Από αυτά που ακούστηκαν στη δίκη μέχρι κι ο Χριστός έγειρε. |
Ολοκληρώθηκε η ακροαματική διαδικασία της δίκης του δικηγορικού συλλόγου της Πάτρας, φορέων και κατοίκων ενάντια στην Ολυμπία Οδό και το Ελληνικό δημόσιο με αίτημα την μη πληρωμή διοδίων μέχρι την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Πατρών.
Εξετάστηκαν τρεις μάρτυρες. Ο πρώτος μάρτυρας είναι αρχιτέκτων μηχανικός και παρουσίασε την κατάσταση του δρόμου, ότι είναι ένα εργοτάξιο με μια στενή λωρίδα ανά κατεύθυνση. Ανέφερε ότι σε εργοτάξιο έχουν μετατρέψει τμήματα του δρόμου που ήταν με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικά. Παρόλο που επιδεινώθηκε η κατάσταση του δρόμου έχουν αυξηθεί τα διόδια. Γίνεται εξαπάτηση των οδηγών που βλέπουν πράσινη σήμανση αυτοκινητοδρόμου και πληρώνουν διόδια οδηγώντας σε κατσικόδρομο καρμανιόλα. Ενώ τόσα χρόνια οι οδηγοί πλήρωναν με συνέπεια για να κατασκευαστεί ο δρόμος, το δημόσιο και η Ολυμπία Οδός δεν ήταν συνεπής και δεν έχουν παραδώσει τον δρόμο στην ώρα του.
Στην αντεξέταση του πρώτου μάρτυρα ο δικηγόρος της Ολυμπίας Οδού περιορίστηκε στο να προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν έχουν έννομο συμφέρον αυτοί που κατέθεσαν την αγωγή γιατί οδηγούν ΙΧ και όχι νταλίκες. Αναφέρθηκε ότι ο τίτλος της Ευρωπαϊκής οδηγίας αφορά τα βαρέα οχήματα. Ξέχασε να διαβάσει το κυρίως κείμενο της οδηγίας όπου αναφέρεται ότι αν επιβάλλονται διόδια και σε άλλου τύπου οχήματα τότε ισχύουν οι διατάξεις της οδηγίας.
Στη συνέχεια εξετάστηκε υπάλληλος της Ολυμπίας οδού υπεύθυνος για την παραχώρηση της Πελοποννήσου Μας χάρισε απίστευτες στιγμές γέλιου με την αμηχανία του προσπαθώντας να απαντήσει γιατί έχει καθυστερήσει το έργο. Γιατί δεν είναι έτοιμο ούτε ένα χιλιόμετρο; Σε όλα τα χιλιόμετρα είχαμε αρχαία; Η γέφυρα γιατί δεν έχει τοποθετηθεί; Κι εκεί χρειάζονται απαλλοτριώσεις στο ποτάμι; Οι σήραγγες γιατί δεν έχουν δοθεί στην κυκλοφορία;
Ο τελευταίος μάρτυρας που εξετάστηκε ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της λειτουργίας της Ολυμπίας οδού. Μας είπε ότι στην Κορίνθου - Πατρών αισθάνεται πιο ασφαλής να την διανύει τώρα απ' ότι πριν ξεκινήσουν τα έργα και μετατραπεί σε εργοτάξιο. Αποκαλύφθηκε ότι δεν υπάρχει σήμανση πριν τα διόδια που να προειδοποιεί ότι ο δρόμος είναι υπό κατασκευή.
Τέλος αναφέρθηκε ότι ο χρόνος κατασκευής είναι 6 χρόνια και σ' όλο αυτό το διάστημα γίνεται η οικονομική συμβολή από τους χρήστες. Η επέκταση της διάρκειας κατασκευής σημαίνει ότι θα εισπραχθούν περισσότερα χρήματα από την Ολυμπία οδό κάνοντας το ίδιο έργο.