Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Τη χρηματοδότηση κατασκευών νέων αυτοκινητοδρόμων διέκοψαν οι τράπεζες

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Παρασκευή, Μαΐου 27, 2011

Τα έργα κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ελλάδα, αλλά και η μείωση των τιμών των διοδίων, βρίσκονται στον αέρα, καθώς, όπως παραδέχονται στελέχη του υπουργείου Υποδομών, οι τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση των έργων και οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε οριακό σημείο.

«Το τελευταίο διάστηµα οι τράπεζες έχουν στυλώσει τα πόδια επειδή θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιµα» λένε, σύμφωνα με τα Νέα, πηγές του υπουργείου Υποδοµών.

Θεωρείται πολύ δύσκολο, λοιπόν, να ισχύσουν μειώσεις στα διόδια από τα τέλη Ιουνίου, όπως διέρρεαν πριν από μέρες από το Υποδομών, εάν η κατάσταση παραμείνει η ίδια.

Σύμφωνα με στελέχη των κοινοπραξιών, οι τράπεζες θεωρούν ότι µέχρι στιγµής δεν είναι διασφαλισµένες ότι θα πάρουν τα χρήµατά τους για το Μεσοπρόθεσµο Πρόγραµµα που ανακοίνωσε λίγο πριν από το Πάσχα η κυβέρνηση.

Υπενθυµίζεται ότι η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες προκειµένου να συνεχίσουν τα έργα είναι µείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασµένα τµήµατα των αυτοκινητοδρόµων επί 3 χρόνια και ταυτόχρονη µείωση 50% για τα υπό κατασκευή τµήµατα.

Η πρόταση περιλαµβάνει ακόµη την αλλαγή χάραξης τµηµάτων των αυτοκινητοδρόµων που έχουν µπλοκάρει λόγω των αποφάσεων του Συµβουλίου της Επικρατείας. Αν σταµατήσουν τα έργα, το ∆ηµόσιο θα πρέπει να καταβάλει ως αποζηµίωση 2,5 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγµής έχουν σταµατήσει τα έργα στον αυτοκινητόδροµο Κορίνθου - Πάτρας και στα Τέµπη, ενώ έχουν σταµατήσει οι εργολαβίες του ∆ηµοσίου στο Πέταλο Μαλιακού (στην παράκαµψη Στυλίδας και Λαµίας).

Την ίδια ώρα είναι µπλοκαρισµένα τα έργα στην Ιόνια Οδό (στην περιοχή Κλόκοβα), στον ηµικόµβο Μιντιλογλίου (στην Αχαΐα), στον υγροβιότοπο Καϊάφα (θα πρέπει να απενταχθούν µε απόφαση του ΣΤΕ 25 χιλιόµετρα στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό) και στον Ε-65 (τον αυτοκινητόδροµο που συνδέει την ΠΑΘΕ µε την Εγνατία), όπου το ΣΤΕ έχει αποφασίσει προσωρινή παύση των εργασιών για 42 χιλιόµετρα.
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ10
  • Blogroll

  • Blog Archive