Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011


Από Δεκέμβριο η μείωση της τιμής σε όλα τα διόδια

απο Καθημερινη

Την επίτευξη οριστικής λύσης μέχρι τις 30 Νοεμβρίου προβλέπει το «πλαίσιο συναντίληψης» που υπογράφηκε στις αρχές Ιουνίου από εκπροσώπους του υπουργείου Υποδομών και των παραχωρησιούχων. Το πλαίσιο περιγράφει τον τρόπο υπολογισμού του ποσού που θα κατατεθεί σε ένα κλειστό λογαριασμό ως ενέχυρο για τις τράπεζες. Ταυτόχρονα, προβλέπει ότι η μείωση στις τιμές των διοδίων, η οποία όμως προϋποθέτει την προηγούμενη συμφωνία των τραπεζών, δύναται να γίνει πιλοτικά μέχρι τον Νοέμβριο και κατόπιν να επεκταθεί σε όλα τα διόδια, αναλόγως του αποτελέσματος. Τέλος, συναρτά την ίδρυση της εταιρείας ειδικού σκοπού (η οποία θα αναλάβει τα έσοδα του Δημοσίου από τους αυτοκινητόδρομους και άλλες πηγές) με τη βιωσιμότητα των έργων.

Το «πλαίσιο συναντίληψης» (στην πραγματικότητα τέσσερα πλαίσια με παρόμοιο κείμενο, ένα για κάθε προβληματικό έργο) μονογράφηκε από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο και τους επικεφαλής της κάθε κοινοπραξίας (Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) το διάστημα 7-10 Ιουνίου.

Το πλαίσιο ξεκινάει με μια κοινώς αποδεκτή διαπίστωση των προβλημάτων των έργων. Κατόπιν ορίζει ότι τα δύο μέρη, Δημόσιο και παραχωρησιούχοι, συμφωνούν ότι οι ενέργειές τους «θα κινηθούν στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης και των κανόνων που διέπουν τον ανταγωνισμό» και επομένως, «δεν είναι στις προθέσεις τους να μεταβάλουν ουσιωδώς καθ’ οποιονδήποτε τρόπο την μεταξύ τους συμβατική κατανομή των κινδύνων ούτε να μεταβάλουν ουσιώδεις συμβατικές ρήτρες». Το σημείο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς το Δημόσιο επιβεβαιώνει ότι δεν θα δεχθεί να αναλάβει την ευθύνη για τη μείωση της κυκλοφορίας των αξόνων.

Το πλαίσιο θέτει χρονικό ορίζοντα για την κατάληξη των διαπραγματεύσεων την 30ή Νοεμβρίου 2011. Ταυτόχρονα ορίζει τα επόμενα βήματα: σε 10 ημέρες ο παραχωρησιούχος θα υπέβαλλε στο Δημόσιο την εκτίμησή του για το κόστος της συνέχισης των έργων μηνιαίως (το οποίο θα ελεγχθεί από τον ανεξάρτητο μηχανικό). Κατόπιν το Δημόσιο, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό, τους αναγκαίους πόρους για τη μείωση των διοδίων και τις συμβατικές οικονομικές του υποχρεώσεις προς τον παραχωρησιούχο θα καταθέσει «ανάλογο μέρος των συμβατικών του υποχρεώσεων σε ειδικό δεσμευμένο λογαριασμό». Με την προϋπόθεση ότι οι δανειστές θα έχουν συμφωνήσει να δανειοδοτήσουν τον παραχωρησιούχο «μέχρι του ποσού του δεσμευμένου λογαριασμού και αποκλειστικά για την εκτέλεση νέων εργασιών». Οι δανειστές θα έχουν πρόσβαση στον λογαριασμό μόνο στην περίπτωση που δεν βρεθεί λύση μέχρι την 30ή Νοεμβρίου.

Νέα πολιτική

Οσον αφορά τα διόδια, η νέα πολιτική θα αναπτυχθεί σταδιακά μέχρι την 30ή Νοεμβρίου και πλήρως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Τέλος, ο παραχωρησιούχος δηλώνει ότι αναλαμβάνει να ενημερώνει τον κατασκευαστή και τους δανειστές. Το Δημόσιο δηλώνει ότι στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των έργων θα συστήσει εταιρεία συμμετοχών «στην οποία θα παραχωρήσει το σύνολο των δικαιωμάτων του επί των εσόδων των αυτοκινητοδρόμων με συμβάσεις παραχώρησης».
  • Blogroll

  • Blog Archive