Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

ΠΑΙΔΕΙΑ: Ο ΣΥΡΙΖΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΕΞΙΟΥΣ!

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Τετάρτη, Ιανουαρίου 13, 2016
Δίδακτρα στα δημόσια σχολεία και επαναξιολόγηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν πριν τη 15ετία ζητά Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ

Οι καθηγητές αξιολογούν τους μαθητές, οι μαθητές τούς καθηγητές, όλοι σε όλη την ιεραρχική πυραμίδα του υπουργείου Παιδείας αξιολογούν και αξιολογούνται, χωρίς εξαίρεση.

Την επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία, καθώς και την επαναξιολόγηση από μηδενική βάση του τρόπου επιλογής, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων - καθηγητών που επελέγησαν πριν από 15 χρόνια, προτείνει ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, με άρθρο του που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΑΥΓΗ.

Ειδικότερα ο κ. Τριανταφυλλίδης προτείνει:...

ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
Τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.
Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.
ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
Επαναξιολόγηση από μηδενική βάση του τρόπου επιλογής, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων - καθηγητών που επελέγησαν πριν από 15 χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν εισηγούμαι επιστροφή στην επετηρίδα. Αφού συναποφασίσουμε ποιον δάσκαλο θέλουμε, μετά να βρούμε μέσα από ποια διαδικασία θα τον αναζητήσουμε.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:
Υιοθέτηση του ζεύγματος αξιολόγηση με κίνητρα. Συνεχής, διαρκής, συνολική αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια από όλους, με όλους, για όλους ανά έτος. Οι καθηγητές αξιολογούν τους μαθητές, οι μαθητές τούς καθηγητές, όλοι σε όλη την ιεραρχική πυραμίδα του υπουργείου Παιδείας αξιολογούν και αξιολογούνται, χωρίς εξαίρεση.
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ:
Εκπαιδευτικοί με πολυετή πείρα και αποδεδειγμένες ικανότητες, με ευρύτατη αποδοχή στην εκπαιδευτική κοινότητα θα αναλάβουν, θα μεθοδεύσουν και σε βάθος τουλάχιστον πενταετίας θα αποδεσμεύσουν τα σχολικά βιβλία από όλες τις αβελτηρίες, αδυναμίες και ατέλειες. Βασικός στόχος να πετύχουν την αυστηρή λογική συνέχεια κάθε γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Οι αναγκαίες τομές - μεταρρυθμίσεις, με έμφαση στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακολουθούν ως προτάσεις για δημιουργική αναζήτηση κοινών τόπων περί του πρακτέου. Καρπός συλλογικής δουλειάς με πρώην συναδέλφους μου, μάχιμους Δασκάλους - Καθηγητές (με κεφαλαίο Δ), που μπορούν να εμπνέουν ακόμη τους μαθητές τους, κοιτάζοντάς τους στα μάτια, πανέτοιμοι να αντέξουν στο γόνιμο σφυροκόπημα των ερωτήσεων των παιδιών μέσα στην τάξη.
Σύμμαχοί τους η έγνοια, η έμπνευση, η ευθύνη και η κιμωλία, με στόχο να καταστήσουν τους μαθητές τους ισότιμους συνταξιδιώτες στη μεγάλη περιπέτεια στο πέλαγος των γνώσεων.
Α. Εκπαιδευτικά προγράμματα - Βιβλία
Εκπαιδευτικοί με πολυετή πείρα και αποδεδειγμένες ικανότητες, με ευρύτατη αποδοχή στην εκπαιδευτική κοινότητα θα αναλάβουν, θα μεθοδεύσουν και σε βάθος τουλάχιστον πενταετίας θα αποδεσμεύσουν τα σχολικά βιβλία από όλες τις αβελτηρίες, αδυναμίες και ατέλειες. Βασικός στόχος να πετύχουν την αυστηρή λογική συνέχεια κάθε γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα.
Β. Διδασκαλία ξένων γλωσσών
Τα προγράμματα της διδασκαλίας της πρώτης ξένης γλώσσας (αγγλικά) εκκινούν από την Α' Δημοτικού με καταληκτικό όριο τη Γ' Γυμνασίου. Η δεύτερη ξένη γλώσσα θα εκκινεί από την Ε' Δημοτικού με καταληκτικό σημείο την Α' Λυκείου. Κεντρικός στόχος του ξενόγλωσσου τομέα, η ικανότητα του μαθητή να χειρίζεται με επάρκεια προφορικά και γραπτά δύο ξένες γλώσσες, να επικοινωνεί και να συνεργάζεται δημιουργικά με συνομήλικους του από άλλες χώρες, αξιοποιώντας λειτουργικά τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας.
Το μεγάλο στοίχημα για το δημόσιο σχολείο είναι τα μαθήματα των ξένων γλωσσών να αποκτήσουν την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα των φροντιστηριακών μαθημάτων, έτσι ώστε, σε βάθος πενταετίας, να πειστούν οι γονείς ότι δεν χρειάζεται να αιμορραγούν οικονομικά για να μάθει το παιδί τους τις αναγκαίες ξένες γλώσσες εκτός δημόσιου σχολείου.
Αν υπήρχαν 8.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα που πράγματι μαθαίνουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα στο δημόσιο σχολείο, θα λέγαμε ότι σε κάθε μαθητή για τον οποίο το μάθημα πετυχαίνει τον σκοπό του αντιστοιχεί ένας καθηγητής. Πιστεύει κανείς άραγε ότι υπάρχουν σήμερα έστω 8.000 μαθητές που μαθαίνουν ξένες γλώσσες στο δημόσιο σχολείο;
Γ. Εκπαιδευτικό προσωπικό
Με δεδομένο ότι οι δάσκαλοι - καθηγητές συγκροτούν ή τουλάχιστον πρέπει να συγκροτούν τη δρώσα πνοή κάθε σχολικής πράξης είναι αναγκαίο να ξαναδούμε, μέσα σε κλίμα γενναίας και ουσιαστικής επανεκκίνησης της δημόσιας παιδείας, τα παρακάτω θέματα:

1. Τον ρόλο και την αποτελεσματικότητα των καθηγητικών σχολών. Εκπαιδεύουν μάχιμους εκπαιδευτικούς με όνειρο και φιλοδοξία να είναι μέσα στην τάξη οι δάσκαλοι - παιδαγωγοί έτσι ώστε να κερδίζουν κάθε μέρα την αναγνώριση των μαθητών τους; (σαν την αναγνώριση με την προσφώνηση «Oh captain, my captain", που κέρδισε ο καθηγητής Τζον Κίτιγκ από τους μαθητές του, στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών»; https://www.youtube.com/watch?v=j64SctPKmqk).
2. Την αναγκαιότητα, μέσα από ενδελεχή αξιολόγηση, περιφερειακών ειδικοτήτων για τα αναλυτικά προγράμματα (π.χ. μηχανικοί, νομικοί, γιατροί κ.λπ.).
3. Επαναξιολόγηση από μηδενική βάση του τρόπου επιλογής, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων - καθηγητών που επελέγησαν πριν από 15 χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν εισηγούμαι επιστροφή στην επετηρίδα. Αφού συναποφασίσουμε ποιον δάσκαλο θέλουμε, μετά να βρούμε μέσα από ποια διαδικασία θα τον αναζητήσουμε.
4. Υιοθέτηση του ζεύγματος αξιολόγηση με κίνητρα. Συνεχής, διαρκής, συνολική αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια από όλους, με όλους, για όλους ανά έτος. Οι καθηγητές αξιολογούν τους μαθητές, οι μαθητές τούς καθηγητές, όλοι σε όλη την ιεραρχική πυραμίδα του υπουργείου Παιδείας αξιολογούν και αξιολογούνται, χωρίς εξαίρεση.
Ίδρυση και λειτουργία 13 περιφερειακών σχολών (Π.Σ.) δημιουργίας και ανάδειξης εκπαιδευτικών, με συμμετοχή στα έξοδα λειτουργίας τους από τους ίδιους τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Το διδακτικό προσωπικό των 13 περιφερειακών σχολών ανάδειξης εκπαιδευτικών θα προέλθει από έμπειρους εν ενεργεία ή συνταξιούχους εκπαιδευτικούς, εγνωσμένου κύρους των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, οι οποίοι στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας χαίρουν πλατιάς αποδοχής και αναγνώρισης και είναι ικανοί να εμπνεύσουν τους νέους συναδέλφους.
Δ. Το νέο ευέλικτο - αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο
Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13 Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους, θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.
Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.
Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ.
Ε. Μαθητική κάρτα
Η συγκεκριμένη κάρτα - ταυτότητα δείχνει την τάξη, τη βαθμίδα και το είδος του Λυκείου του μαθητή (αν μιλάμε για μαθητή Λυκείου). Με τη συγκεκριμένη κάρτα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σχολική μονάδα της εκπαιδευτικής περιοχής στην οποία ανήκει.
Η διαδικασία αυτή θα αποτελέσει την έμμεση μορφή λειτουργικής αξιολόγησης της κάθε σχολικής μονάδας, τόσο από τη μεριά των γονιών των μαθητών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, όσο και των ίδιων των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου.
Σε περιπτώσεις που μια σχολική μονάδα σημειώνει πολύ περιορισμένη ζήτηση, δεν είναι δηλαδή ελκυστική, αναζητούνται συλλογικά τα αίτια που προκαλούν αυτή την κατάσταση και ακολούθως προσδιορίζονται οι τρόποι αντιμετώπισης και υπέρβασής της.
ΣΤ. Καλλιτεχνική Παιδεία: Θέατρο - Βιβλίο
Είναι αυτονόητο ότι ένα τέτοιο σχολείο δεν παρέχει στον μαθητή στείρα γνώση μέσα από μια λογική υπερεξειδίκευσης και άσκοπης συσσώρευσης πληροφοριών με μοναδικό αντάλλαγμα μια καλή θέση εργασίας.
Αντιθέτως, αντιλαμβάνεται την εκπαίδευση ως το σύνολο των εφοδίων που οφείλει να παρέχει στους νέους ανθρώπους, ώστε να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι ως ολοκληρωμένες και αυτόφωτες προσωπικότητες, ως ενεργοί, απαιτητικοί και άξιοι πολίτες, που ορίζουν οι ίδιοι τη μοίρα της κοινωνίας που συγκροτούν.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η στοχευμένη και μελετημένη ενίσχυση της λεγόμενης καλλιτεχνικής Παιδείας για όλους τους μαθητές και η επιδίωξη μέσα από αντίστοιχες εκπαιδευτικές δράσεις της στενότερης επαφής των μαθητών κάθε βαθμίδας με τους ανεξάντλητους ελληνικούς και παγκόσμιους θησαυρούς του θεάτρου, του βιβλίου, της μουσικής, της τέχνης και του πνεύματος ευρύτερα θα πρέπει να θεωρείται «εκ των ων ουκ άνευ».
Στόχος το σύγχρονο σχολείο να εκπαιδεύει στη συμμετοχική - συλλογική δημιουργία καλλιτεχνικών σχεδίων εργασίας (project) σε κάθε τάξη, στη χώρα που γέννησε το θέατρο, ως προέκταση της συμμετοχικής δημοκρατίας. Έτσι ο μαθητής εκπαιδεύεται σταδιακά να γίνει πολίτης - πρωταγωνιστής και όχι αδιάφορος πολίτης-παρατηρητής.

 Ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης είναι δημοσιογράφος - φιλόλογος, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης 

ΠΗΓΗ

 
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Οι θέσεις μας για την Παιδεία, αποτελούν προϊόν συνεργασίας της νεολαίας και της ομάδας εκπαιδευτικών του Κινήματος Δεν Πληρώνω.

Όταν μία κυβέρνηση που αποτελεί μαριονέτα της Τρόικας και των μεγαλοτραπεζιτών εξαγγέλλει «αλλαγές», «καινοτόμα προγράμματα», «μεταρρυθμίσεις» κι «εκσυγχρονισμό» στην Παιδεία, πιάνουμε όλοι το υπονοούμενο. Πίσω από τις μεγαλόστομες αυτές εκφράσεις, κρύβεται ένα μέλλον ανεργίας, ανέχειας και κοινωνικής εξαθλίωσης. Ένα μέλλον, δίχως μέλλον.
Μετά το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στην Παιδεία, το αυτονόητο δικαίωμα όλων μας για δημόσια δωρεάν παιδεία καθίσταται πλέον ένα όνειρο απατηλό. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεθοδευμένη προσπάθεια να μετατραπεί το δημόσιο σχολείο σε επιχείρηση. Ο γονιός πλέον, καλείται να βάλει ολοένα και πιο βαθιά το χέρι στην ήδη άδεια του τσέπη για να καλύψει τις ανάγκες του μαθητή, ακόμα και τα στοιχειώδη έξοδα του σχολείου (πετρέλαιο, φωτοτυπίες, χαρτί). Αξιοσημείωτο είναι ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση έχουν φτάσει στο χαμηλότερο ποσοστό στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.
Πιο αναλυτικά:
• Τα βιβλία αργούν να διανεμηθούν στα σχολεία και πολλές φορές το μάθημα γίνεται με φωτοτυπίες τις οποίες πληρώνουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι δάσκαλοι!!!
• Πολλά παιδιά μένουν εκτός του δημοσίου νηπιαγωγείου με το πρόσχημα ότι «δεν υπάρχουν θέσεις».
• Υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας και ελλείψεις προσωπικού κάθε Σεπτέμβρη.
• Ολοένα και μικρότερος είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που διορίζονται ενώ η κυβέρνηση  και η τρόικα σχεδιάζουν απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

• Εκπαιδευτικοί σέρνονται σε ΕΔΕ και απειλούνται με απόλυση για τις πολιτικές τους πεποιθήσεις και την συνδικαλιστική τους δράση.

• Οι προληπτικές επιστρατεύσεις των εκπαιδευτικών που θέλουν να απεργήσουν, προκειμένου να αγωνιστούν για τα κεκτημένα δικαιώματά τους, καταδεικνύουν τον πλήρη εκφασισμό της πολιτικής ηγεσίας και την ανάγκη για συνολικό ξεσηκωμό όλης της κοινωνίας που πλήττεται.

• Οι συγχωνεύσεις (κλείσιμο) των σχολείων οδηγούν στην ραγδαία  αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
• Η άτυπη κατάργηση των τάξεων υποδοχής για τους αλλοδαπούς μαθητές οδηγεί στην αύξηση των φαινομένων απομόνωσης, αποκλεισμού, ρατσισμού και μισαλλοδοξίας.
• Η πλήρης απαξίωση του ολοήμερου σχολείου συντελεί στη μετατροπή του σε “παρκινγκ” παιδιών.
Στη συνέχεια, ο μαθητής, εφόσον εισαχθεί, μετά κόπων και βασάνων, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το τοπίο που συναντά χειροτερεύει. Είναι η κατάσταση που επιβάλλεται με το νέο νόμο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και με τον οποίο έρχονται αντιμέτωποι οι σπουδαστές.
Στα ΑΕΙ-ΤΕΙ γίνεται η απόπειρα δημιουργίας ενός «υπερφοιτητή». Πιο αναλυτικά, θα πάψει να υπάρχει το Διοικητικό Συμβούλιο όπως είναι γνωστό μέχρι σήμερα. Πλέον, η κάθε παράταξη, θα προτείνει έναν φοιτητή-σπουδαστή για τη διενέργεια εκλογών. Μέσα από αυτές, θα προκύπτει μονάχα ένα άτομο που θα εκπροσωπεί τους φοιτητές στο ΔΣ. Ως αποτέλεσμα, το φοιτητικό κίνημα φιμώνεται και οι συνελεύσεις μπαίνουν στην παρανομία.
Εκτός των άλλων, ο νέος νόμος-έκτρωμα, εξισώνει το πτυχίο των ΑΕΙ-ΤΕΙ με το αντίστοιχο των ΙΕΚ. Ο λόγος για τον οποίον γίνεται αυτό, είναι η προσπάθεια εξίσωσης της δημόσιας με την ιδιωτική εκπαίδευση. Παράλληλα, κόβονται οι επιχορηγήσεις στα Ιδρύματα, καθιστώντας έτσι σχεδόν αναγκαία την ύπαρξη «χορηγών». Επιχειρήσεις θα αναλαμβάνουν την συντήρηση και τα λοιπά έξοδα του ιδρύματος με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση των φοιτητών-σπουδαστών με κάθε δυνατό τρόπο. Επίσης, καθώς κόβονται οι επιχορηγήσεις, οι σπουδαστές, υποχρεώνονται πλέον να αγοράζουν με προσωπικά τους έξοδα τα συγγράμματα.
Αποκορύφωμα των νέων, απαξιωτικών για τη Δημόσια Παιδεία μεταρρυθμίσεων, είναι η κατάργηση του ασύλου. Με την κατάργηση αυτή, αφαιρείται η ελεύθερη διακίνηση ιδεών, απόψεων, ιδανικών. Πρόκειται για ένα κεκτημένο «αγαθό» που για την απόκτηση του, φοιτητές και μαθητές θυσιάστηκαν ακόμη και κάτω από τον δικτατορικό ζυγό. Η κατάργηση αυτή επιβεβαιώνει την έναρξη μίας νέας και ακόμη πιο βάρβαρης περιόδου καταπίεσης και εξαθλίωσης. Μέσα σε αυτήν την κατάσταση καλούμαστε πλέον εμείς οι νέοι, να αποτελέσουμε την εμπροσθοφυλακή ώστε να ανατρέψουμε την κοινωνία της εκμετάλλευσης, δημιουργώντας μια νέα κοινωνία με κέντρο τον άνθρωπο.
Ως Επιτροπές Αγώνα Δεν Πληρώνω παλεύουμε για:
• ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΕΟ, ΕΛΛΗΝΑ ‘Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ.
• ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ ΜΑΖΙ.
• ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΟΠΟΥ Ο ΛΑΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΓΙΑ ΖΩΗ
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥΣ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ
ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ

Σχέδιο Αθηνά, η χαριστική βολή στη Δημόσια Παιδεία.
από τη Νεολαία του Κινήματος Δεν Πληρώνω 

Την ώρα που η κυβέρνηση εξαπολύει ολοκληρωτική επίθεση ενάντια στα λαϊκά δικαιώματα και προσπαθεί να διαλύσει και το τελευταίο ψήγμα κοινωνικού κράτους, τα πυρά της δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανέπαφο το κοινωνικό αγαθό της Δημόσιας Παιδείας. Το νέο σχέδιο αποσύνθεσης της Δημόσιας Παιδείας ονομάζεται «σχέδιο Αθηνά». 
Το «σοφό» αυτό σχέδιο (όπως μαρτυρά και το όνομά του) αφορά κατ’αρχήν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και έχει σαφή στόχο την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρόικας και των πιστωτών. Μέσω αυτού του σχεδίου η κυβέρνηση επιδιώκει την κατάργηση-συγχώνευση σχολών με στόχο την περιστολή των δημοσίων δαπανών και την εξοικονόμηση πόρων για την αποπληρωμή των τραπεζιτών-τοκογλύφων. Πιο συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας προχώρα σε 94 απορροφήσεις σχολών και τμημάτων σε όλη την Ελλάδα. Κλείνει Ιδρύματα σε μικρές πόλεις της επαρχίας κρίνοντας τα ως «μη βιώσιμα» με αποτέλεσμα να οδηγεί τις τοπικές κοινωνίες σε παιδαγωγικό, πολιτιστικό αλλά και οικονομικό μαρασμό. 
Σε δεύτερη φάση το σχέδιο Αθηνά πρόκειται να πλήξει και τις κατώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Εκατοντάδες σχολεία στην Ελλάδα θα οδηγηθούν σε κλείσιμο, χιλιάδες εργαζόμενοι σε αυτά θα δουν την πόρτα της εξόδου και η ποιότη
τα διδασκαλίας θα πέσει κατακόρυφα καθώς το μάθημα πρόκειται να γίνεται σε αίθουσες όπου θα στοιβάζονται 40 και πλέον μαθητές.
Όταν η διάλυση βαφτίζεται «αναδιάρθρωση». 
Ο όρος αναδιάρθρωση αποτελεί μια λέξη–καραμέλα που χρησιμοποίησαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις προκειμένου να μασκαρέψουν τις προωθούμενες καταργήσεις και συγχωνεύσεις Δήμων, ΟΤΑ, ΔΕΚΟ, νοσοκομείων και λοιπών δημοσίων υπηρεσιών και τις χιλιάδες απολύσεις που αυτές επέφεραν. Ακριβώς το ίδιο θέλουν να κάνουν και με τις σχολές, δημιουργώντας ένα καθεστώς διάλυσης και απόλυτης απαξίωσης της Δημόσιας Παιδείας. 
Η αποκαλούμενη «αναδιάρθρωση» που προωθείται μέσω του σχεδίου Αθηνά προβλέπει μεταξύ άλλων και την συγχώνευση-κατάργηση τμημάτων με αποτέλεσμα τη βίαιη μετακίνηση-απομάκρυνση φοιτητών και καθηγητών. Επίσης προβλέπεται και η εξίσωση των πτυχίων των Δημόσιων σχολών με αυτά των Ιδιωτικών. Το τελευταίο σημαίνει ότι τα υποβαθμισμένα πλέον Δημόσια Ιδρύματα θα έχουν να ανταγωνιστούν τα πιο εύρωστα Ιδιωτικά δημιουργώντας σπουδαστές δύο ταχυτήτων. Οι ελάχιστοι έχοντες θα απολαμβάνουν εκπαίδευση υψηλότερου επιπέδου ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των φτωχοποιημένων φοιτητών άμα καταφέρει να σπουδάζει θα καλείται να συμβιβαστεί με μία εκπαίδευση χαμηλότατου επιπέδου. 
Το ενθαρρυντικό είναι ότι σε όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα στις περιοχές όπου προβλέπεται να κλείσουν σχολές αρχίζουν να ξεπηδούν οι πρώτες εστίες αντίστασης. Η σημαία της αντίστασης ενάντια στο σχέδιο Αθηνά κυματίζει πλέον ζωηρά από την Θεσσαλονίκη εως την Πάτρα και από την Κρήτη μέχρι την Κεφαλλονιά. 
Το Κίνημα Δεν Πληρώνω και ιδιαίτερα η νεολαία του κινήματος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του φοιτητικού κινήματος και παλεύει καθημερινά για δημόσια και δωρεάν παιδεία υψηλού επιπέδου. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε τις διαδηλώσεις των φοιτητών σε όλη την Ελλάδα. Η προσπάθειά τους να δημιουργήσουν μία νεολαία ανεκπαίδευτη και άρα εύκολα χειραγωγήσιμη, προκειμένου να περνούν ανεμπόδιστοι τις αντιλαϊκές πολιτικές τους δε θα περάσει. 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ: 
• ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΤΜΗΜΑ 
• ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ «ΑΘΗΝΑ» 
• ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ 
• ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
  • Blogroll

  • Blog Archive