Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

39,8 εκατ. ευρώ για τις σήραγγες του αυτοκινητόδρομου Αιγαίον ΑΕ - "Χαλάρωσαν" τους όρους για να απολαύσουν καλύτερα το φαγοπότι με τα δικά μας χρήματα.Τα παίρνουν απο τους συνταξιούχους, τους μισθωτούς και τα επιδόματα ανεργίας και κάνουν τα γλέντια τους με τους μεγαλοεργολάβους.... Και τα ακριβοπληρώνουμε από τις τσέπες μας και θα πληρώνουμε και πανάκριβα διόδια Διαβάστε το σχετικό άρθρο. Στόχος του υπουργείου Υποδομών η άμεση επανεκκίνηση των έργων σε Τέμπη και Πλαταμώνα Του Γιωργου Λιαλιου Καθημερινη Την καταβολή 39,8 εκατομμυρίων ευρώ στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, προκειμένου να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών. Τα χρήματα θα δοθούν με τη «χαλάρωση» των όρων που είχαν τεθεί στο πλαίσιο μιας συμπληρωματικής σύμβασης για τις σήραγγες, όροι που συνδέονταν με την πρόοδο του έργου και δεν είχαν επιτευχθεί. Στόχος είναι οι δύο σήραγγες των Τεμπών να δοθούν νωρίτερα στην κυκλοφορία από τη σήραγγα του Πλαταμώνα. Η απόφαση του απερχόμενου υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη, η οποία ελήφθη τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές, είχε ουσιαστικά προαναγγελθεί ένα μήνα νωρίτερα (βλ. «Κ» 24 Απριλίου). Τροποποίηση απόφασης Ως όχημα για την καταβολή των χρημάτων επελέγη η τροποποίηση μιας απόφασης του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, με την οποία προστέθηκε στις σήραγγες λωρίδα έκτακτης ανάγκης και... 169 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του έργου! Τα χρήματα αυτά προβλεπόταν ότι θα καταβληθούν σε τέσσερις δόσεις, ανάλογα με την πρόοδο των σηράγγων Τ1 (η μικρή σήραγγα Τεμπών) και Τ3 (σήραγγα Πλαταμώνα). Οι δύο πρώτες δόσεις, 90 εκατ. ευρώ, καταβλήθηκαν το 2010. Η επόμενη δόση, 45 εκατ. ευρώ, θα καταβαλλόταν το 2011, εφόσον είχε ολοκληρωθεί η διάνοιξη και επένδυση των δύο σηράγγων, ενώ η τελευταία, 34 εκατ. ευρώ, το 2012 εφόσον είχαν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες στις σήραγγες. Με την απόφασή του, λοιπόν, ο κ. Βορίδης τροποποίησε τους όρους για την καταβολή της τρίτης δόσης, ως εξής: - Ποσό 32,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί με την ολοκλήρωση ποσοστού 71% (αντί 100%) της διάνοιξης και επένδυσης των σηράγγων Τ1 και Τ3. - Ποσό 3,6 εκατ. ευρώ με την ολοκλήρωση των εργασιών επένδυσης στη σήραγγα Τ2 (τη μεγάλη σήραγγα των Τεμπών). - Ποσό 3,7 εκατ. ευρώ όταν επενδυθεί το πρώτο χιλιόμετρο(!) της σήραγγας Τ3 (Πλαταμώνα). - Τέλος, ποσό 5,2 εκατ. ευρώ με την ολοκλήρωση της επένδυσης στη σήραγγα Τ3. Πόσο σύντομα, λοιπόν, θα καταβληθούν τα ανωτέρω ποσά στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου; Η «Κ» απευθύνθηκε στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και ζήτησε στοιχεία για το πού έχει σταματήσει η κατασκευή των τριών σηράγγων. Σύμφωνα με την κοινοπραξία: - Στην πρώτη σήραγγα των Τεμπών (Τ1), μήκους 2 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών διάνοιξης και εσωτερικής επένδυσης της σήραγγας, τα έργα οδοποιίας - αποχέτευσης βρίσκονται στο 57% και τα ηλεκτρομηχανολογικά στο 25% - Στη δεύτερη σήραγγα των Τεμπών (Τ2), μήκους 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας και το 92% της εσωτερικής επένδυσής της. Τα έργα οδοποιίας - αποχέτευσης βρίσκονται στο 40% και τα ηλεκτρομηχανολογικά στο 15%. - Στη σήραγγα Πλαταμώνα (Τ3), μήκους 3 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί το 80% της διάνοιξής της, το 58% της εσωτερικής της επένδυσης, το 15% των εργασιών οδοποιίας - αποχέτευσης και το 11% των ηλεκτρομηχανολογικών. Είσπραξη των χρημάτων Επομένως, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου μπορεί να εισπράξει άμεσα τα πρώτα 3,7 εκατ. ευρώ, καθώς έχει επενδυθεί περισσότερο από το προαπαιτούμενο ένα τρίτο της σήραγγας. Κατόπιν θα μπορεί να εισπράξει τα 32,5 εκατ. ευρώ, όταν η επένδυση της σήραγγας Τ3 φθάσει από το 58% στο προαπαιτούμενο 71% και τα επόμενα τα 3,6 εκατ. ευρώ όταν ολοκληρώσει το 8% που απομένει για την ολοκλήρωση της εσωτερικής επένδυσης της Τ2. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι οι σήραγγες των Τεμπών να δοθούν πρώτες στην κυκλοφορία (για την παράκαμψη του τμήματος Ευαγγελισμού - Ραψάνης) και η σήραγγα Πλαταμώνα σε επόμενη φάση. Η παράδοση των δύο σηράγγων θα συνοδευτεί βέβαια και από ανάλογη αύξηση των διοδίων.
  • Blogroll

  • Blog Archive