Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

"Spread it like wildfire", she said...

Posted by ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΡΑΤΣΙΩΤΗ Παρασκευή, Ιουλίου 28, 2017
SCROLL DOWN FOR ENGLISH

«Φορούσα αυτά τα ρούχα σήμερα όταν πήγα σε ένα σούπερ μάρκετ κι έκανα ένα μωρό να χαμογελάσει. Φορούσα αυτά τα ρούχα σήμερα όταν γέλασα δυνατά και τραγούδησα στο αυτοκίνητο με την οικογένειά μου και γέμισα το σώμα μου με φαγητό για να είναι υγιές.

Φορούσα αυτά τα ρούχα σήμερα όταν πήγα σε ένα σούπερ μάρκετ και άκουσα μια γυναίκα να λέει στη νεαρή κόρη της (η οποία με έδειχνε και γελούσε) πως...
θα πάθω αυτό που μου αξίζει. Φορούσα αυτά τα ρούχα σήμερα όταν μια γυναίκα είπε σε έναν άντρα πως προκαλούσα το λάθος είδος προσοχής και πως προκαλούσα κάποιον να μου την πέσει. Φορούσα αυτά τα ρούχα σήμερα όταν ο ίδιος άντρας κοιτούσε με λαγνεία και συμφώνησε με την γυναίκα που του μιλούσε, λέγοντας πως, ναι, όντως προκαλούσα να μου επιτεθεί κάποιος.

Δεν φορούσα αυτά τα ρούχα όταν με βίασαν. Φορούσα μια XXL μπλούζα με κουκούλα και μια φόρμα της μαμάς μου, πράγμα που σοκάρισε τη φίλη μου που της εκμυστηρεύτηκα τι μου συνέβη και η οποία με ρώτησε αυτό που είχε μάθει πως έπρεπε να ρωτήσει: «Τι φορούσες;».

Αισθάνομαι πραγματικά πολύ άσχημα για το κοριτσάκι στο σούπερ μάρκετ που η μαμά της της μάθαινε πως της αξίζει να της επιτεθούν αν φοράει ρούχα που την κάνουν να αισθάνονται άνετα για τη θερμοκρασία έξω -που ήταν άνω των 30 βαθμών. Αν φοράει ρούχα που να βολεύουν κάποιον τραυματισμό, όπως ο δικός μου για τον οποίον έπρεπε να φοράω νάρθηκα και μια μπότα που δεν μου επέτρεπε να φορέσω μακρύ παντελόνι. Ή και για το ίδιο της το σώμα που είναι δικό της και μπορεί να βάζει πάνω του ό,τι γουστάρει.
Αισθάνομαι άσχημα και για τον άντρα που με κοίταζε από πάνω μέχρι κάτω σαν να ήμουν μπριζόλα σε προσφορά και ήθελε να με αγοράσει -και που μετά μπορούσε να μιλήσει σε μια άγνωστη για τη βίαιη επίθεση που μου άξιζε. Αισθάνομαι άσχημα και για τη γυναίκα με τα υπέροχα μαλλιά που αισθάνεται πως είναι οκ να εκφράζεται έτσι αλλά που μου απαγορεύει να εκφραστώ εγώ.

Το καλοκαίρι είναι εδώ. Έξω κάνει ζέστη. Έχω έναν τραυματισμένο αστράγαλο κι έναν σφιχτό νάρθηκα που πρέπει να φοράω στο ένα πόδι. Δεν θα ντυθώ άβολα για να προστατεύσω αγνώστους που τόσο εύκολα προσβάλλονται από ένα κομμάτι δέρμα που κάθονται και κάνουν εικασίες για τον επόμενο βιασμό μου.

Σταμάτα να ενισχύεις το slut shaming και μέσα από αυτό την κουλτούρα του βιασμού. Σταμάτα να ενισχύεις το slut shaming και μέσα από αυτό μια κουλτούρα ανασφάλειας, ντροπής και κακής εικόνας του σώματος που μπορεί να προκαλέσουν πολύ σκοτεινά προβλήματα που είναι δύσκολο να ξεπεραστούν.

Το σώμα μου είναι δικό μου και το αγαπώ. Είναι το σπίτι μου και ζω μέσα του, με το οποίο κάποια μέρα μπορεί να κάνω μια οικογένεια, με το οποίο τρέχω και χορεύω, το οποίο κρατάει τα δυνατά πνευμόνια που χρησιμοποιώ για να τραγουδάω. Αρνούμαι να ντρέπομαι για το σώμα μου για κανέναν λόγο. Ειδικά αν ο λόγος είναι αυτή η κουλτούρα που θεοποιεί το σεξ και τιμωρεί όσες το κάνουν, που προωθεί το να είσαι σέξι αλλά κυρήττει πως όταν τα κορίτσια είναι σέξι προκαλούν επιθέσεις, η κουλτούρα που έχει μάθει στους ανθρώπους πως το στομάχι μου είναι αμαρτία.

Σας παρακαλώ να σκεφτείτε πολύ καλά αυτό το καλοκαίρι πριν πείτε οτιδήποτε σε οποιαδήποτε σχετικά με το τι ρούχα έχει επιλέξει να φορέσει. Σκεφτείτε ξανά πριν πείτε πως ένα κορίτσι αξίζει να το βιάσουν επειδή φοράει σορτς. Σταματήστε τις σκέψεις αυτές. Παρακαλώ να είστε ευγενικοί και απαλοί και γεμάτοι αγάπη, ξοδέψτε τον χρόνο σας σε πραγματικά προβλήματα. Τα πόδια μου και το στομάχι μου δεν είναι πραγματικά προβλήματα.»

Μεταφρασμένο. Πρωτοδημοσιεύτηκε στη facebook σελίδα UniteWomen.org μετά από σχετική επιθυμία της γράφουσας.

"Spread it like wildfire". είπε.






ENGLISH

She said "spread it like wildfire". So we are and hope you do too.
I was wearing this outfit today to a grocery store when I made a baby smile. I was wearing this outfit today when I threw my head back and laughed, when I sang in the car with my family, when I filled it with yummy food to keep it healthy.
I was wearing this outfit today to a grocery store when I overheard a woman telling her young daughter who was pointing and laughing that I would get what’s coming to me. I was wearing this outfit today when a woman told a man that it was the wrong kind of attention and that I was asking for someone to get me. I was wearing this outfit today when the same man stared at my body longingly and then agreed with the woman that I was asking for an attack.
I was not wearing this outfit when I was raped. I was wearing a size XXL hoodie and a pair of my mom’s sweatpants, much to the shock of the friend I told after, who asked what she’d been taught to ask: “What were you wearing?”. I feel so terrible for the little girl whose mother was teaching her at the grocery store that she deserved to be assaulted if she dressed comfortably for the weather, which was climbing above 80 degrees, or for an injury, which called for a brace and a boot that doesn’t allow room for long pants, or for her body, because it’s hers and she can put on it what she damn well pleases. I feel terrible for the man who will look me up and down as though I was a 5 for $20 steak deal he might purchase and will immediately after speak to a presumable stranger about the violent fate I deserved. I feel terrible for the woman with fabulous hair who feels she can express herself but refuses to let me do the same.
Summer is coming up. It’s hot outside. I have an injured ankle, and a tight boot and brace to wear on one leg. I will not dress uncomfortably to protect complete strangers who are so offended by an expanse of skin that they console themselves by predicting my next rape.
Stop perpetuating slut-shaming and thus perpetuating a culture of excused rape. Stop perpetuating slut-shaming and thus perpetuating a culture of insecurity, inherent shame, and body image distortion which can cause an innumerable amount of incredibly dark issues nearly impossible to overcome.
My body is mine, and I love it. It is the house I live in, with which I will someday create a family, with which I run and dance and hold the strong lungs I use to sing. I refuse to be ashamed of it for any reason, especially the reason being that this culture which glorifies sex and punishes those who have it, which encourages being sexy and then preaches that sexy girls ask for attack, has taught its people that my stomach is a sin.
Please think twice this summer before you choose to say anything at all to or about anyone who wears something they choose to wear. Please think twice before you say that a girl deserves to be raped for wearing shorts. Please try and catch yourself when you think things like that. Please be courteous and gentle and loving, and spend your effort tackling real problems. My stomach and legs are not a real problem.
This. Spread this like wild fire.








Διαβάστε ακόμη


IT'S (STILL) A MAN'S WORLD









  • Blogroll

  • Blog Archive