Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Παραβιάζοντας την μπάρα - Καταγγελία ενος συμπολίτη μας

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Πέμπτη, Ιανουαρίου 07, 2010

Πληθος καταγγελίες μας ερχονται καθημερινα, απο συμπολιτες μας που προσχωρουν στην λογικη του αγωνα μας και αρνουνται να πληρωσουν το χαρατσι των διοδιων, σε δρομους που τους εχουμε χιλιοπληρωσει με τα υπερογκα (ιδιως φέτος) τελη κυκλοφοριας,τους φορους, τα διοδια τοσων ετων (απο το 1955) καθως κι απο τον ειδικο φορο στα καυσιμα που προοριζεται για κατασκευη και συντηρηση του οδικου δικτυου.

Παρακατω δημοσιευουμε την καταγγελια ενος νεου συμπολιτη μας που βιωσε την παρακατω εμπειρια . Μας τηλεφωνησε , στα τηλεφωνα του μπλογκ των Επιτροπων Πολιτων και Εργαζομενων και μας εστειλε το παρακατω μεηλ. (τα στοιχεια του ειναι στην διαθεση του μπλογκ μας)

«Το συμβάν έχει ως εξής:

Έφτασα στα διόδια Αθηνών Κορίνθου σήμερα το πρωί περίπου στις 10:30. Μόλις ήρθε η σειρά μου να πληρώσω ακολούθησε ο εξής διάλογος με την υπάλληλο:

Εγώ: Δεν θα πληρώσω, σας παρακαλώ ανοίξτε μου την μπάρα να περάσω

Υπάλ.:Αρνείστε να πληρώσετε διόδια;

Εγώ: Μάλιστα

Υπάλ.: Μισό λεπτό να συμπληρώσετε ενα χαρτί με τα στοιχεία σας και τα στοιχεία του αυτοκινήτου

(Ωστόσο, δεύτερη υπάλληλος εχει διώξει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα πίσω μου και τοποθετεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ένα κώνο. Βρίσκομαι σε αναμονή για κάνα 10λεπτο μεταξύ της μπάρας και του κώνου)

Εγώ: Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να κρατήσετε τα στοιχεία μου, σημείωστε το αριθμό του οχήματος και ανοίξτε μου να φύγω.

Υπάλ.: Θα πρέπει να κρατήσουμε τα στοιχεία σας και αν αρνείστε θα τα συμπληρώσετε με την τροχαία.

Εγώ: Δεν έχετε κανένα δικαίωμα

(Βγαίνω απο το αυτοκίνητο παραμερίζω την μπάρα και περνάω)

Σας καταγγέλω:

-την προκλητικότατη συμπεριφορά της υπαλλήλου, η οποία οχι μόνο δεν έλαβε υπόψιν της οτι δεν δικαιούται να κρατήσει τα στοιχεία μου, αλλά με έκλεισε μεταξύ κώνου και μπάρας

-την κωλυσιεργία της, αντί να πάμε στην άκρη με σκοπό να συμπληρώσω αυτά που ήθελε, καθυστέρησε με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ουρά αυτοκινήτων πίσω μου (τα οποία μάλιστα έδιωξε μετά)

-το οτι η υπάλληλος απείλησε οτι θα φωνάξει την τροχαία αν δεν συμπληρώσω τα στοιχεία μου

Πιστεύω στον αγώνα σας γιαυτό και θα ήταν χαρά μου να βοηθήσω το κίνημά σας με όποιο τρόπο μπορώ. Ασχολούμαι με την πληροφορική, είμαι προγραμματιστής και σχεδιαστής ιστοσελίδων. Εαν θέλετε μπορώ να προωθήσω το κίνημά σας μέσω της προσωπικής μου ιστοσελίδας»

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Ποιους προστατεύει η Ελληνική Αστυνομία ? Tους πολίτες ή τις εταιρειες?

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Τρίτη, Ιανουαρίου 05, 2010
Σε όλες τις κινητοποιήσεις για ελέυθερους δρόμους στα διόδια των Αφιδνων, γίναμε μάρτυρες της παρουσίας κάθε είδους αστυνομικού.Από τροχονόμους μέχρι μπάτσους των ΜΑΤ ,να είναι σε αναμονή μέσα στις κλούβες τους περιμένοντας το σήμα να χτυπήσουν τις λαικές διαδηλώσεις των κατοίκων κατά των διοδίων.
Οι κάτοικοι με αποφασιστικότητα σε προηγούμενη τους κινητοποίηση ,μετά απο απόφαση συνέλευσης ,ξήλωσαν δυναμικά τις μπάρες των διοδίων για να διευκολύνουν την ελέυθερη και δωρεάν διακίνηση των οδηγών και όλων των εργαζομένων .
Στην αμέσως επόμενη κινητοποίηση ,αφου, η εταιρεια που εισπραττει το ληστρικο χαρατσι του αντιτιμου των διοδίων,ξανατοποθετησε τις μπάρες ,η οποία διηρκησε γύρω στις τρεις με τρισημιση ώρες, είδαμε χωρίς καμία εκπληξη, τους μπάτσους μπαστακωμένους μπροστα απο τις μπαρες για ενα ολόκληρο τρίωρο φυλάσσοντας τες από τους διαδηλωτές.( βεβαια αν αποφασιστει οποτεδηποτε απο τους κατοικους να ξηλωθουν οι μπάρες ,οι μπατσοι να μην εχουν αυταπατες πως θα μας εμποδισουν).
Και εδώ τιθεται ενα ερωτημα . Εστω ενας απολυμενος εργατης, που θα κατεβει στο δρομο να αγωνιστει μαζι με τους συναδελφους του για καποιο ζητημα, θα συναντησει μπροστα του ολη την κρατικη καταστολη (μπατσους,ασφαλιτες,χαφιεδοκαμερες) που αυτος συντηρουσε με την εργασια του,πληρωνοντας την στο συνολο της αδρά και με το παραπανω.
Οταν το "αφεντικο" του τον απελυσε , γιατι η αστυνομια δεν πηγε να χτυπησε το αφεντικο του, που τον πεταξε στον δρομο σαν να ειναι καποιο αναλωσιμο ειδος και χτυπαει τον εργατη που μαχεται και αγωνιζεται και που δουλευει για να συντηρει τους καταστολεις του ??
Αυτη ειναι μια απορια και αφορμη για προβληματισμο . Δεν πρεπει να εχουμε αυταπατες : το κρατος ειναι εδω συσσωμο με ολους του τους θεσμους (δικαστηρια,αστυνομια κλπ) για να εξασφαλιζει τα υπερκερδη των εταιρειων ,των μεγαλοβιομηχανων, των κεφαλαιοκρατων.

Πανελλαδικό κίνημα κατά των Διοδίων

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Τρίτη, Ιανουαρίου 05, 2010
Θα τους «αλλάξουν τα φώτα»... Πολίτες από ολόκληρη τη χώρα
οργανώνονται, συγκρούονται μετωπικά, αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια
και απαιτούν να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης των έργων στους
μεγαλοεργολάβους.
Το κίνημα αναπτύσσεται ραγδαία φέρνοντας σε δύσκολη θέση τις ιδιωτικές
εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα διόδια, αφού οι συμβάσεις παραχώρησης
κινδυνεύουν να τιναχτούν, στην πράξη, στον αέρα!
Οι εργολάβοι βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο, αφού στην περίπτωση
που κινηθούν νομικά κατά πολίτη που αρνήθηκε να πληρώσει τα διόδια
φοβούνται ότι θα προκαλέσουν «έκρηξη» αντίδρασης αλλά και εμπλοκή σε
δικαστική διαμάχη με άγνωστη κατάληξη ακόμα και για την ίδια τη
σύμβαση παραχώρησης. Από την άλλη πλευρά, βλέπουν το κίνημα κατά των
διοδίων να γιγαντώνεται και φοβούνται ότι θα βρεθούν απέναντι σε ένα
μεγάλο κύμα αντίδρασης, το οποίο επίσης δεν ξέρουν πώς θα
αντιμετωπίσουν...

Πανάκριβοι κατσικόδρομοι
Το ακτιβισπκό κίνημα άρχισε να αναπτύσσεται σε περιοχές της
Αττικής αλλά και σε όλες τις πόλεις της χώρας, όπου είτε υπάρχουν
σταθμοί διοδίων είτε στήνονται νέοι για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες
των εργολάβων.
Οι πολίτες, δηλαδή, πληρώνουν πανάκριβα κατσικόδρομους, κατ' όνομα
εθνικές οδούς, αφού οι συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το
ελληνικό Δημόσιο με τους εργολάβους προβλέπουν την προκαταβολική
είσπραξη για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος βρίσκεται ακόμα
στα χαρτιά!!!
Το κίνημα κατά των διοδίων απέκτησε πρόσφατα Πανελλαδική
Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από τις
κινήσεις πολιτών που έχουν αναπτυχθεί στην Πάτρα, τη Βόρεια Αττική, τη
Θεσσαλονίκη, την Τραγάνα, την Πιερία, τον Βόλο, το Αγρίνιο και την
Άρτα, καθώς και μέλη των επιτροπών «Ακρίβεια SΤΟΡ» από ολόκληρη τη
χώρα.
Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αφού οι σχέσεις «αγάπης» των
εργολάβων με ορισμένα μέσα ενημέρωσης δεν επιτρέπει την ανάδειξη αυτής
της πανελλαδικής πρωτοβουλίας, πολίτες όλων των ηλικιών συμμετέχουν
δυναμικά με αποκλεισμούς σταθμών διοδίων και με την ανάπτυξη της
«φωνής» τους μέσα από το Διαδίκτυο και τα Blogs - όπως το
http://diodiastop.blogspot.com - που έχουν δημιουργήσει για να μπορούν
να ενημερώνουν τους πολίτες για την πρωτοβουλία τους και τις
κινητοποιήσεις τους.

«Προκλητικό ξεπούλημα»
Στην πρώτη πανελλαδική συγκέντρωση των πολιτών κατά των διοδίων,
που πραγματοποιήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου στον Βόλο, τα μέλη της
Επιτροπής εξέδωσαν ψήφισμα στο οποίο επισημαίνουν: «Δεν πληρώνουμε
διόδια και απαιτούμε να καταργηθούν οι αποικιακού τύπου συμβάσεις
παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων. Συμβάσεις που επιτρέπουν sτην
"παραχωρησιούχο" εταιρεία να τοποθετεί διόδια μετωπικά και πλευρικά
όπου και όσα θέλει, αδιαφορώντας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις
και τα συγκοινωνιακά προβλήματα που δημιουργούνται, καθώς και να
αυξάνει κάθε χρόνο τις τιμές των διοδίων».
Όπως αναφέρουν στο ψήφισμα τους τα μέλη των επιτροπών αγώνα από
όλη την Ελλάδα, «αντιδρούμε γιατί οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της
χώρας μας, που έχουμε χρυσοπληρώσει την εθνική οδό, από τη φορολογία
και από τα πανάκριβα διόδια που τόσα χρόνια πληρώνουμε, καλούμαστε να
πληρώσουμε για έργα που το κράτος είχε και έχει υποχρέωση να
κατασκευάσει και να παρέχει δωρεάν στους πολίτες».
Οι πολίτες μιλούν για «προκλητικό ξεπούλημα των εθνικών μας δρόμων στα
μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα» και επισημαίνουν ότι επιβαρύνεται το
εισόδημα κατοίκων και εργαζομένων που είναι υποχρεωμένοι να
χρησιμοποιήσουν οπωσδήποτε την εθνική οδό για να πάνε στο σπίτι τους
και τη δουλειά τους «καθώς δεν υπάρχουν παράδρομοι. ούτε αστική
συγκοινωνία και κατάλληλο οδικό δίκτυο».
Η πρώτη πανελλαδική κινητοποίηση έγινε λίγες μέρες μετά με αποκλεισμό
όλων των σταθμών των διοδίων και η συνέχεια προβλέπεται ακόμα πιο
δυναμική, αφού οι επιτροπές πολιτών πληθαίνουν καθημερινά σε όσες
περιοχές της Ελλάδας προβλέπεται η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων
είτε μετωπικά είτε πλευρικά των εθνικών οδών, με-το μπαγιόκο. φυσικά,
να πηγαίνει στις τσέπες των εργολάβων.

Διόδια Stop
Τα μέλη της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα
δημιούργησαν και ένα βίντεο 9 λεπτών με τίτλο «Διόδια SΤΟΡ! Δεν
πληρώνουμε σε όλη την Ελλάδα», το οποίο ανήρτησαν στο youtube και με
το οποίο δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί δεν θα πληρώνουν το
αντίτιμο των διοδίων.
Σύμφωνα με το βίντεο, η ακτιβιστική πρωτοβουλία για να επιτύχει
«απαιτεί» να υπάρχει στο αυτοκίνητο συνοδηγός. Ο οδηγός μόλις φτάσει
στον σταθμό των διοδίων ενημερώνει τον/την ταμία ότι δεν προτίθεται να
πληρώσει το αντίτιμο γιατί διαφωνεί με την πολιτική της εκ των
προτέρων είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους για έναν υπό
κατασκευή αυτοκινητόδρομο και στη συνέχεια ο συνοδηγός κατεβαίνει από
το όχημα και ανοίγει την μπάρα.
Τα μέλη της Επιτροπής συμβουλεύουν τους οδηγούς να είναι πάντα
ευγενικοί και να μην μπουν σε διαδικασία αντιπαράθεσης με τους
υπαλλήλους. Εάν τους ζητηθούν στοιχεία να μην τα δώσουν παρά μόνον τον
αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και παράλληλα να αρνηθούν
οποιονδήποτε διάλογο και απλώς να φύγουν.
Όσον αφορά στις κυρώσεις, οι πολίτες κατά των διοδίων επισημαίνουν
ότι σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης (νόμος 3555/2007) του
αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ στην εταιρεία «Νέα Οδός Α.Ε.», η
«παραχωρησιούχος» εταιρεία μπορεί να απαιτήσει απ' τον χρήστη που δεν
πλήρωσε την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν αστική ποινή, με
κάποιες προϋποθέσεις και διαδικασίες, ζητώντας εν τέλει την έκδοση
διαταγής πληρωμής. «Η διάταξη όμως αυτή είναι αντισυνταγματική, αφενός
γιατί δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης
και αφετέρου γιατί παρέχει στο προσωπικό της "παραχωρησιούχου"
ιδιωτικής εταιρείας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου».
Για όλους τους παραπάνω λόγους πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι εάν ο
«παραχωρησιούχος» προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει
πρόστιμα απ' τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τα
δικαστήρια, όπου θα προσφύγουν αυτοί, θα τους δικαιώσουν και η
εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της
σύμβασης της (που μπάζει από παντού).
Και καταλήγουν: «Σε κάθε περίπτωση η άρνηση μας να πληρώνουμε
διόδια και το ανέβασμα της μπάρας για να περάσουμε δεν συνιστά κανένα
ποινικό αδίκημα. Ούτε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουμε.
Γι' αυτό και η Τροχαία δεν επεμβαίνει».


‘Το Ποντίκι’ 31 12 2009

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010

Διόδια; ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Κυριακή, Ιανουαρίου 03, 2010

του Χρήστου Σταμόπουλου, δικηγόρου

Μπορεί στον Νομό μας να μην έχουμε ακόμη διόδια. Θα μας τα βάλουν με την Ε-65, όπως ετοιμάζονται να βάλουν διόδια απ’ το 2010 και στην Εγνατία Οδό. Το πρόβλημα των διοδίων αφορά και μας τους Τρικαλινούς, αφού τα χρυσοπληρώνουμε κάθε φορά που οδεύουμε προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή Λάρισα – Βόλο. Ιδιαίτερα τώρα ενόψει εορτών που θα αυξηθούν οι μετακινήσεις μας.

Τα διόδια πυκνώνουν ραγδαία σ’ όλη την Επικράτεια και μπλοκάρουν την κυκλοφορία των Ελλήνων μέσα στην ίδια τους τη χώρα! Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, σε λίγο η Ελλάδα θα θυμίζει κατεχόμενη Παλαιστίνη! Ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρίες, με τις πλάτες των κυβερνήσεων, παραβιάζουν τα συνταγματικά μας δικαιώματα και μας χαρατσώνουν ληστρικά.

Οι αντιδράσεις των κατοίκων και εργαζομένων της χώρας κατά των διοδίων διευρύνονται και εντείνονται συνεχώς. Κορυφαία η κινητοποίηση της περασμένης Κυριακής, όταν με πρωτοβουλία της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατά των Διοδίων, για δύο ώρες περίπου άνοιξαν οι σταθμοί όλων των διοδίων της χώρας και οι δρόμοι ήταν ελεύθεροι. (Οι Θεσσαλοί συγκεντρωθήκαμε στα διόδια Μοσχοχωρίου Λάρισας).

Ξεπούλημα δρόμων και χαράτσωμα πολιτών

ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ γιατί έχουμε χρυσοπληρώσει την Εθνική Οδό από τη φορολογία και από τα πανάκριβα διόδια που τόσα χρόνια καταβάλλουμε. Καλούμαστε να πληρώνουμε για έργα που το κράτος είχε και έχει υποχρέωση να κατασκευάσει και να παρέχει δωρεάν στους πολίτες.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ το απαράδεκτο και προκλητικό ξεπούλημα των εθνικών μας δρόμων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ γιατί τα διόδια επιβαρύνουν περισσότερο το εισόδημα των κατοίκων και εργαζομένων της χώρας.

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να καταργηθούν οι αποικιακού τύπου συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων. Συμβάσεις που επιτρέπουν στις «παραχωρησιούχες» εταιρείες να τοποθετούν διόδια μετωπικά και πλευρικά όπου και όσα θέλουν, αδιαφορώντας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τα συγκοινωνιακά προβλήματα που δημιουργούνται, καθώς και να αυξάνουν κάθε χρόνο τις τιμές των διοδίων.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ!

Δικαιούμαστε να μην πληρώνουμε

Νομική προσέγγιση:

Με τον νόμο 3555/2007 κυρώθηκε η αποικιακού χαρακτήρα σύμβαση της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» με το ελληνικό Δημόσιο. Για τους χρήστες της ΠΑΘΕ ισχύει ο νόμος αυτός, αλλά φυσικά ισχύει και το Σύνταγμα της Ελλάδας.

Με τον παραπάνω νόμο προβλέπεται ότι η «παραχωρησιούχος» εταιρεία μπορεί να απαιτήσει απ’ τον χρήστη που δεν πλήρωσε την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν ΑΣΤΙΚΗ ποινή, με κάποιες προϋποθέσεις και διαδικασίες, ζητώντας εντέλει την έκδοση διαταγής πληρωμής.

Η διάταξη όμως αυτή είναι αντισυνταγματική, αφενός γιατί δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης και αφετέρου γιατί παρέχει στο προσωπικό της «παραχωρησιούχου» ιδιωτικής εταιρείας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (παράβαση άρθρων 20 και 103 αντίστοιχα του Συντάγματος).

Συγχρόνως ο ίδιος ο νόμος (3555/07) ορίζει ότι το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία, Δ.Ο.Υ.) δεν έχει καμιά ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής. Πρόκειται δηλαδή για μια ιδιωτική οικονομική διαφορά μεταξύ χρήστη και του ιδιώτη ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Για όλους τους παραπάνω λόγους πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι εάν ο «Παραχωρησιούχος» προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει πρόστιμα απ’ τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τα Δικαστήρια, που θα προσφύγουν αυτοί, θα τους δικαιώσουν και η εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της Σύμβασής της (που μπάζει από παντού).

Σε κάθε περίπτωση η άρνησή μας να πληρώνουμε διόδια και το ανέβασμα της μπάρας για να περάσουμε δεν συνιστά κανένα ποινικό αδίκημα. Ούτε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουμε. Γι’ αυτό και η Τροχαία δεν επεμβαίνει.

Η μπάρα των ιδιωτικών εταιρειών στα διόδια αντιστρατεύεται και παραβιάζει την ελευθερία και δη την ελευθερία μετακίνησής μας στους εθνικούς δρόμους, που προστατεύεται απόλυτα για όσους βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια. Το δικαίωμα αυτό, ως μερικότερο δικαίωμα του δικαιώματος για ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου, αφορά Έλληνες πολίτες και αλλοδαπούς που βρίσκονται στη χώρα μας και προστατεύεται «απόλυτα» από το άρθρο 7 του Συντάγματος.

- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ, και

- ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!

(Ούτε δίνουμε το ονοματεπώνυμό μας ή παραλαμβάνουμε οποιοδήποτε χαρτί απ’ τους ανθρώπους των ιδιωτικών εταιρειών).

ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ!

Υ.Γ. Τις δυνατότητες και τα δικαιώματά μας αυτά δεν πρόκειται να τα πληροφορηθούμε από τα μεγάλα αθηναϊκά ΜΜΕ, γιατί οι ιδιοκτήτες τους είναι και οι εργολάβοι των χρυσοφόρων έργων (π.χ. Μπόμπολας κ.λ.π.).

Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2009

Τέμπη: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Κυριακή, Ιανουαρίου 03, 2010
Του Βασίλη Παπαδόπουλου , μέλους του Πανελλαδικού συντονιστικού Επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια και της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα φορέων και κατοίκων Βόρειας Αττικής


Σάλο έχει προκαλέσει σε όλη την ελληνική κοινωνία αλλά ακόμη περισσότερο στα εκατομμύρια των χρηστών των εθνικών οδών η αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι» ότι υπάρχει πολύ βρωμιά πίσω από τον θάνατο του Ιταλού αρχιμηχανικού από τις κατολισθήσεις των Τεμπών.

Οι αποκαλύψεις αυτές έρχονται να δικαιώσουν τους αγώνες των κατοίκων και των εργαζόμενων όλης της χώρας , που μέσα από το Πανελλαδικό συντονιστικό Επιτροπών αγώνα ενάντια στα διόδια, κινητοποιούνται ζητώντας ακυρώσεις των συμβάσεων που παραδίδουν όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες της χώρας, βορά στις ορέξεις των μεγαλοεργολάβων ντόπιων και ξένων, σε αγαστή συνεργασία με τις κυβερνήσεις.

Είναι αυτές οι κυβερνήσεις, προηγούμενα της Νέας Δημοκρατίας και τώρα του ΠΑΣΟΚ, που ενάντια στα συμφέροντα των πολιτών αυτής της χώρας βάζουν υπέρογκα χαράτσια με τα διόδια , σε δρόμους ακατάλληλους , χωρίς ή με στημένες περιβαλλοντικές μελέτες, που καταστρέφουν το περιβάλλον και καταστρατηγούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα μας για την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών. Είναι το ίδιο το κράτος που τώρα έντρομο προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες του για την παρά λίγο μεγάλη νέα τραγωδία στα Τέμπη (μια ακόμη μετά το θάνατο προ ετών τόσων παιδιών) , που εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος από τα διόδια, δήθεν για να φτιάξει την νέα Ιόνια οδό, αλλά στην πραγματικότητα για να μπαλώσει τις τρύπες που οι ίδιοι οι καπιταλιστές και οι κυβερνήσεις τους δημιούργησαν.

Οι πολίτες και οι εργαζόμενοι , όμως δεν τρώνε κουτόχορτο.

Εξεγείρονται και συντονίζουν τον αγώνα τους μέσα από το Πανελλαδικό συντονιστικό , ενώ ταυτόχρονα νέες Επιτροπές πολιτών και Εργαζομένων δημιουργούνται από τα κάτω, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, σε γειτονιές και περιοχές όλης της χώρας.

Στόχος τους, να παλέψουν σε συνεργασία με το Πανελλαδικό συντονιστικό για την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιώτες, την κατάργηση όλων των διοδίων , για ελεύθερους δρόμους για όλους, χωρίς μπάρες και σύνορα μέσα στην ίδια μας την χώρα.

Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσιο το σχόλιο από το tvxs :

Οι εργολάβοι «γνώριζαν» αλλά δεν εκτέλεσαν τα αναγκαία έργα στα Τέμπη

Σοκ προκαλεί η σημερινή αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι», η οποία έχοντας στην κατοχή της την αλληλογραφία ανάμεσα στην εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.», τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» και την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» αποδεικνύει ότι οι εν λόγω εργολάβοι γνώριζαν ότι η κατολίσθηση ήταν θέμα ημερών να συμβεί, αλλά δεν εκτέλεσαν τα απαραίτητα έργα στην περιοχή.

Ήδη από το Μάρτιο του 2009 όφειλαν να είχαν πραγματοποιηθεί τα αναγκαία έργα στην περιοχή των Τεμπών για την επίτευξη υψηλότερου βαθμού ασφάλειας για όλους τους χρήστες της οδού. Η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε, συγκεκριμένα, ότι μέχρι το Μάρτιο του 2009 έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί πλέγματα και να είχαν γίνει «βαρείς αποβραχισμοί» για την απομάκρυνση των βράχων – εκείνων ακριβώς που κόστισαν τη ζωή στον Ιταλό διευθυντή του έργου την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, οι εργολαβικές εταιρίες σφύριξαν αδιάφορα και προχώρησαν μόνο στην τοποθέτηση του πλέγματος, χωρίς να κάνουν τον αναγκαίο αποβραχισμό!

Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αποκαλύπτει ότι η εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.» πίεζε τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» να προχωρήσει στις διαδικαστικές ενέργειες που ήταν απαραίτητες ώστε οι εργολάβοι να ξεκινήσουν τους αποβραχισμούς, ιδίως ενόψει του γεγονότος ότι είχαν ήδη πληρωθεί προκαταβολικά για το έργο.

Τελικά, η «Εγνατία Α.Ε.» με μια επιστολή της, στις 20 Νοεμβρίου, ενημέρωσε τους εργολάβους για τον τεράστιο κίνδυνο και τους κάλεσε να μεριμνήσουν για την άμεση λήψη μέτρων, διότι – όπως ανέφερε – υπήρχε «τεράστιος κίνδυνος».

Μάλιστα, η «Εγνατία Α.Ε.» έθεσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στους εργολάβους, δηλώνοντάς τους ότι οφείλουν να ολοκληρώσουν το έργο μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, κανένα έργο δεν πραγματοποιήθηκε, με αποτέλεσμα στις 27 Νοεμβρίου η «Εγνατία Α.Ε.» να αποστείλει και δεύτερο έγγραφο, στο οποίο κρούει και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου.

Ωστόσο, οι υπεύθυνοι εργολάβοι αποφάσισαν να αγνοήσουν τις προειδοποιήσεις και να «πάρουν το ρίσκο» - ρίσκο που φυσικά αφορούσε τις ζωές των διερχόμενων πολιτών.

Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αφήνει αιχμές και για τη γενικότερη στάση των εργολαβικών εταιριών, οι οποίες παρουσιάζουν τη φονική κατολίσθηση ως «ατυχή συγκυρία»: πώς γίνεται η κοινοπραξία που απαρτίζεται από την ελίτ των εργολάβων της χώρας και από μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες να υποτίμησε την επικινδυνότητα της περιοχής;

Είναι άλλωστε ευρέως γνωστό – από μελέτες που έχουν συνταχθεί ήδη από το 1978 – ότι η περιοχή των Τεμπών ανήκει στην πρώτη κατηγορία κινδύνου για κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων. Τα επιστημονικά δεδομένα που υφίστανται εδώ και δεκαετίες σε συνδυασμό με την επικοινωνία ανάμεσα στους διαφορετικούς φορείς δεν μπορούν παρά να αποδείξουν περίτρανα το βάρος της ευθύνης των εργολάβων που εν τέλει αμείβονται αδρά για να... παίζουν με τη ζωή των πολιτών.


(το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΝΕΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ)

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2010

ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ -Τι ισχύει στις άλλες χώρες;

Posted by Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων Σάββατο, Ιανουαρίου 02, 2010


Έρευνα του Ανδρέα Αγγέλη, μέλους των Επιτροπών Πολιτών και
Εργαζομένων κατά των διοδίων
www.epitropesdiodiastop.blogspot.com
Πολλοί είναι αυτοί που έχουν σαν επιχείρημα ενάντια στον αγώνα μας ότι
τα διόδια υπάρχουν παντού σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Είναι όντως
έτσι; Μια έρευνα που κάναμε στο επίσημο site της Ευρωπαϊκής Ένωσης
αποδεικνύει ότι κάθε άλλο παρά αυτό συμβαίνει . Παρακάτω αναγράφουμε
αυτούσιο το σχετικό κείμενο από το επίσημο site της ΕΕ:
<<Διόδια Υπάρχουν οδικά διόδια σε πολλές χώρες, όπως στην Αυστρία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Τσεχική Δημοκρατία. Η πληρωμή διοδίων σε ορισμένες χώρες (Αυστρία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχική Δημοκρατία) γίνεται με την αγορά αυτοκόλλητου σήματος που πρέπει να τοποθετείται σε εμφανές σημείο του οχήματος. http://europa.eu/abc/travel/gettingthere/index_el.htm >>
Όπως φαίνεται και από το κείμενο στα παρακατω κρατη ΔΕΝ υπάρχουν διοδια:

Γερμανια- Ολλανδια -Δανια - Σουηδια- Νορβηγια - Φινλανδια- Σερβια-
Ρουμανια- Κροατια-Βοσνια- Ελβετια- Ισλανδια - Μαλτα- Κυπρος- Λεττονια
- Λιθουανια - Εσθονια - Λουξεμβουργο - Βελγιο κλπ. Επισης δεν υπαρχουν
στην Ρωσια.

Στις Αυστρια , Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχική Δημοκρατία ισχύει το
αυτοκολλητο που τα αγοραζεις ακομη και απο μεγαλα βενζιναδικα , οπως
τα δικα μας τελη κυκλοφοριας και δεν υπαρχουν σταθμοι διοδιων
επιπροσθετα.
Φυσικά διόδια δεν υπάρχουν στις ΗΠΑ.
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου πληρώνουμε και υπέρογκα τέλη
κυκλοφορίας και υπέρογκα διόδια, ενώ στις υπόλοιπες χώρες όπου
υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν διόδια. Σε πολλές χώρες που
εισπράτονται διόδια το ποσόν μειώνεται με την πάροδο του χρόνου. Τα
διόδια σταματούν μόλις γίνει αποσβεση του αυτοκινητόδρομου.

Περιττό να αναφέρουμε την άριστη κατάσταση των ευρωπαϊκών
αυτοκινητόδρομων, στις περισσότερες χώρες, καθώς και την ύπαρξη
ασφαλών και καλοσυντηρημένων παραδρόμων και εναλλακτικών διαδρομών
στις χώρες όπου υπάρχουν διόδια. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι στις
υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει ένας οδικός παράδεισος για τους
κατοίκους, αλλά χαρακτηρίζει τον πλιατσικολογικό και ληστρικό
χαρακτήρα του δικού μας κράτους απέναντι στους <<υπηκόους>> του.
Βέβαια λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο , δηλαδή τον ελληνικό λαό που
εξεγείρεται μαζικά και συντονίζεται πανελλαδικά μέσα από λαϊκές
συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα.
(Οι Επιτροπές Πολιτών και Εργαζομένων εναντια στα διόδια στηρίζουν και
συμμετέχουν στο Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των
διοδίων)
  • Blogroll

  • Blog Archive