ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΕΝΙΚΟ «Δεν πληρώνω» στην παραλία
ΤΗΣ ΜΑΡΘΑΣ ΚΑΪΤΑΝΙΔΗ απο τα Nea online
Το κίνημα «Δεν πληρώνω» φόρεσε το μαγιό του, έβαλε αντηλιακό και πήγε παραλία. Σκοπός των μελών του να υπερασπιστούν το δικαίωμα του λαού για ελεύθερες πλαζ. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Ακραίο; Ισως. Επιθυμητό; Κατά βάθος... Η βιομηχανία που έχει στηθεί ένα... μέτρο από το κύμα κόστιζε ανέκαθεν ακριβά, στο μεταξύ όμως πνίγηκε φέτος η ελπίδα για εκπτώσεις εν μέσω οικονομικής κρίσης. Δεκατέσσερα ευρώ για δύο ξαπλώστρες και μία ομπρέλα δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Πόσω μάλλον για μία τετραμελή οικογένεια, καθώς το κονδύλι διπλασιάζεται. Κέρδη όμως βγάζουν οι ιδιώτες και από το πάρκινγκ. Μήπως άλλωστε υπάρχει φθηνότερη επιλογή για τους λουόμενους; Οι ταγμένοι του «τσάμπα» που προσπαθούν να βρουν μία ελεύθερη θέση στους γύρω δρόμους, κάνουν μπάνιο στον ιδρώτα τους πριν βουτήξουν στα δροσερά νερά της θάλασσας. Η πραγματική ψυχρολουσία όμως καταφτάνει όταν ακούει κανείς την τιμή: οχτώ ευρώ κατανάλωση στο μπαρ ή το εστιατόριο της πλαζ αρκούν για να εξαγοράσουν δύο επιβάτες μία θέση στο πάρκινγκ. Δηλαδή, εάν οι επιβάτες του αυτοκινήτου είναι περισσότεροι αυξάνεται και το κόστος. Τώρα εάν αυτή ονομάζεται προσφορά, τότε θα πρέπει να μαγειρέψουμε λίγο τον ορισμό της λέξης, γιατί όπως και να το κάνουμε το «κούρεμα» δεν είναι προσφορά. Ετσι εξηγείται ότι τα σέικερ με τον έτοιμο φραπέ από το σπίτι, οι ζελατίνες με τα σάντουιτς και τα ατομικά ψυγεία που κρατούν παγωμένα τα μπουκάλια νερό, έχουν ξαναβγεί στην επιφάνεια. Το 2011 τίποτα δεν είναι μπανάλ