Με... συμψηφισμό ληξιπρόθεσμων χρεών της επιχειρεί στην ουσία η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ...
να αγοράσει την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), την εταιρεία που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις τροχαίου υλικού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι Ιταλοί έχουν υποβάλει τη μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία αναμένεται να γίνει γνωστή σήμερα.
Πληροφορίες από διάφορες πηγές εκτιμούν ότι το τίμημα διαμορφώνεται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ, όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη χρωστά στην εταιρεία πάνω από 14 εκατ. ευρώ, ενώ πολλαπλάσια είναι η αξία των ανταλλακτικών που υπάρχουν στις αποθήκες της ΕΕΣΣΤΥ και θα περιέλθουν στον αγοραστή!
Οι αρνητικές για το Δημόσιο εξελίξεις, που είχαν αναδειχθεί από την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, επιβεβαιώνονται από επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ Γιώργου Αναγνωστόπουλου, με ημερομηνία 28/2/2018, προς τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που κοινοποιείται προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το συσσωρευμένο χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχεται σε 12,095 εκατ. ευρώ και αφορά ήδη εκτελεσθείσες εργασίες συντήρησης από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, που η εταιρεία πέρασε στην ευθύνη της Ferrovie, της κρατικής εταιρείας των ιταλικών σιδηρόδρομων, έως το τέλος της περασμένης χρονιάς.
Το ποσό, το οποίο προκύπτει από τα προβλεπόμενα στη σύμβαση που ισχύει μεταξύ των δύο εταιρειών, έχει ήδη φθάσει στα 14,734 εκατ. ευρώ λόγω των νέων εργασιών που έχουν γίνει έως το τέλος του Φεβρουαρίου και ανέρχονται σε 2,196 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται οι τόκοι υπερημερίας. Μετά την προειδοποιητική επιστολή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέβαλε στις 2 Μαρτίου 3 εκατ. ευρώ.
Υγιής εταιρεία η ΕΕΣΣΤΥ
Η ΕΕΣΣΤΥ, γνωστότερη ως Rosco, ιδρύθηκε το 2013 και έως σήμερα δεν έχει λάβει ούτε δάνειο ούτε κρατικές επιδοτήσεις.
Την περασμένη χρονιά εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 31,3% σε σχέση με το 2016, ενώ πρώτη φορά από την ίδρυσή της κατέγραψε θετικό μικτό αποτέλεσμα ύψους 5,2 εκατ. ευρώ και υπέρβαση του στόχου για το ισοζύγιο προϋπολογισμού κατά 77,9%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις αποθήκες της ΕΕΣΣΤΥ υπάρχει επίσης ένα μεγάλο μέρος ανταλλακτικών που είχαν αγοραστεί πριν από καιρό και για τα οποία το Δημόσιο είχε καταβάλει 33 εκατ. ευρώ.
Με βάση τη σύμβαση με το Δημόσιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για να εξυπηρετεί τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, αλλά έως τώρα δεν καλύπτει ούτε τις βασικές υποχρεώσεις της για το σύνολο του δικτύου.
Ακόμη και στη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα εκτελούνται 12 δρομολόγια σε κάθε κατεύθυνση, ενώ προβλέπονται 18 την ημέρα.
Στη διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι γίνεται μόνο μία σύνδεση την ημέρα, αντί για δύο προβλεπόμενες, όσες και στην Οινόη, όπου δεν υπάρχει εξυπηρέτηση.
Το τελευταίο διάστημα καλύφθηκε η υποχρέωση για δύο δρομολόγια την ημέρα στη διαδρομή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
efsyn
να αγοράσει την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), την εταιρεία που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις τροχαίου υλικού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι Ιταλοί έχουν υποβάλει τη μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία αναμένεται να γίνει γνωστή σήμερα.
Πληροφορίες από διάφορες πηγές εκτιμούν ότι το τίμημα διαμορφώνεται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ, όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη χρωστά στην εταιρεία πάνω από 14 εκατ. ευρώ, ενώ πολλαπλάσια είναι η αξία των ανταλλακτικών που υπάρχουν στις αποθήκες της ΕΕΣΣΤΥ και θα περιέλθουν στον αγοραστή!
Οι αρνητικές για το Δημόσιο εξελίξεις, που είχαν αναδειχθεί από την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, επιβεβαιώνονται από επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ Γιώργου Αναγνωστόπουλου, με ημερομηνία 28/2/2018, προς τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που κοινοποιείται προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το συσσωρευμένο χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχεται σε 12,095 εκατ. ευρώ και αφορά ήδη εκτελεσθείσες εργασίες συντήρησης από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, που η εταιρεία πέρασε στην ευθύνη της Ferrovie, της κρατικής εταιρείας των ιταλικών σιδηρόδρομων, έως το τέλος της περασμένης χρονιάς.
Το ποσό, το οποίο προκύπτει από τα προβλεπόμενα στη σύμβαση που ισχύει μεταξύ των δύο εταιρειών, έχει ήδη φθάσει στα 14,734 εκατ. ευρώ λόγω των νέων εργασιών που έχουν γίνει έως το τέλος του Φεβρουαρίου και ανέρχονται σε 2,196 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται οι τόκοι υπερημερίας. Μετά την προειδοποιητική επιστολή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέβαλε στις 2 Μαρτίου 3 εκατ. ευρώ.
Υγιής εταιρεία η ΕΕΣΣΤΥ
Η ΕΕΣΣΤΥ, γνωστότερη ως Rosco, ιδρύθηκε το 2013 και έως σήμερα δεν έχει λάβει ούτε δάνειο ούτε κρατικές επιδοτήσεις.
Την περασμένη χρονιά εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 31,3% σε σχέση με το 2016, ενώ πρώτη φορά από την ίδρυσή της κατέγραψε θετικό μικτό αποτέλεσμα ύψους 5,2 εκατ. ευρώ και υπέρβαση του στόχου για το ισοζύγιο προϋπολογισμού κατά 77,9%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις αποθήκες της ΕΕΣΣΤΥ υπάρχει επίσης ένα μεγάλο μέρος ανταλλακτικών που είχαν αγοραστεί πριν από καιρό και για τα οποία το Δημόσιο είχε καταβάλει 33 εκατ. ευρώ.
Με βάση τη σύμβαση με το Δημόσιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για να εξυπηρετεί τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, αλλά έως τώρα δεν καλύπτει ούτε τις βασικές υποχρεώσεις της για το σύνολο του δικτύου.
Ακόμη και στη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα εκτελούνται 12 δρομολόγια σε κάθε κατεύθυνση, ενώ προβλέπονται 18 την ημέρα.
Στη διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι γίνεται μόνο μία σύνδεση την ημέρα, αντί για δύο προβλεπόμενες, όσες και στην Οινόη, όπου δεν υπάρχει εξυπηρέτηση.
Το τελευταίο διάστημα καλύφθηκε η υποχρέωση για δύο δρομολόγια την ημέρα στη διαδρομή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
efsyn