Κοροϊδία με τις μειώσεις των διοδίων!Έλεγαν για Πάσχα, πέρασε και του Αγίου Πνεύματος...
H συμφωνία αποδεικνύεται εξαιρετικά σύνθετη...
the best
Πέντε ξεχωριστά μνημόνια στοιχειώνουν τις συμβάσεις παραχώρησης και εγκλωβίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης για φθηνότερα διόδια και ομαλή συνέχιση των έργων. Πρόκειται για τις συμφωνίες που θα συνάψει το υπουργείο Υποδομών με κάθε έναν από τους πέντε παραχωρησιούχους, έχοντας ως βάση το κείμενο (μνημόνιο αρχών) που εστάλη πριν το Πάσχα στους εργολάβους, το οποίο έχει μπει από καιρό στο μικροσκόπιο τραπεζών και κατασκευαστών.
Η συμφωνία όμως, που θα έβγαζε από την πολύμηνη απραξία τους αυτοκινητοδρόμους αποδεικνύεται εξαιρετικά σύνθετη, με τις τράπεζες που είναι ο βασικός κρίκος της αλυσίδας για την υπογραφή του μνημονίου να εξακολουθούν να κρατούν αποστάσεις από τις προτάσεις της κυβέρνησης, όπως αποκάλυψε το protothena.gr την Παρασκευή 10 Ιουνίου και επιβεβαίωσαν στη συνέχεια οι επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου.
Κυβερνητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι η στάση των τραπεζών θα καθοριστεί από τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής και την υπογραφή του μεσοπρόθεσμου σχεδίου από τη βουλή κάτι όμως που δεν συμβαδίζει με τη βιασύνη του υπουργείου να ανακοινώσει την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους, όταν είναι σαφές ότι χωρίς την συνδρομή των τραπεζών, είναι αδύνατο να δοθεί λύση στα σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Το υπουργείο με τη στάση του δείχνει ότι επιδιώκει να κερδίσει χρόνο στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, μεταθέτοντας πλέον την συμφωνία για τα τέλη Ιουλίου. Θέτοντας όμως χρονοδιάγραμμα δύο μηνών για να υπάρξει σύμπλευση με τους χρηματοδότες των έργων αποδεικνύεται ότι το έδαφος δεν είναι τόσο έτοιμο όσο για λόγους επικοινωνιακής τακτικής καλλιεργεί η κυβέρνηση.
Όπως εύκολη δεν θα είναι ούτε η πολιτική μείωσης των διοδίων, που εξαγγέλλεται από τις ημέρες του Πάσχα! Ο κ. Ρέππας στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου, αποκάλυψε ότι η μείωση θα είναι υποχρεωτική και δεσμευτική μόνο όταν ψηφιστεί ο νέος νόμος στη βουλή που θα ενσωματώνει όλες τις αλλαγές στο τεχνικό και οικονομικό σκέλος των αυτοκινητοδρόμων.
Μόνο που ο επίμαχος νόμος δεν αναμένεται πριν από τον προσεχή Νοέμβριο που τοποθετείται και η οριστική επίλυση στα έργα. Άφησε όμως παράθυρο ο υπουργός για «εξωθεσμικό συμβιβασμό» πριν την ψήφιση του νόμου, εφόσον υπάρξει η συναίνεση τραπεζών και παραχωρησιούχων.
Σύμφωνα με τα πλάνα της κυβέρνησης, τις επόμενες μέρες θα γίνει η σύνταξη αναλυτικού κειμένου με τις ενδιάμεσες ενέργειες που απαιτούνται για κάθε έργο ξεχωριστά μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η οριστική λύση. Για τα κείμενα αυτά θα ενημερωθεί η αρμόδια κοινοβουλευτική ομάδα.
Παράλληλα δρομολογείται η πρόσληψη συμβούλων από το υπουργείο Οικονομικών για τη σύσταση της εταιρείας Ειδικού Σκοπού στην οποία θα εισρεύσουν τα έσοδα από τα διόδια ώστε η κυβέρνηση να μπορεί να ασκήσει την πολιτική της για τα έργα, αρχής γενομένης από την διαχείριση των διοδίων.
Από τα έσοδα αυτά έχει υπολογιστεί ότι ένα ποσό 600 έως 800 εκ. ευρώ θα διατεθεί για τα ψαλίδισμα των τιμών και τα υπόλοιπα για το δημόσιο χρέος.