Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

Συνεχίζεται και σήμερα Παρασκευή από ειδικά σκάφη, ιδιωτικά και του Λιμενικού, ο καθαρισμός των παράκτιων περιοχών σε Σαλαμίνα, Πειραιά και Γλυφάδα όπου έχει παρατηρηθεί διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση, μετά τη...
βύθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ νοτιοδυτικά της Αταλάντης. Στη διάθεση του Λιμενικού βρίσκονται από την Πέμπτη μέσα και προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού. Την απόφαση έλαβε, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η επιχείρηση απορρύπανσης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 25 ημέρες και τότε θα αναλάβει το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ, το οποίο σε όλες τις περιοχές όπου υπήρξε απορρύπανση πετρελαιοειδών μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου θα πάρει δείγματα για να πιστοποιήσει την ασφάλεια και την καθαρότητα των ακτών και της θάλασσας. Ακολούθως αναμένεται να υπογραφεί συμφωνητικό καλής συνεργασίας μεταξύ του λιμεναρχείου των δημάρχων των περιοχών και της εταιρείας απορρύπανσης που έχει αναλάβει την επιχείρηση.

Να αποφευχθεί η κολύμβηση και η έκθεση σε περιοχές που έχουν μολυνθεί από την πετρελαιοκηλίδα, συνιστά το ΚΕΕΛΠΝΟ με ανακοίνωση του. Συγκεκριμένα αναφέρει πως κλιμάκιο του Κέντρου πραγματοποίησε αυτοψία στις παράκτιες περιοχές της Πειραϊκής, του Παλαιού Φαλήρου, της Γλυφάδας και της Βούλας, για να αξιολογήσει το πρόβλημα της ρύπανσης που έχει προκληθεί και να διερευνήσει τις πιθανές επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία.

«Συνιστάται από το κλιμάκιο, σε πρώτο χρόνο, η αποφυγή της κολύμβησης και η έκθεση σε περιοχές με ρύπανση», καταλήγει η σύντομη ανακοίνωση.


-Η διαδικασία για την απάντληση των καυσίμων του πλοίου είναι σε εξέλιξη-

Το πράσινο φως από την ασφαλιστική εταιρεία, προκειμένου να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων έχει πάρει ιδιωτική εταιρεία. Σημειώνεται ότι στο σημείο του ναυαγίου υπάρχει σκάφος στο οποίο θα φορτωθούν τα καύσιμα του ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ, ενώ ειδικοί επί του θέματος σημειώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πρόκειται για διαδικασία στην οποία απαιτείται μεγάλη προσοχή, καθώς ένα λάθος μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα. Το πλοίο αναμένεται να τρυπηθεί από την κάτω και την πάνω πλευρά με ειδικά αντιεκρηκτικά εργαλεία, αφού πρόκειται για καύσιμα. Στη συνέχεια, από τη μία πλευρά με σωλήνα θα περνάει με πίεση ζεστό νερό και από την άλλη θα απαντλούνται τα καύσιμα, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κενό αέρα στις δεξαμενές και προκληθεί σύνθλιψη. Η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων αναμένεται να διαρκέσει περίπου 20 με 25 ημέρες.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι έχουν δοθεί εντολές προς τις εταιρείες απορρύπανσης να καταβάλουν εντατικές προσπάθειες, προκειμένου να περιοριστεί η ρύπανση. Χαρακτηρίζει, δε, το συμβάν «τραγικό» και σημειώνει και ότι «δεν συγχωρείται η εκμετάλλευσή του από κανέναν».

«Οι δηλώσεις διαφόρων "ειδικών και μη" περί των δήθεν αιτιών του ναυαγίου παραπληροφορούν το κοινό και δημιουργούν εντυπώσεις που δεν βοηθούν ούτε στο έργο της απορρύπανσης, ούτε στη διαλεύκανση της αλήθειας, που πρώτοι εμείς επιθυμούμε να αποκαλυφθεί αφού η οικονομική καταστροφή της εταιρείας μας εκ του συμβάντος είναι ανυπολόγιστη» αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: «Η πλοιοκτήτρια εταιρεία προς υπεράσπιση τουλάχιστον των εργαζομένων της, επαναλαμβάνει ότι το πλοίο είχε τα πιστοποιητικά του εν ισχύ και καμία καταγγελία δεν έγινε ποτέ από κανέναν ναυτικό σχετικά με την αξιοπλοΐα του δεξαμενόπλοιου».

Εξάλλου, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία που εδρεύει η πλοιοκτήτρια εταιρεία στο Πέραμα, διοργανώνει στις 12.30 η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

«Στόχος μας με αυτή και άλλες αγωνιστικές δράσεις, που θα κλιμακωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, είναι να αναδείξουμε τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την πρωτοφανή οικολογική ζημιά που προκάλεσε στο θαλάσσιο περιβάλλον αλλά και την ανάγκη να παρθούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα ώστε να μην θρηνήσουμε μία νέα καταστροφή», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ.


-Για την παράταση στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου-

Οι παρατάσεις στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των πλοίων δεν είναι μία διαδικασία που γίνεται στον αέρα, αλλά υπάρχει έλεγχος σε όλους τους τομείς του σκάφους από κλιμάκιο της επιθεώρησης, προκειμένου να μπορεί δοθεί άδεια πλου, τόνιζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανώτερος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος και προσθέτει ότι πρόκεται για συνήθη διαδικασία που ακολουθείται για όλα τα πλοία, όταν οι εταιρείες για κάποιον λόγο δεν έχουν προλάβει να προχωρήσουν σε δεξαμενισμό του σκάφους. Γι αυτόν τον λόγο το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ονομάζεται «πρωτόκολλο γενικής επιθεώρησης» και πριν δοθεί θα πρέπει να έχει διενεργηθεί στο πλοίο έλεγχος σε μηχανές, μηχανήματα, μέσα επικοινωνίας, ναυτιλιακά όργανα και βιβλία, πλοϊκά φώτα και σήματα, μέσα εκπομπής ηχητικών σημάτων, σήματα κινδύνου με φώτα, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα, χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος. Όλα θα πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των κανονισμών. Σύμφωνα με το έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας που δόθηκε χθες στους δημοσιογράφους, το πιστοποιητικό είχε λήξει στις 27 Ιουλίου και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες, δηλαδή έως τις 27 Σεπτεμβρίου.












ΠΗΓΗ


  • Blogroll

  • Blog Archive