αντιπολίτευση (μαζί με το ΛΑΟΣ) τις περίφημες συμβάσεις παραχώρησης των δημοσίων δρόμων στους ιδιώτες.
Επίσης, για να προχωρήσουν τα έργα και να ξεκινήσουν οι τράπεζες την επαναχρηματοδότηση τους, δημιουργείται ειδικός λογαριασμός εγγυοδοσίας στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500εκ.€. Υπενθυμίζουμε ότι το αντίστοιχο ποσό υπήρξε αντικείμενο διεκδίκησης από τα ιδιωτικά κοινοπρακτικά σχήματα λόγω αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων του δημοσίου (παραχώρηση/απαλλοτρίωση εκτάσεων έργων εντός 12 μηνών από την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης).
Παράλληλα, χρηματιστηριακές εταιρίες και τράπεζες που είτε «παίζουν» τις μετοχές των εισηγμένων εταιριών που εμπλέκονται στα έργα, είτε τα χρηματοδοτούν αναφέρουν ότι:
“Ωφελημένες εκτιμούν οι αναλυτές ότι θα είναι οι κατασκευαστικές εταιρίες αλλά και οι τράπεζες από τις χθεσινές κυβερνητικές προτάσεις για μείωση των διοδίων.
Θετική για τις κατασκευαστικές εταιρίες αλλά κυρίως για τις τράπεζες επισημαίνει η Eurobank Securities ότι είναι η εξαγγελία της Κυβέρνησης για τριετή μείωση των διοδίων.
Η χρηματιστηριακή αναφέρει ότι η εξέλιξη αυτή θα ωφελήσει βραχυπρόθεσμα και τους όγκους της κίνησης. Εκτίμηση της χρηματιστηριακής είναι ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτραπεί στις κατασκευαστικές να αποκτήσουν ξανά momentum.
Ως θετική εκτίμηση για τον κλάδο αναφέρει τις χθεσινές ανακοινώσεις η Euroxx Securities, καθώς όπως λέει, θα δοθεί κίνητρο στις δανείστριες τράπεζες να δώσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των έργων, ενώ η μείωση των τιμών θα αυξήσει την κίνηση.
Η Marfin Analysis επισημαίνει ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες δεν θα πληγούν από τη μείωση των διοδίων, καθώς αυτή θα συνοδεύεται και από παράταση των χρονικών περιόδων.”
http://www.euro2day.gr/news/
Το κίνημά μας παραμένει σταθερό σε αυτό που έχει αποκαλύψει ότι το ζήτημα των διοδίων (όπως και πολλά άλλα ζητήματα) συνδέονται άρρηκτα με τη χρεοκοπία του κράτους και ότι οι συμβάσεις παραχώρησης ακόμα και με την υφιστάμενη νομοθεσία είναι παράνομες και τα διόδια πρέπει να ξηλωθούν από όλους τους δρόμους.
Η ανακοίνωση των νέων χρηματοοικονομικών εργαλείων όπως η τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια είναι καμένο χαρτί.
Η παρούσα οικονομική κρίση μειώνει τα έσοδα των διοδίων περισσότερο από την ίδια τη δράση του κινήματός μας καθώς η μείωση των διελεύσεων αυξάνεται ραγδαία λόγω της τιμής των καυσίμων (όπου τα 2/3 της τιμής τους είναι κρατικοί φόροι). Οποιαδήποτε εκτίμηση των εσόδων για τα επόμενα 20 χρόνια (ακόμα δεν γνωρίζουν πως θα υλοποιηθεί ο προϋπολογισμός) θα υποστεί το αντίστοιχο «κούρεμα» που θα έχει το δημόσιο χρέος.
Οι σχετικές πιθανές μειώσεις των διοδίων είναι ένα πυροτέχνημα: Οι μειώσεις στα υπό κατασκευή τμήματα θα είναι 50% αλλά αυτό αφορά ελάχιστους σταθμούς διοδίων, ενώ η μείωση 25-30% στους υπόλοιπους σταθμούς απλά επαναφέρει τις τιμές των διοδίων εκεί που ήταν λίγους μήνες πριν όταν το κίνημά μας ήταν ήδη στο δρόμο ενώ παράλληλα τα εισοδήματα του εργαζόμενου πληθυσμού την ίδια περίοδο μειώθηκαν δραματικά, παράλληλα με την εκτίναξη της ανεργίας στο επίσημο 15,1%.
Φθηνότερα διόδια σημαίνει λιγότερο παράνομα διόδια; Προφανώς όχι!
Γι αυτό θα συνεχίσουμε τον αγώνα που έχουμε ξεκινήσει πάνω από 19 μήνες για την πλήρη κατάργηση των διοδίων σε όλη τη χώρα.
Το κίνημα μας έχει απορρίψει τον αστικό κοινοβουλευτισμό ήδη από τον Οκτώβρη του 2010, αρνούμενο να συμμετάσχει σε εκλογικές φιέστες και πανηγύρια. Όχι τυχαία, την ίδια περίοδο καταγράφεται η μεγαλύτερη άνοδος του κινήματός μας (Οκτώβρης 2010 – Γενάρης 2011), ενώ εκατομμύρια πολίτες απέχουν από τις κάλπες προκαλώντας τη μεγαλύτερη απονομιμοποίηση του αστικού πολιτικού σκηνικού.Όποιος επιμένει σ΄ αυτό το άλμα στο κενό, ίσως αγνοεί τις ιστορικές διαδικασίες, μπορεί να έχει προσωπικές φιλοδοξίες ή θέλει να διαλύσει το κίνημα, που είναι και το πιο επικίνδυνο.
Το κίνημα μας ήρθε σε ρήξη με όλους αυτούς που, είτε για προσωπικές φιλοδοξίες είτε για μικροκομματικά καπέλα, θέλουν να το χρησιμοποιήσουν καθοιονδήποτε τρόπο.
Σαν κίνημα θα μείνουμε από εκεί που ξεκινήσαμε:
Στους δρόμους για την ελευθερία.
Για να νικήσουμε.
15/4/2011
Γιάννης Χατζηγιάννης
Μέλος της Επιτροπής Αγώνα Θεσσαλίας & μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού